Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 15:08
ik zoek een gpu voor mijn oude gpu te vervangen.
Nu, heb ik twee kaarten gevonden die in mijn prijsklasse liggen.
welke is nu beter ? ik heb verstaan dat de gtx ouder is dan de r9, maar is het daarom ook slechter?
Ik zou later ook een 4k monitor kopen dus wil ik ook dat deze kaarten goed met 4k kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou krijg je van die mooie vragen voorgeschoteld die je weg hebt gehaald. Is daar een reden voor? Want nu ontbreekt de context volledig. Hoe ziet je systeem eruit? Wat is je budget? Wat wil je precies gaan doen? Alleen maar 4K weergeven of ook gamen? Kortom, voeg nog even de vragen uit CAA beleid erbij, dan kan je waardevol advies verwachten.

Kan je meteen ook de 660 en 280 naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
ok, sorry.
ik had gedacht aan zo'n 200-500 euro budget voor de gpu en een beter psu (de mijne is oud en levert maar 480 watt). Later zou ik dan een monitor kopen. ( voor de kosten de verspreiden).

Wat 4k betreft zal vooral kijken zijn hoewel ik ook graag eens game speel. Ik gebruik ook vaak after effects voor kleine projecten. Vaak voor films van 5 minuten.

Mijn setup is een gigabyte moederbord met een pci x16 slot waar nu een oude nvidia kaart in zit. Er is zo'n 3 gb ram en een psu van 480 watt. Ben wel van plan ram te vergroten en een betere psu te kopen (zat aan corsair cs750m psu te denken). Er zit nu een intel pentium D 3.0 ghz cpu in mijn pc.

Mijn moederbord(gigabyte ga-8i945pl-g) is mijn grootste zorg zal die de kaarten aankunnen?
Hier zijn de specs: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=1951#sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou, voor jouw eisen is je processor eerder je grootste zorg. Daarnaast zijn zowel de 660 als 280 volstrekt ongeschikt om mee te gamen op 4K, tenzij je mijnenveger bedoelt. Je moet dan eerder denken aan een 290(x). Ook is je RAM erg karig.

Over welke games hebben we het? Eerlijk gezegd zou ik echter geen 4K aspiraties (of moderne gameaspiraties) ambiëren met je huidige setup. Ik zou die eerlijk gezegd verkopen en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 20:59
seventie schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:54:
ok, sorry.
ik had gedacht aan zo'n 200-500 euro budget voor de gpu en een beter psu (de mijne is oud en levert maar 480 watt). Later zou ik dan een monitor kopen. ( voor de kosten de verspreiden).

Wat 4k betreft zal vooral kijken zijn hoewel ik ook graag eens game speel. Ik gebruik ook vaak after effects voor kleine projecten. Vaak voor films van 5 minuten.

Mijn setup is een gigabyte moederbord met een pci x16 slot waar nu een oude nvidia kaart in zit. Er is zo'n 3 gb ram en een psu van 480 watt. Ben wel van plan ram te vergroten en een betere psu te kopen (zat aan corsair cs750m psu te denken). Er zit nu een intel pentium D 3.0 ghz cpu in mijn pc.

Mijn moederbord(gigabyte ga-8i945pl-g) is mijn grootste zorg zal die de kaarten aankunnen?
Hier zijn de specs: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=1951#sp
Komt er dan geen Bottleneck?.?.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
ok zonder 4k kan ook maar welke grafische kaart zou ik dan kopen want ik zou echt graag deze upgraden.
en wat zal er gebeuren als ik nu een r9 in mijn pc plaats ? Zal de kaart dan gewoon niet wat trager werken ?
als dat het geval is kan ik dan gewoon later geen nieuw moederbord kopen? (met ander ram)

en ik heb eens nagedacht de games die ik speel zijn niet beschikbaar in 4k dus dat is geen groot probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door seventie op 07-03-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik zeg, ik zou hier geen geld meer in steken. DDR2, maximaal 2 GB dus meer kan niet eens. Verder oude voeding en langzame dual core processor. Alle R9's zijn veel te krachtig voor je systeem. Niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Ik zou het alleen "OK" vinden als je binnenkort van plan bent de rest van je setup te gaan vervangen, je voeding van degelijke kwaliteit is en als je niet van plan bent recentere spellen op hogere kwaliteit te gaan spelen.

