Virtuele hosting / VPS met eigen OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Ik was bezig met een off-site backup oplossing en had daarvoor een virtuele server bij Strato gehuurd. Op zich was het een mooie deal, 300GB schijfruimte & geen verkeerslimiet voor maar 16 Euro per maand.

Ik had alleen last van twee dingen:
  • De internet verbinding leek niet stabiel, m'n VPN klapte er steeds uit.
  • Windows 2012R2 was in het Nederlands & dit product blijkt een zeer slechte vertaling te zijn van Microsoft.
Ik ben dus op zoek naar een andere provider. Een van de wensen die ik heb is dat ik zelf een OS wil installeren. Bijvoorbeeld door zelf een .iso te uploaden zodat ik deze kan mounten in de VM en dan de installatie kan starten.

Deze wens lijkt echter niet zo standaard, want ik heb tot nu toe nog geen partij gevonden die een dergelijk product aanbied.

Is er hier iemand die mij op weg kan helpen met het aanwijzen van potentiële aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
2012r2 language pack eng/us installeren ?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden? Zo staan er op het forum hier tientallen topics met suggesties op exact dezelfde vraag ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
Andre_J schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:04:
2012r2 language pack eng/us installeren ?..
Haha, da's een goeie. Ik wist niet eens dat dit kon :) Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe het eindplaatje eruit komt te zien, Windows of Linux. Dus alsnog zou ik graag de optie hebben om zelf een OS te installeren.
RGAT schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:04:
Wat heb je zelf al gevonden? Zo staan er op het forum hier tientallen topics met suggesties op exact dezelfde vraag ;)
Ik heb gezocht / ben nog steeds aan het zoeken, maar een antwoord op mijn specifieke vraag kom ik niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Je kan kijken naar een interne startup binnen OVH.COM Runabove, draait op Openstack en heeft een erg goede prijs voor SSD vms, en je kan zelf een iso uploaden. Enige nadeel is dat er dus standaard geen 300GB opslag op zit. Hiervoor kan je bij ze Object storage afnemen, of even wachten totdat ze mountable disks gaan leveren (zijn ze mee bezig). Ik heb zelf een 5tal vms (4 Sandboxes 1 Steadfast) bij ze draaien en ben er erg tevreden mee gezien de prijs.

Info: https://www.runabove.com/instances/sandbox.xml

[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 07-03-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
TVH7 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:19:
Je kan kijken naar een interne startup binnen OVH.COM Runabove, draait op Openstack en heeft een erg goede prijs voor SSD vms, en je kan zelf een iso uploaden. Enige nadeel is dat er dus standaard geen 300GB opslag op zit. Hiervoor kan je bij ze Object storage afnemen, of even wachten totdat ze mountable disks gaan leveren (zijn ze mee bezig). Ik heb zelf een 5tal vms (4 Sandboxes 1 Steadfast) bij ze draaien en ben er erg tevreden mee gezien de prijs.

Info: https://www.runabove.com/instances/sandbox.xml
Cool thanks. Ik zal ze zeker in de gaten houden. Maar op dit moment heb ik minimaal 200GB nodig, dus op dit moment zijn ze nog geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bij PCextreme kan je zelf iso's uploaden. Heb verder geen ervaring met hun VPS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Heb al jaren een vps draaien bij pcextreme. Werkt prima en kan je je eigen isos uploaden om van te booten.

Gebruik het niet als vpn endpoint, dus qua stabiliteit van de verbinding op dat vlak geen ervaring; maar als mail/www servrr is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
PCextreme lijkt inderdaad een goede optie, thanks!

Ik vind het vreemd dat het zo moeilijk blijkt om een bedrijf te vinden met een simpele optie als deze - althans, ze zijn er in ieder geval niet actief mee aan het adverteren lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door brederodekater op 08-03-2015 20:49 ]

Pagina: 1