Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Psy8cho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 21:04
Beste Tweakers,

Ik zoek een goedkope tablet om mijn notities/aantekeningen tijdens colleges dititaal op te schrijven. Sinds dat ik op de Surface Pro 3 van een vriend wat geschreven heb en nadat ik zag hoe makkelijk hij zijn huiswerk erop kon maken wilde ik dit ook meteen. :P

Ik weet niet of de performance van schrijven veel afhangt van de prestaties van de tablet? Ik denk het niet namelijk, meer de technologie en het type pen/stylus. Dus ik zoek een goedkope optie. Maximaal 200 euro ofzo? Ik weet niet of dit mogelijk is? Al ben ik bang dat dit gauw 300 wordt?

De prestaties hoeven niet bijster te zijn namelijk, zolang de schrijfprestaties goed zijn, pdf's kan openen, one note kan draaien en tekst/plaatjes met niet al te veel delay kan verplaatsen in one note. Dat is niet te veel gevraagd toch?

Nu heb ik al een goede pc en een laptop voor school, dus een Surface Pro 3 is een beetje overdreven. Ik heb heel wat gegoogled, maar het verschil tussen alle technologien zijn me nog een beetje vaag. Ik geloof dat de Surface Pro 2 gebruik maakte van een Wacom digitizer pen, en dus heeft het scherm een digitizer nodig terwijl de pen passief is? Dus geen batterij? Maar nu heeft de Surface Pro 3 een bluetooth pen van N-trig, dus geen digitizer scherm meer nodig? En betekent dit ook dat ik de surface Pro 3 pen ook op een ander tablet kan gebruiken? Welke is beter?

Voor productivity heb ik graag Windows 8 op de tablet, dan kan ik namelijk de pdf met opdrachten aan 1 kant neerzetten en de notities/uitwerkingen aan de andere kant. Weet niet precies wat het verschil is tussen Metro en de volledige versie van Windows 8?

Verder denk ik dat 10" wel minimaal nodig is als ik die 2 dingen al naast elkaar wil hebben en ook nog een beetje wil schrijven. De 12" van de surface pro 3 voelde opzich wel groot genoeg aan.

Alvast bedankt! _/-\o_

edit:
Batterij duur is ook van belang, soms zit ik 4 uur tot 8 uur achter elkaar zonder stroom.

edit2:
Soms staat er bij een product op tweakers: Geschikt voor stylus Ja (actief), wat betekent dit? Een Digitizer scherm?

[ Voor 13% gewijzigd door Psy8cho op 07-03-2015 18:24 ]

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:30
Hi! Notities maken met een pen is inderdaad een plezier. Zeker in combinatie met One Note, zodat je al je notities gesynchroniseerd hebt tussen je apparaten.

Ik heb zelf twee jaar lang een Samsung Galaxy Note 10.1 gebruikt (de 2012 versie). Dat werkte op zich al goed, ook met OneNote. Ik ging echter ook mijn laptop vervangen en wilde een zo laag mogelijk totaalgewicht. Daarom sinds kort de Surface Pro 3 in gebruik. Een totaal ander apparaat met natuurlijk een veel hogere prijs. Ik ben er zeer tevreden mee.

Deze twee producten gebruiken andere digitizer technologie: de Samsung heeft Wacom (geen batterij in de pen), de Surface heeft N-trig (wel een batterijtje in de pen). De pennen zijn niet uitwisselbaar op beide tablets. Wacom zou meer drukniveaus moeten kunnen onderscheiden, maar echt verschil merk ik niet. De Surface werkt iets vloeiender en lijkt een hogere resolutie lijn te tekenen. Beide werken prima om notities te maken. One Note werkt ook op de Samsung (inclusief schrijven met de pen), dus dat kun je ook overwegen.

Voor €200-€300 wordt het lastig om een nieuwe tablet te vinden met een actieve pen. De meeste Windows tablets die dit hebben bevatten een Core-i of Core M processor. De goedkopere modellen met een Atom processor (Dell Venue 8 of 11) hebben volgens mij geen ondersteuning voor de pen. De Dell Venue 11 Pro 4000 serie (Core M processor) heeft dit wel, maar begint vanaf ongeveer €650 (NB pen is een losse accessoire, maar je krijgt er een 'slim keyboard' bij in de goedkoopste versie). Dat apparaat is onlangs door Tweakers getest en kwam in vergelijking goed uit de bus.

Alternatief kun je denken aan de Samsung Note 10.1 (2014). Die kost echter nog altijd €400+.

Wellicht is je beste optie een tweedehands Note 10.1 (2012 of 2014) of een tweedehands Surface Pro 2.

• Psy8cho
Bedankt voor de reactie en de uitleg!

Ik heb ondertussen dit gevonden. Is dit iets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo Thinkpad Tablet 2 (N3S5MMH) Zwart€ 299,95€ 299,95
1Lenovo Thinkpad Tablet 2 (N3S5YMH) Zwart€ 249,95€ 249,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 549,90

Ik geloof dat de goedkopere Lenovo geen digitizer in het scherm heeft, tenminste als ik deze website moet geloven:
"The ThinkPad Tablet 2 comes with an optional active stylus, which adds $30 to the price, but must be purchased at order time. If you buy the Tablet 2 with stylus, the tablet comes with the 4.5 x .25-inch pen, a bay for storing it in the upper left corner of the chassis and a digitizer on the screen that takes stylus input. If you buy the Tablet 2 without stylus support, it won't have the digitizer on the screen and the hole will be filled in so you won't be able to add a stylus after the fact."

[ Voor 48% gewijzigd door Psy8cho op 08-03-2015 20:44 ]

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-11 21:57
De Dell Venue 8 Pro werkt ook met een stylus pen. Maak er zelf vaak gebruik van.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gebruik een gewone pen als stylus
http://tabletworld.nl/nie...-2-windows-anypen-stylus/

Optie?

• Psy8cho
Ah ik had de Yoga tablet al gevonden, maar wist niet dat je er met alles erop kan schrijven! Maarja dan heb je ook geen palm rejection toch? En geen pressure sensitivity of hover.

Verder is 8 inch te klein. en de 11 inch van de Dell Venue is best duur.

Op het moment heb ik mijn oog op de Toshiba Encore 2 Write voor 400 euro die nog moet uitkomen in nederland. Van wat ik er zover van gezien/gelezen heb zou deze net zon goede pen moeten hebben als de Microsoft Surface Pro 3 en die is fijn!
Pagina: 1