Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freakattack-sites blokkeren via fritzbox 7360 modem lukt nie

Pagina: 1
Acties:

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Hoi,
Ik probeer via filters/list/blacklist in het invoer veld een 63234 sites toe te voegen met copy en paste. maar als ik paste doe en ok. Dan krijg ik melding de site werd geherinitialiseerd en bewaard de lijst niet! Wat kan dit zijn?
Ik wil mijn router gebruiken om alle computers erop de beveiligen van de freakattack-malware.
Nu heb ik een alternatief de addon netlux site blocker van firefox 36 maar die kan maximaal 53790 sites aan.

Kennen jullie een addon of tool die alle 63234 sites kan blocken? ik heb de familie control van microsoft ook geïnstalleerd maar daar kan ik niet mee inloggen op mijn account terwijl via de browser wel lukt?!

Wat ik ook kan proberen is de sites via mijn firewall van eset ess te laten blocken...ik ga dit onderzoeken...:)
edit: ik kan in eset alleencatogorieen blokkeren geen sites :(

Jullie tips zijn welkom.... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door digidokter.net op 07-03-2015 16:51 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik me goed heb ingelezen in die FREAK-attack, heb je te maken met twee zaken:
Een server die ermee accoord gaat dat een bepaalde website gedownscaled wordt naar een lagere encryptie. En een browser die daaraan meewerkt.
Firefox werkt NIET mee aan dat downscalen... mijns inziens is het willen blacklisten van vierenzestigduizend (!!) sites een actie die weliswaar je naam bijzonder veel eer aandoet maar uiteindelijk erger is dan de kwaal.
Ga je op dagelijkse basis cotroleren of een van die sites ondertussen actie heeft ondernomen en deze weer van de blacklist afhalen? Anyhow, de makkelijke manier is je browser(s) upgraden naar een veilige versie (en eventuele onveilige browser(s) deinstalleren).

Sowieso... hoeveel van die sites zou je redelijkerwijs bezoeken, normaal gesproken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 13:50

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Hij doet zijn naam btw wel eer aan -> Paranoia XD

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
crzyhiphopazn schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:42:
Hij doet zijn naam btw wel eer aan -> Paranoia XD
Danklje, ik heb de sites in mijn eset firewall kunnen plaatsen. :) Dubbele beveiliging met een laatste versie van firefox. En ik ben idd echt Paranoia XXXD .... 8)7

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Linkje: http://www.nu.nl/gadgets/...eveiligingslek-freak.html
Microsoft heeft het lek dinsdag dus gedicht. Eerder gebeurde dit al in Android, iOS en voor Mac-computers.
Op servers heb je geen invloed, maar je hebt in ieder geval (eigenlijk) geen reden meer om je browsers niet te vertrouwen. En dus kun je met redelijke zekerheid aannemen dat je aan jouw kant (zelfs zonder die enorme bult geblackliste sites) niet meer vatbaar bent.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm