Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een (2ehands?) laptop voor een studente, hulp erg gewaardeer

Pagina: 1
Acties:

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 14:39
Hey iedereen, ik zit met een vrij moeilijke situatie. Een vriendin van mij heeft een nieuwe laptop nodig omdat haar oude het begeeft. Het probleem is dat ze gewoon niet veel geld heeft op het moment. Als soort van ict-kenner wil ik haar graag helpen met de beste laptop binnen haar budget te vinden, maar dat valt zeker niet mee.

Het grootste probleem is dat ze maar maximaal €300 eraan kan besteden, en persoonlijk wil ik echt proberen een laptop te vinden die én portable is én een goede accu heeft én nog lichte games kan spelen. Nieuwe laptop wordt het gewoon niet denk ik, tweedehands misschien wel? Iemand die misschien kan helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
Oke, in eerste instantie is het een laptop voor haar studie, en wat casual gebruik (netflix, youtube, etc.) dat is niet veel bijzonders. Met oog op het gebruik voor haar studie is een goede accu duur van heel hoog belang. Maar, de laatste tijd speelt ze ook wat games hier en daar. Meestal vrij lichte indie games als Binding of Isaac, Braid, Mark of the Ninja etc. Het zou echt heel fijn zijn als ze een laptop kon hebben die dit soort spellen nog aan kan, als dat mogelijk is.

Wat is je budget?
Het budget is een beetje het grootste probleem. Ze heeft nou eenmaal niet veel geld voor een laptop op het moment. Vandaar dat ik ook vooral naar tweedehandse laptops kijk, maarja, dat is ook maar een gokje qua kwaliteit en dergelijke. Anyway, €300 is de absolute max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, een laptop voor de studie dus mobiliteit is een harde eis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt voorkeuren, ik sta eigenlijk voor alles open. Tweedehands heeft eigenlijk mijn voorkeur denk ik omdat ik hier nog wat meer kracht kan vinden voor onder die €300.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Tweede hands & goede accu is geen gelukkige combinatie. Dell heeft vaak goedkope, relatief goede laptops (qua specs). Bv de Inspiron 3000 voor €249. Als Dell-VIP kun je 10% korting krijgen. Zou je dan nog een ssd in zo'n laptop zetten dan heb je volgens mij helemaal geen verkeerd apparaat in handen.

Iets anders is bv de Asus T100. Een tablet/mini-pc met een scherm van 10''. Wat hier super aan is, is de accuduur. Mijn dochter heeft er een en die houdt het makkelijk een studiedag vol op een accu. Wel wat klein, dus kijk of dit wat voor haar is. Daarentegen: voor de meeneem is het superhandig. En het is een touchscreen, ook leuk.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik kan absoluut de Dell Inspiron 3000 van hierboven aanraden.

Als je het slim doet heb je voor 314 euro het model met i3, en dat ding vliegt echt. Zelfs GRID 2 en Dirt 3 gaan met 30fps op med/high.

En de accuduur is rond de 5 uur bij browsen en Word.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Praktische vraag: wat is er met de oude? Meestal zijn twee aanpassingen meer dan voldoende: koelpasta vervangen (en de koeler uitblazen) en een SSD plaatsen :) Ben je voor erg weinig geld klaar. Mogelijk nog een nieuwe accu voor een paar tientjes.

• JackDaniel
P_Tingen schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:41:
Tweede hands & goede accu is geen gelukkige combinatie. Dell heeft vaak goedkope, relatief goede laptops (qua specs). Bv de Inspiron 3000 voor €249. Als Dell-VIP kun je 10% korting krijgen. Zou je dan nog een ssd in zo'n laptop zetten dan heb je volgens mij helemaal geen verkeerd apparaat in handen.

Iets anders is bv de Asus T100. Een tablet/mini-pc met een scherm van 10''. Wat hier super aan is, is de accuduur. Mijn dochter heeft er een en die houdt het makkelijk een studiedag vol op een accu. Wel wat klein, dus kijk of dit wat voor haar is. Daarentegen: voor de meeneem is het superhandig. En het is een touchscreen, ook leuk.
Wat accuduur en tweedehands betreft heb je heel erg gelijk. De Inspiron ziet er erg interessant uit, hoe vind je die in vergelijking met deze Asus die er qua specificaties heel erg op lijkt?

pricewatch: Acer Aspire ES1-311-C03V
Jeroenneman schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:48:
Ik kan absoluut de Dell Inspiron 3000 van hierboven aanraden.

