Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste iedereen,

Ik wil mijn Intel Nuc gaan inzetten als muziek streamer. Ik wil de NUC aansluiten op mn versterker en dan via een ipad bijv. dan de NUC benaderen om muziek af te spelen. Ik wil met name gebruik maken van Spotify.

Welk softwarepakket past hier het beste bij? Ik heb pi musicbox geprobeerd op mn PI b+, alleen dit zorgde voor haperingen.

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
ooit gedacht om Kodi te installeren, en aansluiten via HDMI op je versterker (of optical out ) dan heb je heel wat mogelijkheden.

heb een klein toetsenbordje met trackpad van logitech erbij gedaan en klaar is kees ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ja maar volgens mij wilt hij dus de nuc inzetten als headless muziekserver die dan bediend kan worden via de ipad. Dus geen geklooi met een monitor/tv en toetsenbord.

Ik heb toevallig ook hier een pi musicbox draaien op een rpi model B. In het begin ook veel last van haperingen met spotify, na de volgende twee stappen een stuk minder haperingen:
- creative soundblaster play als usb dac voor output
- 1.5A sony xperia usb adapter als voeding
Wat ook helpt is om niet continu, of tenminste zo min mogelijk de webinterface open te hebben staan op je ipad. Ik heb namelijk gemerkt dat ik geen last heb van haperingen als ik een lange playlist van spotify met pakweg 60 tracks erin afspeel en niet met de webinterface speel. Lijkt er dus op dat de 700mhz cpu'tje een beetje moeite heeft met spotify streamen en webinterface serveren tegelijkertijd. Op een rpi2 zou dit dan beter moeten gaan, hiervoor is al de eerste beta verschenen van pi musicbox.

Ik zat in het begin ook behoorlijk met dat probleem met haperingen. Ik heb toen ook een intel nuc of zelfbouw itx overwogen. Helaas zit je dan wel meteen op dik €250, met hardware die eigenlijk ook overkill is voor luisteren met spotify. Dan kun je net zo goed gaan voor een gramofon (€50) die perfect spotify kan streamen incl. Spotify connect of een sonos connect (duurder, maar meestal wel te vinden voor €320 en dan kun je alles afspelen, spotify, smb shares, enz.). Om terug te komen op dat nuc verhaal, je zou dan iets als squeezebox server kunnen installeren, weet alleen niet of ze ook spotify ondersteunen.

Verder ben ik inmiddels wel tevreden met mn pi musicbox; het heeft me €50 in totaal gekost aan hardware, en ik heb het volgende:
-spotify
-google music
-afspelen van shares in het netwerk
-airplay direct via de ipad
-goed geluid, dat ook nog eens makkelijk te upgraden is door een betere dac in te pluggen
-internetradio
-afspelen direct vanaf aangesloten usb-sticks

Enige dat ik nog niet geprobeerd heb is flac bestanden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Misschien wel Kodi gebruiken, maar dan op de iPad de Kodi remote app installeren? Al weet ik niet hoeveel je daar mee kan - geen idee of Spotify daarbij bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:10:
Ja maar volgens mij wilt hij dus de nuc inzetten als headless muziekserver die dan bediend kan worden via de ipad. Dus geen geklooi met een monitor/tv en toetsenbord.

Ik heb toevallig ook hier een pi musicbox draaien op een rpi model B. In het begin ook veel last van haperingen met spotify, na de volgende twee stappen een stuk minder haperingen:
- creative soundblaster play als usb dac voor output
- 1.5A sony xperia usb adapter als voeding
Wat ook helpt is om niet continu, of tenminste zo min mogelijk de webinterface open te hebben staan op je ipad. Ik heb namelijk gemerkt dat ik geen last heb van haperingen als ik een lange playlist van spotify met pakweg 60 tracks erin afspeel en niet met de webinterface speel. Lijkt er dus op dat de 700mhz cpu'tje een beetje moeite heeft met spotify streamen en webinterface serveren tegelijkertijd. Op een rpi2 zou dit dan beter moeten gaan, hiervoor is al de eerste beta verschenen van pi musicbox.

Ik zat in het begin ook behoorlijk met dat probleem met haperingen. Ik heb toen ook een intel nuc of zelfbouw itx overwogen. Helaas zit je dan wel meteen op dik €250, met hardware die eigenlijk ook overkill is voor luisteren met spotify. Dan kun je net zo goed gaan voor een gramofon (€50) die perfect spotify kan streamen incl. Spotify connect of een sonos connect (duurder, maar meestal wel te vinden voor €320 en dan kun je alles afspelen, spotify, smb shares, enz.). Om terug te komen op dat nuc verhaal, je zou dan iets als squeezebox server kunnen installeren, weet alleen niet of ze ook spotify ondersteunen.

Verder ben ik inmiddels wel tevreden met mn pi musicbox; het heeft me €50 in totaal gekost aan hardware, en ik heb het volgende:
-spotify
-google music
-afspelen van shares in het netwerk
-airplay direct via de ipad
-goed geluid, dat ook nog eens makkelijk te upgraden is door een betere dac in te pluggen
-internetradio
-afspelen direct vanaf aangesloten usb-sticks

Enige dat ik nog niet geprobeerd heb is flac bestanden afspelen.
Kijk, jij begrijpt me. Ik wil idd niet via een tv/monitor wat doen, maar via de ipad. De pi musicbox is geen optie op de nuc. Squeezebox heb ik naar gekeken. Die komt wel in aanmerking. Zijn er nog alternatieven voor Squeezebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Windows met Spotify desktop app die automatisch opstart en inlogt?

Dan kan je het gewoon bedienen met een mobile app via Spotify Connect.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:11
http://www.daphile.com/#overview
Is dit misschien wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55
Wellicht een andere optie, maar werkt wel super; een chromecast en dan ipv Spotify Google music gaan gebruiken. Werkt als een zonnetje.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
JRiver MediaCenter 20 is ook het overwegen waard.
JRiver heeft zelf een kant en klare oplossing op basis van de NUC in de vorm van de Id: http://jriver.com/Id/
Maar zelf samenstellen kan uiteraard ook: http://yabb.jriver.com/interact/index.php?board=10.0

Ik heb MC20 op een W8.1 laptop draaien met een USB DAC, deze is als renderer op afstand te bedienen m.b.v. de Gizmo remote app voor Android en iOS.
Voor iOS schijnt JRemote de utlieme oplossing te zijn (zelf geen ervaring mee)
Pagina: 1