Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik stond gisteren met mijn vrouw te praten terwijl we op onze mobieltjes aan het kijken waren en op een gegeven moment stoot zij mij per ongeluk aan en laat ik mijn gloednieuwe S4 op het laminaat vallen. Bats glasplaat stuk.
Glasplaat S4 Stuk

Dus ik gisteren dik gestresst, ik denk dat wordt verzekering en moeilijk doen etc. Maar nu vanochtend toch eerst maar even gegoogled, en kwam ik dit tegen:

http://www.janox.nl/Glasp...ILM4PeUmMQCFU_MtAodsyQAAA

Uiteeraard moet ik vandaag beslissen of morgen het dubbele betalen. Maar eerst wil ik weten hoe ik uberhaupt de glasplaat kan vervangen. Want ik ben clueless. Dit ding ziet er op de barsten na aan alle kanten helemaal solide uit. Dus is dit wel een verstandige aankoop?
En hoe kan ik dan de glasplaat los krijgen zonder de S4 LCD te slopen? Overigens doet het scherm het inderdaad zoals in de advertentie staat prima. Het is echt alleen de glasplaat die stuk is.
vragen, vragen.
Er is vast een tweakers met ervaring in deze zaken.

Nou vraag ik me toch af of ik dit wel moet doen. ziet er link uit. Er zitten ook 4 winkels hier in de stad die dat voor me kunnen doen. Zal alleen iets meer dan 10 euro kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ulysses op 08-03-2015 08:50 ]

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Er staan heel veel filmpjes op youtube hoe je het glas kunt vervangen. Misschien daar eentje van kijken om dan daarna te beoordelen of je handig genoeg bent om het zelf te doen?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Ulysses
  • Niet online
GMTA! We reageerden tegelijk. Ehm, dus ja dat filmpje had ik gevonden. Nee, ik heb geen haardroger. Ja, ik ga er wel mee naar de RepairShop. Wil hem niet nog verder slopen.

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Vergis je niet! Het laten repareren van een Samsung is een kostbare aangelegenheid. Voor dat geld heb je geen alternatief, maar 150 euro ben je zo kwijt.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Ulysses
  • Niet online
Dat is in het geval het hele scherm stuk is, dat heb ik met een S3 gehad. In dit geval moet alleeen een nieuw glasplaatje van dus slechts 10 euro er op. Inclusief half uur montage kosten, wat ze daar ook voor rekenen.

Hmmm, die sneaky repairhouse verkoopt dus setjes van glas plus scherm. Tja, zo kom je wel aan 150 euro. Maar dat gaan we dus niet doen.

In het ergste geval zeggen alle winkels dat ze alleen de set scherm + glasplaat verkopen, dan ga ik er wel zelf mee aan het prutsen, als ik hem dan stuk maak (de LCD) ben ik even duur uit.

[ Voor 45% gewijzigd door Ulysses op 08-03-2015 09:14 . Reden: bummer ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gezien de schade kan ik me niet voorstellen dat alleen het glas stuk is. Bovendien krijg je dit er nooit fatsoenlijk af.

• Ulysses
  • Niet online
Nou, ik kan op de plek van de barsten gewoon het scherm aanraken, en alles doet het in die hoek ook nog qua aanraken en weergeven.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Ulysses schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:36:
Nou, ik kan op de plek van de barsten gewoon het scherm aanraken, en alles doet het in die hoek ook nog qua aanraken en weergeven.
Alleen het glas vervangen (onzichtbaar, zonder nadelen) kan je geheel vergeten. Die "pak een föhn en je bent klaar voor een tientje!" posts/filmpjes zijn enorm leuk maar in de praktijk vrijwel nooit mogelijk.

Maar goed, proberen kan altijd. Erna het glas plus de er op gelijmde digitzer vervangen kan dan altijd nog :)

Nickname does not reflect reality

• Ulysses
  • Niet online
Bam, offerte, 70 euro, binnen een uur klaar. Mobilka Zutphen, reageren zelfs op Zondag. Dikke prima! :)

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Check ook even je inboedelverzekering. Toen ik mijn mobiel liet vallen (na 5 dagen in bezit), is de hele reparatiefactuur van 200 euro door de inboedelverzekering vergoed. Koste een belletje naar de verzekering, daarna laten repareren waar ik wilde en een belletje naar de verzekering om te vertellen wat het gekost heeft. Hoefde geen factuur op te sturen en 3 dagen later stond het geld op de rekening.

• Ulysses
  • Niet online
FANTASTISCH _/-\o_ *O*
Voor 70 euro enkel glasplaat vervangen door mobilka zutphen. Youtube doet het voor. Mobilka doet het gewoon echt. Fantastisch! Enkel glasplaat van S4 vervangen, je ziet onder de flitser nog wel iets de lijm drogen, maar dat zie je IRL niet bij gebruik. (Misschien dat een keer afnemen met alcohol ook wel wonderen doet. * Ulysses twijfelt nu of het niet gewoon van de plastic sticker is die er op zat )

Hoesje 10 euro bij een collega gekocht om herhaling te voorkomen.Binnen een uur klaar zoals beloofd!

Alles doet het. Aanraken gaat perfect etc. Weer helemaal ok. Scheelt toch zeker 80 euro! :)
Mobilka doet een YouTube Fix Correctly
Andere zaken wilden niet eens een prijsopgave doen! Daar kreeg ik vandaag onzin mailtjes van met techtalk waarom het niet zou kunnen.
Mobilka vertelde het echte verhaal: Samsung verkoopt normaal alleen samsung origineel, en houdt dat op de kunstmatig hoge prijs.

Pagina: 1