Toon posts:

Onbekend defect, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een destkop met de volgende specificaties:

i5 processor (intel R core i5 2500k)
CPU 3.30GHz
2x Corsair 4096 MB PC3-10600 (Corsair: CMV4GX3M1A1333C9)
CAS 9-9-9-24
750W power supply OCZ Fatalty
Videokaart: pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC
HDD: Seagate Barracude 1TB

Sinds kort heb ik het volgende probleem:
PC wil niet opstarten, ik kan in BIOS komen, maar daarna heb je het windows logo die een lange tijd hangt en dan krijg ik het volgende beeld voor een split van een seconde en start hij opnieuw op:

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net/classifications/computing/software/operating-systems/images/Windows8-tips/bsod-420-90.jpg
(Dit is een voorbeeld afbeelding, het beeld schiet zosnel weg dat ik niet kan lezen welke driver hij bij mij niet kan vinden)

Ik heb geprobeerd windows in save modes te starten, maar dit werkt niet (de enige commando die werkt is BIOS openen)
Dus hierna heb ik geprobeerd om windows opnieuw te installeren. Ik heb zowel een USB als de CD met installatie gebruikt, boot priorities in BIOS klaargezet. Hij ziet de USB en CD wel, maar als hij ze probeert te laden dan springt hij alsnog weer terug naar het bovenstaante blauwe scherm.

De mycom is weg uit mijn buurt, andere zaken rekenen bijna 100 euro voor ze beginnen met kijken, en mijn kennis met computers houdt wel op bij standaard BIOS zaken. Als er een manier hoe ik kan vaststellen waar het probleem zit. Ik ben op dit moment al bereid om gewoon de gok te nemen en een nieuwe harde schijf te bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:17 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Al geprobeerd te booten met RAMreepje A alleen of alleen RAMreepje B(één van de twee dus). En booten zonder videokaart?
Kun je wel een linux boot USB draaien?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Je komt in de Bios dus de processor werkt.
De processor wordt ook niet bloedheet, dan is dat in orde.
De Voeding werkt want je krijgt één bliep (1x of meerdere? meerdere is niet goed) je ziet vervolgens opstarten en de bios, dus de videokaart werkt.
Dan blijven er nog 2 dingen over, je HDD en je geheugen modules.
De HDD zou ik nog even laten voor wat hij is, dus gok ik op 1 van je geheugen modules welke defect is.
Zoals hierboven al gezegd is, controleer je RAM.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar PMG, dat subforum is meer toegespitst op errors.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Probeer op te starten van een Windows CD/USB installatie terwijl je de hdd niet hebt aangesloten, soms wil de BIOS vrij hardnekkig zijn...
En even Memtest draaien, stuk of 7 tot 8 passes om zeker te zijn dat je RAM goed is (gaat wel een nachtje duren), onlangs nog iets veranderd aan je pc? Stroomuitval gehad/stop eruit gevallen?
Geen overclock op CPU/MEM/GPU?

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, dislecticus, heb 1 stripje verwijderd en de pc start de installatie weer normaal op. Heb nu nog maar de helft van mijn RAM dus moet even een nieuw stickje bijkopen nu.

in reactie op RGAT; ik ben zeer preservatief met mijn apparatuur. Ik vermijd elke vorm van overbelasting, oververhitting e.d.

Hij doet het nu weer.
Pagina: 1