Zoniet, wat brooky zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
ok bedankt voor de hulp ik denk dat het beste is dat ik eerst het moederbord upgrade :)
ja thomg: dat was ik ook van plan langzaam aan alles vervangen maar ik zal mijn plannen een beetje veranderen :)

nogmaals bedankt voor alle hulp

[ Voor 8% gewijzigd door seventie op 07-03-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

seventie schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:33:
ok bedankt voor de hulp ik denk dat het beste is dat ik eerst het moederbord upgrade :)
ja thomg: dat was ik ook van plan langzaam aan alles vervangen maar ik zal mijn plannen een beetje veranderen :)

nogmaals bedankt voor alle hulp
Je kan niet je moederbord upgraden zonder ook je cpu en RAM te moeten upgraden. Tenzij je een betere 775 moederbord bedoeld wat neerkomt op geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Bedenk wel dat als je je moederbord gaat upgraden je gelijk ook een nieuwe processor en RAM nodig hebt.

Spuit11, wat Thomg zegt dus.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 07-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
ja: ik weet het ik ga een paar spaarvarkens moeten kapot maken
ik zal nog een beter plan bedenken. waarschijnlijk zal ik nog een paar spullen verkopen die hier rond liggen te slingeren. behuizing, moederbord (oud nog met agp) maar die ga ik niet meer kwijt geraken vrees ik.

maar als eerst een grafische kaart koop en dan een beter moederbord cpu en al koop dan zou dat tosch ook werken.

[ Voor 18% gewijzigd door seventie op 07-03-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hoeveel kan je nu spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Het heeft geen zin om nu een nieuwe grafische kaart te kopen. Die gaat niet een beetje trager werken met je huidge processor, maar de snelheid gaat gewoon helemaal genepen worden door die processor. Je gaat nog steeds geen nieuwe games kunnen spelen, dus het is zonde van je geld om een grafische kaart in je pc te steken die je niet eens kunt gebruiken.

Wat je eerst moet halen is een nieuw moederbord, processor en 8GB DDR3 geheugen. Dan een PSU en als allerlaatst een grafische kaart.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon beginnen aan een nieuwe pc, want wat voor behuizing heb je nog, ben je wel zeker dat moderne grafische kaarten daar in passen? Die zijn namelijk vrij lang, langer dan het moederbord breed is. Je kunt nog de DVD drive en harde schijf meenemen van je oude pc, maar die harde schijf is waarschijnlijk ook piepklein naar moderne normen.

Om toch iets op je vraag te antwoorden, een R9 280 eet een GTX 660 op als ontbijt.

En wat 4K betreft, om daarop te gamen zijn ze allebei ongeschikt maar ze kunnen wel een desktop weergeven. Jouw "games" zijn waarschijnlijk wél geschikt voor 4K, tenzij ze nog geen 16:9 resoluties ondersteunen (zoals veel games uit het CRT tijdperk).

[ Voor 6% gewijzigd door MacPoedel op 08-03-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:46
Je budget is 200-500, voor dat laatste bedrag kun je toch al een berg leuke onderdelen halen als je ook 2e hands zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
ok bedankt iedereen ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:56

SkyStreaker

Move on up!

seventie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:42:
ok bedankt iedereen ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ik ga kopen.
Zou dat lijstje ook eens posten als ik jou was. Kan je daar ook feedback over krijgen ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventie
ik heb mijn lijste op pcpartpicker gemaakt.
gpu staat er nog niet tussen met volgende redenen.
1. van wat ik verstaan heb is er onboard gpu dankzij het moederbord en de cpu
2. om kosten te besparen.
gpu koop ik dan later
http://pcpartpicker.com/user/seventie/saved/gZrLrH

[ Voor 48% gewijzigd door seventie op 13-03-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 13:43
wat wil je er voor de rest mee doen? Want om alleen te gamen kun je ook een i7 4790k halen die is goedkoper en ook al zat en dan kun je meer aan je videokaart besteden die wel invloed heeft. Wat je misschien nog zou willen overwegen is een mini-itx systeem te maken omdat je daar ook gewoon een sterke gpu in kan zetten en een i7 4790k. Dan zou ik zeker geen water koeling nemen omdat een noctua Nh-d14 ook eg goed koelt en in idl veel stiller is. Ik zou ook een grotere ssd nemen omdat 60gb wel erg beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

Hey grote DAA troll topic? Lees het DAA beleid, verdiep je in de BGG (best buy guide hier op tweakers, gebruik de zoek functie als je het niet kan vinden!) en materie en ben niet zo eigenwijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Waarom maak je een lijstje via pcpartpicker als wij zelf ook mooi een lijstje kunnen maken met nederlandse winkels en nederlandse prijzen?
Handleiding Pricewatch

Maar dan ook even een lijstje van de onderdelen die je nu gebruikt. Zodat wij goed kunnen zien welke onderdelen je al hebt/kan gebruiken. En is 2de handse een optie voor je? Kan je VEEL geld schelen of VEEL extra power opleveren.

En welke games speel je voornamelijk?

Minecraft vraag hele andere specs als bv evolve of assassins creed.
Pagina: 1