Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Goede middag allen.

Gister en vandaag heb ik mijn computer geïnstalleerd, met Microsoft Windows 7 64bits. Vervolgens de updates die door Microsoft aangeboden werden geïnstalleerd, gevolgd door het instaleren van de drivers, helaas stuit ik op een tweetal problemen.

Probleem 1:
Mijn USB3.0 poorten werken niet.
Prik ik eens USB Stick in gebeurd er niets.
Prik ik mijn Externe HDD in spint deze op, maar er komt geen melding "nieuwe hardware" gevonden, en is noch beschikbaar in "computer" noch in schijfbeheer. Nu is de vraag, waar zit de fout, de drivers zijn geïnstalleerd, en in de BIOS staat USB3.0 Support op ENABLED

ALLE USB2.0 Poorten werken wel

Probleem 2:
Graag wil ik het software pakket ASUS Ai Suite II instaleren, deze heb ik netjes gedownload op de site van asus. Elke keer als ik AsusSetup start krijg ik 4x de vraag of ik het programma wil uitvoeren, uiteraard geef ik daar toestemming voor, na 3x op uitvoeren geklikt te hebben, verschijnt er een klein CMD venster in beeld, vervolgens krijg ik de 4e keer de vraag of ik het programma wil uitvoeren, vervolgens gebeurt er niets, In het logboek van Windows kwam ik het volgende tegen:

Naam van toepassing met fout: setup.exe_ASUS AI Suite II, versie: 1.1.8.3, tijdstempel: 0x4e3002c5
Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 6.1.7601.18409, tijdstempel: 0x53159a86
Uitzonderingscode: 0x0eedfade
Foutoffset: 0x0000c42d
Id van proces met fout: 0x1a5c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d058d3ec0b4eae
Pad naar toepassing met fout: F:\Drivers\A\ASUS\ASUS M5A99X EVO (Rev 1.01)\Windows 7\x64\Utilities\ASUS AISuite_II_V10203_M5A99X_EVO\AISuite_II_V10203_M5A99X_EVO_XPVistaWin7\setup.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll
Rapport-id: 2eb5250b-c4c7-11e4-a165-f46d0453df466

Ik heb al flink gezocht op google, maar niet tot een oplossing gekomen, de informatie is vaak in de engelse taal, laat engelse taal een hele slecht iets zijn bij mij

Als laatste wat misschien handig is, de samenstelling van mijn systeem:

CPU: AMD FX 4300 3.8 GHz | MOTHERBOARD: ASUS M5A99X EVO Rev. 1.01| RAM: Samsung DDR3 1333 MHz 8GB | GPU: nVidia 9600 GT 1GB| HDD: 2x SAMSUNG HD13UJ 1TB | PSU: AeroCool X-Strike 600Watt| CPU Cooling: stock | Monitor: SAMSUNG SyncMaster 2253BW conrast raito 8000:1 CASE: AeroCool X-Predator X1

[ Voor 1% gewijzigd door ADMIRAL DAVE op 07-03-2015 15:01 . Reden: Vergeten de vermelden dat USB2.0 Poorten wel werken, en gezien mijn moederbord meerder revisies heeft, heb ik bij mijn systeem lijst het revisie nr toegevoegd ]

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat staat er in je device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
In aparaatbeheer (dat bedoel je toch?) Staat niets bijzonders.
Geen onbekende hardware, geen gele driehoekjes, zoals het weergeven word is alles normaal.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartcard remove policy niet actief? Start > uitvoeren > service.msc ingeven, vervolgens checken of the service op automatsch staat ingesteld dan wel actief is.

Edit: services.msc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
ADMIRAL DAVE schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:51:
Goede middag allen.

Gister en vandaag heb ik mijn computer geïnstalleerd, met Microsoft Windows 7 64bits. Vervolgens de updates die door Microsoft aangeboden werden geïnstalleerd, gevolgd door het instaleren van de drivers, helaas stuit ik op een tweetal problemen.

Probleem 1:
Prik ik mijn Externe HDD in spint deze op, maar er komt geen melding "nieuwe hardware" gevonden, en is noch beschikbaar in "computer" noch in schijfbeheer. Nu is de vraag, waar zit de fout, de drivers zijn geïnstalleerd, en in de BIOS staat USB3.0 Support op ENABLED

Je 1e probleem heb ik bij een laptop gehad. Geen van de USB3 poorten werkte. Oplossing was het op enable zetten van de poorten en er was ook een enable nodig voor een USB correctie? Iig, zoek in de Bios.
Uiteraard was de driver daarna ook nodig. Op de site stonden er meerdere en je hebt echt de goede nodig, dus probeer ze gewoon allemaal die er voor je bord en OS te downloaden zijn.
Onnodig om te vermelden, lang mee bezig geweest. Als je het 1x weet is het zo gepiept, maar voordat...
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
@Fishsmell Smartcard Remove Policy staat aan. maar er staat wel bij dat de service gestopt is.
@JantjeKoud Alles wat ik kan vinden m.b.t. USB3.0 staat ingeschakeld

