Hallo iedereen!
Voor een kennis heb ik laatst een nieuwe computer in elkaar gezet, alleen word deze veel te heet en ik weet niet waarom.
De specificaties:
CPU: AMD Athlon x4 860K
Mobo: MSI A78M-E45
GPU: MSI R7 250X
RAM: 8GB Crucial balistix
PSU: Antec Basiq VP350P
Behuizing: Cooler Master K280 (standaard airflow)
Opslag: Sandisk 128GB SSD en een 250GB WD blue
De processor springt erg tussen temps, idle hangt hij rond de 60 - 70 maar zodra je bijvoorbeeld een venster versleept of een willekeurig programma opent springt hij meteen naar boven de 80.
En bij langer (niet intensief gebruik) valt hij gewoon uit. (denk aan ongeveer een half uurtje)
Dingen die ik al geprobeerd heb:
Getest op Windows 7 64 bits en Windows 8.1 64 bits
Andere voeding
Cpu en mobo naar de RMA van azerty
Bios resetten
Koeler vervangen door een scythe shuriken
Het enigste wat ik me nog kan bedenken is eventueel de bios updaten... maar ik wou het eigenlijk eerst even hier vragen
(PS. De RMA van azerty had alleen een nieuwe processor gestuurd, het zelfde moederbord kwam terug)
Voor een kennis heb ik laatst een nieuwe computer in elkaar gezet, alleen word deze veel te heet en ik weet niet waarom.
De specificaties:
CPU: AMD Athlon x4 860K
Mobo: MSI A78M-E45
GPU: MSI R7 250X
RAM: 8GB Crucial balistix
PSU: Antec Basiq VP350P
Behuizing: Cooler Master K280 (standaard airflow)
Opslag: Sandisk 128GB SSD en een 250GB WD blue
De processor springt erg tussen temps, idle hangt hij rond de 60 - 70 maar zodra je bijvoorbeeld een venster versleept of een willekeurig programma opent springt hij meteen naar boven de 80.
En bij langer (niet intensief gebruik) valt hij gewoon uit. (denk aan ongeveer een half uurtje)
Dingen die ik al geprobeerd heb:
Getest op Windows 7 64 bits en Windows 8.1 64 bits
Andere voeding
Cpu en mobo naar de RMA van azerty
Bios resetten
Koeler vervangen door een scythe shuriken
Het enigste wat ik me nog kan bedenken is eventueel de bios updaten... maar ik wou het eigenlijk eerst even hier vragen
(PS. De RMA van azerty had alleen een nieuwe processor gestuurd, het zelfde moederbord kwam terug)