Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia laptop van rond de 1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Kedav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga op de laptop voornamelijk gebruik maken van de programma's Photoshop, Indesign, Ableton, Traktor, Serato. In een gekke bui wil ik nog wel eens wat videobewerking doen maar dit zal niet veel gebeuren. Daarnaast kijk ik bijna altijd series en films op mijn laptop.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro. 1200 durf ik nog te overwegen maar liever 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, binnenshuis wil ik graag mobiel zijn maar ik zal ook regelmatig buitenshuis zijn als ik bijvoorbeeld plaatjes ga draaien met vrienden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil al een tijdje een nieuwe laptop maar tot nu toe nooit het budget ervoor gehad. Toen der tijd was mijn oog gevallen op de Lenovo Yoga 2 Pro i5. Ik wou graag een touchscreen en het beeldscherm sprak mij heel erg aan. Ook qua design is hij zwaar favoriet. Als ik toen het geld had gehad had ik hem waarschijnlijk gelijk gehaald, nu we wat maandjes verder zijn en ik het geld heb zijn er wat twijfels.

pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)

Het beeldscherm vind ik nog steeds een groot pluspunt, het touchscreen kan in de toekomst misschien wel handig zijn voor mijn muziek. Ableton is op dit moment nog niet (makkelijk) te bedien met touchscreen maar ik denk dat het wel makkelijk is voor sommige plugins (Melodietjes inspelen etc.). Externe hardware is sowieso nog iets voor in de toekomst.
Voor zover ik weet moet hij ook de programma's die ik veel gebruik makkelijk kunnen draaien.

Minpunten zijn denk ik toch wel de opslagcapaciteit. Ik heb veel muziek wat ik vooral op een externe schijf heb staan maar het liefst zou ik zoveel mogelijk op mijn laptop hebben.
2 USB poorten. Muis en externe schijf en ik heb geen ruimte meer voor bv mijn controller.
Geen optische drive maar die ga ik niet missen, heb er nu wel 1 maar weet niet eens wanneer ik die voor het laatst gebruikt heb.

Dus misschien is er hier iemand met een heldere kijk die een betere optie heeft in deze prijsrange of zegt gewoon doen. Touchscreen is geen pre maar wil het wel graag :P

• Kedav
Ik begin steeds meer te denken dat de Yoga 2 pro eigenlijk teveel geld is voor te weinig. Zit nu ook te denken aan de Lenovo IdeaPad Y50-70

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

Alleen is het beeldscherm daar een minpunt en die moet juist goed zijn.

Iemand tips? Ik ben inmiddels bereid om het hele touchscreen idee te vergeten. Wel spreekt het beeldscherm van de yoga me nog steeds heel erg aan.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Del xps 13?

• Mella7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-03 13:17
Bekijk de HP spectre x360 eens, weet niet hoe cpu intensief de programma's zijn die jij beschrijft maar met deze laptop heb je een 2 in 1 die naast een hele lange accuduur ook aardig snel is.
is de opslag te weinig zou je eventueel in de toekomst kunnen uitbreiden naar een grotere ssd.
Ik ben er enthousiast over en ga zeker in de nabije toekomst kijken of ik hem kan halen.

• Kedav
Bedankt voor de tips! Ik was deze 2 in mijn zoektocht nog niet eens tegengekomen. Misschien omdat ik mij al jaren niet meer verdiept heb in de laptop markt en mezelf een beetje blind staarde op de lenovo.

De Lenovo valt voor mij nu waarschijnlijk af. Het is zo te zien allemaal wat prijziger maar een maandje extra sparen moet nog wel lukken. De programma's moeten volgens mij geen probleem zijn.

Word nog een moeilijke keuze alhoewel de fan problemen van de dell mij wel een beetje afschrikken omdat ik redelijk gestoord word van het lawaai wat mij huidige laptop, sony vaio aka de stofzuiger, produceert. Beeldscherm van de dell spreekt mij dan weer meer aan gezien de resolutie en de reflectie van de hp.

