10+ GB 1080p MKV's streamen van NAS naar Mede8er stottert

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Pas geleden een NAS (Synology DS214Play) en een Mede8er 600X3D gekocht om blu-ray film's te streamen vanaf de NAS naar de Mede8er die aangesloten is op de TV (Philips 55PUS91909).

De Mede8er is via een 500Mbit Powerlinekit van TP-link aangesloten op het internet en is verbonden met de NAS via NFS.

Streamen van kleinere (720p of 1080p) bestanden gaat goed, alleen bij grotere bestanden (dus met een hoge bitrate) heb ik enorm last van stuttering. Aan de internetverbinding ligt het niet, die heb ik even getest en haalt ruim 100Mbit. Als ik de films op een USB stick zet en rechtsreeks in de Mede8er duw, dan heb ik helemaal geen last van stuttering.

Aan de NAS ligt het ook niet, want streamen naar mijn Raspberry Pi 2 (ook NFS) gaat perfect. Ik denk dat het aan de instellingen van de NAS of de Mede8er ofzo ligt?

In de NAS heb ik Jumboframes uitstaan.

PC Specs

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 21:49
Heb je het ook al eens getest met een netwerk kabel ,zo weet je voor 100% zeker of het wel/niet aan de powerline adapter ligt!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
tita_tovenaar schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:17:
Heb je het ook al eens getest met een netwerk kabel ,zo weet je voor 100% zeker of het wel/niet aan de powerline adapter ligt!
Ja, ook dan last van

PC Specs

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Toevallig heb ik bijna een zelfde tv toestel (de 8809) en als ik die BR iso bestanden afspeel met de laptop loopt het ook voor geen meter. Geen idee of dit aan me laptop ligt maar, als ik diezelfde iso na mkv converteer (dus een 13+GB bestand) dan speelt het allemaal als een trein. Ik stream ze overigens dan wel vanaf de nas en niet vanaf de laptop. Dit om dezelfde reden als jij....de philips leest geen iso's ;-)

overigens lijkt me de netwerksnelheid niet relevant. bij 10GB zit je amper aan de 2MB/sec. Je zou wel een heel schraal netwerk hebben als het daar aan ligt.