Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in "Android-land", want pas sinds oktober vorig jaar heb ik een échte smartphone, een LG L70, nadat na jarenlange trouwe dienst mijn oude Nokia met Symbian S60 de geest gaf.

Ik bezit al wel sinds langere tijd een iPad, dus enige bekendheid met "smart devices" heb ik wel, maar van een aantal zaken waar ik nu tegenaan loop bij mijn LG Android, vooral op het gebied van geheugen/opslag, snap ik weinig, dus ik hoop hier wat antwoorden te krijgen.

Omdat ik puur voor de prijs ging (129 euro) vond ik mijn LG erg aantrekkelijk om los nieuw aan te schaffen, wat ik dus ook deed.

Ik las de specs van deze L70 en zag o.a. dat de telefoon 4 GB aan boord heeft voor interne opslag van apps (leek mij bar weinig), dus ik kocht er gelijk een 32 GB micro-SD kaartje bij; daar moest ik voorlopig wel mee uitkomen dacht ik zo.

Maar de praktijk valt (bij mij) erg tegen, daarom hier wat vragen over geheugen en opslag bij Android waar ik zelf via Google geen antwoord op heb kunnen vinden:

1. De ene app laat zich wel verplaatsen van intern geheugen naar micro-SD, de andere niet. Waarom kan ik niet alle apps op micro-SD opslaan?;

2. Zo nu en dan krijgen apps een update. Waarom, als een app al op micro-SD staat, heb ik voor een update tóch even eerst het interne geheugen nodig om de app geupdate te krijgen?;

3. Over apps die zich wel naar micro-SD laten overzetten: kun je deze apps niet rechtstreeks vanuit de Play Store downloaden naar micro-SD i.p.v. eerst opslaan in het interne geheugen en daarna naar micro-SD verplaatsen?;

4. De eigen e-mail client van Android vind ik maar niks, dus besloot ik SolMail — Google Play: SolMail - All-in-One email app — te gaan gebruiken (helaas niet verplaatsbaar naar micro-SD). En wat schets mijn verbazing? SolMail groeit in omvang! Met downloaden is SolMail rond de 10 MB groot en nu, na een aantal weken ingebruik, is SolMail inmiddels 3x zo groot: ca. 31 MB, en blijft groeien! Hoe komt dat? Ik gebruik Hotmail. E-Mail clients bieden toch alleen maar toegang tot je e-mail? Je e-mail zelf blijft toch gewoon op de Hotmail-server staan? Of wordt (een deel van) je e-mail naar je telefoon gedownload? Indien het laatste: bij iOS gebeurt dat volgens mij niet!

Alvast dank voor jullie reacties !