[Ipython notebook] naar PDF omzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Hallo Iedereen,

Ik moet dringend (tegen morgen avond) mijn iPython notebook bestand kunnen omzetten naar PDF.
Ik gebruik winpython en mijn python versie is 2.7.9. Ik weet niet hoe ik dit het best kan doen. De notebok bevat afbeeldingen en deze komen er spijtig genoeg niet bij als ik een preview maak.

Modbreak: *knip* Nee, niemand gaat dit voor je doen. We zijn geen conversieservice.

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen.

Groeten,

Harald

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 08-03-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
NBConvert?

ipython nbconvert --to pdf bestand.ipynb

Edit: Gaat over versie 1.0 van ipython maar als het goed is zit het standaard in nieuwere versies.

[ Voor 68% gewijzigd door revertive op 07-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En als je hem kunt printen, kun je ook een PDF-printer gebruiken, natuurlijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
revertive schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:35:
NBConvert?

ipython nbconvert --to pdf bestand.ipynb

Edit: Gaat over versie 1.0 van ipython maar als het goed is zit het standaard in nieuwere versies.
in welke terminal moet ik dit commando dan typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
Room42 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:43:
En als je hem kunt printen, kun je ook een PDF-printer gebruiken, natuurlijk.
pdfprinten gaat niet omdat de preview geen afbeeldingen toont, en er dan dingen in stukken gehakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
harald701 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:59:
[...]

in welke terminal moet ik dit commando dan typen?
Ik maak geen gebruik van ipython dus weet niet of die een eigen command line heeft of dat winpython een command line heeft, maar de command line van windows moet ook lukken. Misschien dat je dan eerst moet aangeven dat het een python script is door er python voor te zetten.

python ipython nbconvert --to pdf bestand.ipynb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

harald701 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:01:
[...]
pdfprinten gaat niet omdat de preview geen afbeeldingen toont, en er dan dingen in stukken gehakt worden.
Dan zou je toch wat meer moeite moeten gaan doen om jouw probleem opgelost te krijgen :)

Je kan niet verwachten dat de oplossing hier wordt aangedragen, dus geef zelf eens wat je hebt geprobeerd en waar je precies vastloopt. Zo kunnen wij je beter helpen (en weten we ook meteen in welk subforum dit topic beter past).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
Het is ondertussen gelukt. ik heb een regel gebruikt in de cmd zoals revertive voorstelde. Ik heb het met nbconvert naar html geconverteerd en daarna gewoon met een pdfprinter omgezet. Rechtstreeks exporteren naar pdf werkt nog niet op dit moment in windows.
Pagina: 1