Als je het slim doet heb je voor 314 euro het model met i3, en dat ding vliegt echt. Zelfs GRID 2 en Dirt 3 gaan met 30fps op med/high.

En de accuduur is rond de 5 uur bij browsen en Word.
Ik zal even research doen naar de i3 versie! Dat klinkt in ieder geval wel behoorlijk goed, spellen als the Binding of Isaac: Rebirth moeten dan ook helemaaal geen probleem zijn.
sebastius schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:53:
Praktische vraag: wat is er met de oude? Meestal zijn twee aanpassingen meer dan voldoende: koelpasta vervangen (en de koeler uitblazen) en een SSD plaatsen :) Ben je voor erg weinig geld klaar. Mogelijk nog een nieuwe accu voor een paar tientjes.
De oude laptop heeft een defecte accu, hierdoor doet deze het alleen nog aan de lader. Op zich is dit geen dure fix, maar het is een 17.1" laptop van een behoorlijk gewicht. Bovendien heeft deze zelfs met een nieuwe accu niet een geweldige accuduur, vandaar dat een nieuwe, kleinere, laptop een betere optie lijkt.

Edit: hé, heeft iemand wellicht ook informatie over hoe ik Dell VIP zou kunnen worden?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kijk naar een tweedehands Thinkpad, hebben allemaal een uitstekende accuduur en zijn gemaakt om een tegen een stootje te kunnen, vandaar het uiterlijk.
Voordeel van een Thinkpad is dat je een van de best gewaardeerde toetsenborden voor een laptop krijgt

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
JackDaniel schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:02:
[...]

Edit: hé, heeft iemand wellicht ook informatie over hoe ik Dell VIP zou kunnen worden?
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

• JackDaniel
Ik heb nu een Lenovo IdeaPad S410p-00397 op het ook voor iets onder de €300! Hij is maar 8 maanden oud dus het lijkt mij echt een super deal. Wat vinden jullie?

Specs:
http://nl.hardware.info/p...409751#tab:testresultaten

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Klinkt als een erg scherpe prijs voor die specs, mits er een beetje netjes mee omgegaan is natuurlijk.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

In je openingspost heb je het over studie, dus dat de laptop veel mee moet. Je moet even denken of je daar je aankoop ook op af wil stemmen. De Lenovo is bijna 2 kilo, dat is redelijk wat om de hele dag mee te nemen. Of je iets veel lichters gaat vinden voor onder 300 euro is ook een goede vraag trouwens.

De Dell die ik eerder noemde is niet veel lichter. De T100 wel. Die weegt iets meer dan een halve kilo. Dat verschil in gewicht ga je echt merken. Mijn dochter heeft een T100 en het zijn echt ideale college-computers. Of je er fatsoenlijk de spellen op kan spelen die jij noemt durf ik niet te zeggen; het valt me wel mee hoe vlot zo'n T100 werkt, dus als jij die spellen als "vrij lichte indie games" omschrijft dan lijkt me dat geen probleem . Mijn dochter heeft een T100 en als zo'n Indie-spel ergens gratis te downloaden valt wil ik het wel voor je proberen als daar belang bij hebt. (dan wel komend weekend als ze weer thuis is :) )

Edit:

[ Voor 13% gewijzigd door P_Tingen op 09-03-2015 15:24 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• JackDaniel
n0isH schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:30:
Klinkt als een erg scherpe prijs voor die specs, mits er een beetje netjes mee omgegaan is natuurlijk.
We hebben de IdeaPad opgehaald, uiteindelijk voor €260 euro. De laptop ziet er letterlijk zo goed als nieuw uit. Geen krasje of kruimeltje te vinden. Vind wel dat ik dit naice geregeld heb deze keer haha
Pagina: 1