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou maar zo kunnen dat je met de services in de weer bent geweest, Je plug and play service moet ook lopend zijn, check dit ook eens. Dit is nl. een service welke als afhankelijke hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
@Fishsmell
Ook deze heb ik gecontroleerd, deze start automatisch, en is actief.
De USB2.0 Poorten werken wel naar behoren.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 20:59
Het kan om statische elektriciteit gaan. dan de usb 3.0 poorten kapotzijn gegaan, zitten ze dicht naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
Het moederbord heeft standaard 6x USB-2.0 poort en 2x USB-3.0 poort, Ze zijn allemaal in setjes van 2 op het moederbord gezet in de fabriek, ondanks dat ik statische elektriciteit niet uitsluit zou ik het raar vinden dat net alleen d USB 3.0 poorten kapot zijn, ik zeg niet dat het niet zo kan maar het zou wel jammer zijn.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
USB 3.0 heeft vaak wel aparte drivers nodig. Althans bij mij wel, en ik heb een Asus X99-A.

Dit zijn de USB 3.0 drivers die bij jouw moederbord en Win7 x64 horen:

http://dlcdnet.asus.com/p...B3_V11410_XPVistaWin7.zip

[ Voor 63% gewijzigd door Snowwie op 08-03-2015 00:10 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo verder niet weten wat het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

Sinds Windows 8 heeft Windows native ondersteuning voor USB 3. Toen ik bijvoorbeeld Windows 7 wou installeren via een USB stick (op een USB 3 poort) duurde het een tijdje voordat ik door had wat het probleem was. :+

Anyway, waarschijnlijk heeft je moederbord 2 USB controllers. Een zit op de chipset, en eentje is van een third party. Bijvoorbeeld ASMedia brrrrrrr. Anyway, je moet even opzoeken welke controllers je hebt, hoe je alles hebt aangesloten, en welke drivers je nodig hebt. Vervolgens kan je de drivers het beste downloaden van de website van de fabrikant (bijvoorbeeld Intel). En uiteraard de drivers installeren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
@Snowwie De drivers had ik al geïnstalleerd, maar toch bedankt voor het mee denken.
@TommieW Ik denk dat je theorie juist is, ik heb inderdaad een ASMedia USB3.0 Controller. ook daarvan zijn zoals aan gegeven de drivers geïnstalleerd. Ik heb op google al gezocht, ik kan wel een website van de fabrikant vonden maar nog geen duidelijke download site waar de drivers op staan.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
Probleem 2:
Graag wil ik het software pakket ASUS Ai Suite II instaleren, deze heb ik netjes gedownload op de site van asus. Elke keer als ik AsusSetup start krijg ik 4x de vraag of ik het programma wil uitvoeren, uiteraard geef ik daar toestemming voor, na 3x op uitvoeren geklikt te hebben, verschijnt er een klein CMD venster in beeld, vervolgens krijg ik de 4e keer de vraag of ik het programma wil uitvoeren, vervolgens gebeurt er niets, In het logboek van Windows kwam ik het volgende tegen:

Naam van toepassing met fout: setup.exe_ASUS AI Suite II, versie: 1.1.8.3, tijdstempel: 0x4e3002c5
Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 6.1.7601.18409, tijdstempel: 0x53159a86
Uitzonderingscode: 0x0eedfade
Foutoffset: 0x0000c42d
Id van proces met fout: 0x1a5c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d058d3ec0b4eae
Pad naar toepassing met fout: F:\Drivers\A\ASUS\ASUS M5A99X EVO (Rev 1.01)\Windows 7\x64\Utilities\ASUS AISuite_II_V10203_M5A99X_EVO\AISuite_II_V10203_M5A99X_EVO_XPVistaWin7\setup.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll
Rapport-id: 2eb5250b-c4c7-11e4-a165-f46d0453df466
De issue m.b.t. het instaleren van AI Suite II heb ik opgelost.
Na wat googlen, heb ik AI Patcher gevonden, en ben als volgt te werk gegaan.
1. Download Ai Patcher.
2. Voer Ai Patcher uit en herstart de computer.
3. Voer Ai Patcher nogmaals uit en herstart nogmaals de computer.
4. Vervolgens kunt U Ai Suite II instaleren.

Helaas werken de USB3.0 Poorten niet, ASUS Gooit het er opdat ik het moederbord moet opsturen en laten onderzoeken, dit kost ongeveer drie weken, en de kosten hiervan zijn niet bekend, dus dit ga ik niet doen.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Om nog even terug te komen op jouw USB 3.0 problemen, ik zie op de support site van Asus wel een aantal bios updates staan...

http://www.asus.com/Mothe...9X_EVO/HelpDesk_Download/

...waarvan sommige betrekking hebben op het verbeteren van de compatibiliteit van USB apparaten.
Dus wellicht dat een bios update je kan helpen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMIRAL DAVE
  • Niet online
Probleem 1:

Goede nieuws is dat mijn USB3.0 poorten het doen.
Hoe en wat weet ik niet, toen ik zojuist mijn computer aanzette kreeg ik na het opstarten op een gegeven mommend de melding nieuwe hardware gevonden, zomaar uit het niets, alsof er spoken bestaan,

Uiteindelijk bleek dit mijn USB3.0 te zijn.
Ik vraag me wel af wat er nu in eerste instantie mis is gegaan,

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

Pagina: 1