Ik heb weer wat te wikken en wegen de komende tijd! :P

• Kedav
1 vraagje wat eigenlijk voor zowel de HP als de Dell geld. Is het het waard om die paar honderd euro extra neer te leggen voor de intel core i7 processors of heb ik genoeg aan de i5's. Heb het er op zich best voor over maar als het absoluut niet nodig is hoeft het van mij ook niet.

Op het moment neig ik meer naar de HP

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
De Intel i5 5200U is vrijwel gelijkwaardig aan de i7 5500U (beide dual cores, alleen de i7 is een beetje hoger geclockt). Ik ben van mening dat het een marginaal prestatieverschil is dat het prijsverschil in de verre weg niet rechtvaardigt.

De XPS 13 met FHD scherm, 256GB SSD, 8GM RAM kost met VIP-korting nog 989 euro - erg interessant als je een 13.3 inch laptop wilt. Voor films is een 15.6 inch laptop ideaal, maar natuurlijk niet zo leuk om mee te nemen. Ook zijn 15.6 inch laptops een stuk minder mooi o.h.a. (afweging: wil je je geld aan de interne componenten uitgeven - zo snel mogelijk voor zo weinig mogelijk - dan wil je een 15.6 inch. Ultrabooks zijn prachtige, lichte, snelle meeneem- en pronklaptops, maar als je persé zo veel mogelijk waar voor je geld wilt zit je er niet goed.)

Als je een M of HQ processor koopt (i.p.v. een U processor zoals in ultrabooks zit) is het prestatieverschil tussen i5 en i7 wel enorm (namelijk dual core VS quad core). Je accuduur is dan waarschijnlijk wel bagger.

• Kedav
Dat scheelt dan weer een paar honderd euro :)

Het word waarschijnlijk de HP Spectre x360. Qua prestaties doet hij, als ik een beetje goed heb rondgekeken, weinig tot niets onder van de xps 13 dus hebben de accuduur, de meerdere aansluitmogelijkheden en uiteindelijk toch ook het touchscreen de doorslag gegeven.

Nu even de prijzen afwachten. Hij staat al wel in de Nederlandse HP store alleen precies de 2 uitvoeringen die ik niet wil. Hoop toch wel dat de uitvoering met i5 8 gb en 256 gb ssd hier ook komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kedav op 11-03-2015 21:12 ]

• Mad Maniak
Bij de Dell XPS 13 zou ik ook rekening houden met de VIP-korting. Dat is 10% of 20%, afhankelijk van hoe veel moeite je doet.
(Ik heb de XPS 13, 1080p, 8GB, 256GB voor 890 euro gekocht).

Verwijderd

Ik ga voor de nieuwe versie van http://tweakers.net/price...-571g-53v3/specificaties/ , nog niet bekend bij tweakers maar hier te vinden http://www.laptopshop.be/...aspire-vn7-571g-5055.html

lijkt me voor de prijs echt wel een superding !

• Mad Maniak
Dat is toch gewoon deze: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-595Z

... met een 128GB SSD erbij geprikt, en een kleinere HDD? (En een QWERTY toetsenbord.)

(Ik zou de versie van 100 euro minder nemen. Die heeft een dubbel zo grote HDD, en voor 100 euro prik je er makkelijk een even grote SSD bij - voor twee tientjes meer heb je zelfs 256GB: http://tweakers.net/categ...sRq4C-yL5pmw0wT4wnhVet9Qs)

[ Voor 24% gewijzigd door Mad Maniak op 14-03-2015 20:12 ]

• Kedav
Mad Maniak schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:22:
Bij de Dell XPS 13 zou ik ook rekening houden met de VIP-korting. Dat is 10% of 20%, afhankelijk van hoe veel moeite je doet.
(Ik heb de XPS 13, 1080p, 8GB, 256GB voor 890 euro gekocht).
Als er geen uitvoering komt met een 256GB SSD van de x360 voor een aanvaardbare prijs ga ik weer naar de XPS 13 kijken.
128GB is toch echt te weinig voor mij.
pricewatch: HP Spectre 13-4031nd x360
Pagina: 1