Toon posts:

RAM uitbreiden, de mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die inmiddels alweer 3 jaar oud is. Ivm videobewerking wat ik steeds meer doe wil ik graag het RAM geheugen uitbreiden.

Dit is mijn pc, een medion van de aldi:
http://aldi.medion.com/md...Page=aldi#prozessor_anker

Nu wil ik het 8GB RAM geheugen uitbreiden naar 16GB.
Nu ben ik niet zo goed in wat de mogelijkheiden zijn met de componenten, of het past etc.

Wat is de beste ( en goedkoopste ) manier om dit te doen?

A) Kan ik bv een 8GB kaart bijkopen en deze plaatsen ook al is het van een ander merk?

B) Kunnen jullie op de bovengenoemde site uithalen hoeveel poorten ik heb om kaarten in te stoppen?

Alvast bedankt

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Nadeel van kant en klare PC's van de aldi is dat ze er niet bij zetten wat voor ram erin zit. Je kunt namelijk niet van verschillende merken ram erin doen

Ik denk dat het alleen mogelijk is om het oude ram eruit te halen en gewoon een nieuw setje van 16gb te halen. Cruciale ballistix is het goedkoopst

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-02 18:17
Gewoon even de case open trekken, dan zie je sowieso:
- Hoeveel bankjes gebruikt zijn, en eventueel leeg. Medion kennende zal hier waarschijnlijk 4x2GB inzitten.
- Het typenummer van het moederbord. Die kun je on-line even opzoeken, specs vanuit de fabrikant zoeken om te zien hoeveel RAM dat bord verwerken kan (in totaal, en per bank).

Verwijderd

Danhoff1 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:42:
Je kunt namelijk niet van verschillende merken ram erin doen
Je kunt prima RAM mengen hoor. Het zal alleen qua timing niet altijd optimaal zijn. Het zal echter in 9 van de 10 gevallen werken. In mijn laptop heb ik ook 1 bankje corsair en een bankje mediatech oid. Werkt prima ook dual-channel werkt gewoon. Alleen het RAM met snellere timing loopt op de lagere timing van de tragere bank.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Die website van Medion zegt ons spijtig genoeg niets over het gebruikte geheugen en hoeveel plek je nog hebt (als het wel zo was, had je ons niets moeten vragen toch?)

Het gemakkelijkste is dat jij even de zijkant van je pc openmaakt en kijkt hoeveel geheugenbanken er al in gebruik zijn en of er nog vrij zijn. De garantie vervalt niet door het openmaken van je pc.

Je kunt ook CPU-Z gebruiken om wat specificaties over je huidige geheugen met ons te kunnen delen. De Memory en SPD tabs zijn het interessantst voor dit geval. Bij SPD kun je meerdere slots selecteren. Je kunt CPU-Z gegevens online delen, kies dan validate, vul een pc-naam en e-mailadres en vink Publish online uit als je je gegevens niet met de rest van de wereld wilt delen.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18
maceddy2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:58:
Heb em binnen! Weet nog niet heel veel.

Weet wel dat er een H77 chipset inzit dus 4 slotjes RAM waarvan 2 bezet dus uitbreidbaar naar 16GB :-)
Windows installatie aangezet (Ultimate :P) en naar het werk gereden dus ik weet vanavond meer!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 13:23

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Ik heb ook RAM uitgebreid, zoals hierboven vermeld... Werkt al sinds dag één als een tierelier. Ik heb er later ook een Samsung SSD ingezet 250GB.. Niet meer bij te houden dat ding.

Na (bijna) drie jaar nog steeds echt een mega super snelle PC!!
Pagina: 1