gtx 760 4gb & gtx 760 2gb SLI

Pagina: 1
Acties:

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een msi gtx 760 4gb. ik wil deze met een msi gtx 760 2gb kaart sli'en, omdat je de 4gb variant niet meer hebt. is dit mogelijk ?

haal ik met deze 1x4GB - 1x2GB kaarten dezelfde performance uit, die ik eventueel zou krijgen met een 2x4GB ?

moet ik perse dezelfde merken hebben ? of kan het ook verschillende merken zijn ?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 07-03-2015 12:12 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als het werkt dan zal de 2gb extra van de 1e kaart verloren gaan in het gebruik lijkt mij.

je kan ook dezelfde chipset, gtx760 met 4gb, pakken van een ander merk.
bijv.: V&A aangeboden: Asus Republic Of Gamers STRIKER GTX760 4GB

het mixen van merken voor SLI is voor mij geen probleem geweest. zo had ik de gtx680 4gb van gainward in SLI met gtx680 4gb van club3d.

d:)b :henk d:)b

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

In SLI hou je 2x2Gbyte over omdat de framebuffers gelijkgetrokken worden.

Maar je kent SLI en het is effectief maar maar 2Gbyte videogeheugen.

Dus je krijgt SLI performance maar wel met maar 2Gbyte geheugen. Aangezien elke kaart een KOPIE van de andere kaart moet hebben.

Is dat slecht? Nee hoor kan je in bepaalde games toch weer een frame of 10-20 schelen. En het verschil maken tussen upgraden naar een 970 of nog twee jaar doorgaan met wat je hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 07-03-2015 12:17 ]

There is no place like ::1

• Farabi
  • Niet online
dus kan ik het beste een 4gb variant pakken net als die striker ? of met een mars ? (2x760 + 1x760)

ik wil deze sli performance: http://www.ocaholic.ch/mo...em.php?itemid=1160&page=7

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 07-03-2015 12:48 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Door de kleine bus, relatief trage GPU en geen compressie al een GTX760 nooit die 4GB kunnen benutten, en ga je heel snel oplopen tegen een VRAM bottleneck.

Ik kan het afraden om te doen, gooi het geld in een potje en koop later iets wat direct goed is, of verpats je GTX760, en koop een R9 290, die dankzij zijn erg grote bus en vette GPU makkelijk de 4GB kan gebruiken.

People as things, that’s where it starts.

• Farabi
  • Niet online
werkt sli tegenwoordig bijna bij alle games goed ? heeft iemand hier ervaringen mee ?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik zag wel dat CoD Advanced Warfare graphic settings heeft die meer dan 2gb vram eisen. Iets met zonlicht weerkaatsing.

d:)b :henk d:)b

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Opzich werken dual GPU opstellingen wel aardig, verwacht geen wonderen, maar, zoals ik al zei, de GTX760 is imo totaal ongeschikt voor SLI, gezien zijn gebrek aan [nuttige]VRAM, wat een flinke bottleneck zal worden.

Voor de prijs van een nieuwe GTX760 + de verkoopprijs van je GTX760 heb je een R9 290, wat een veel slimmere keuze is imo.

People as things, that’s where it starts.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

VasZaitsev schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:25:
Door de kleine bus, relatief trage GPU en geen compressie al een GTX760 nooit die 4GB kunnen benutten, en ga je heel snel oplopen tegen een VRAM bottleneck.

Ik kan het afraden om te doen, gooi het geld in een potje en koop later iets wat direct goed is, of verpats je GTX760, en koop een R9 290, die dankzij zijn erg grote bus en vette GPU makkelijk de 4GB kan gebruiken.
Inderdaad, ik wilde al zeggen goed nieuws voor de ts want de GTX760 zal die 4gb nooit gebruiken. Een 290 is een betere optie, beste prijs/perf in die klasse.

• Farabi
  • Niet online
geen amd aub

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Want? VasZaitsev geeft hier het enige nuttige advies dat er gegeven kan worden; dump die 760 en koop een betere GPU, want SLI is gewoon zonde van je geld. De 290 is een goeie bang4buck kaart die je nu goedkoop kan krijgen. Als je een extra 100 euro wilt bijleggen koop je een 970, maarja, je hebt verder geen enkele informatie gegeven over je pc dus of dat gaat werken kunnen we je ook niet vertellen.

[ Voor 60% gewijzigd door Esumontere op 07-03-2015 17:40 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Prijs/performance heb je met die AMD kaart de beste oplossing. Een GTX970 heeft geen 4GB geheugen, en zal je ook niet helpen. Als je die 2x760 in SLI zet, mits je een moederbord hebt waar het slim op is (dus 8 lanes per slot en wel SLI ondersteuning), zal de wet van de zwakste werken, en heb je effectief dus 2GB videogeheugen. SLI doet niks voor geheugen, alleen voor verwerkingskracht...

Als je AMD niet wilt (weinig redenen om het niet te willen), dan zul je automatisch bij de 900-series aankomen van nVidia, en de 980 is de "laagste" kaart met 4GB geheugen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

8)7

Ik snap werkelijk die afkeer tegen AMD niet. Ze maken gewoon fatsoenlijke spullen die vaak sneller zijn dan de gelijk geprijsde Nvidia varianten.
Tenzij je iets specifieks van Nvidia nodig hebt Cuda (en in erg weinig gevallen je super favoriete spel met hardware physix) dan is het logisch, anders gewoon niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Veel plezier dan met je 760 in SLI.
Zoals we in onze inleiding ook al betoogden: een single GPU werkt altijd beter omdat je per definitie geen last hebt van synchronisatieproblemen als micro-stuttering of wat we maar noemen 'nutteloze frames'. Vandaar ook dat we SLI bij mid-range kaarten überhaupt onzinnig vinden; liever één GTX 780 dan twee GTX 760's, zeg maar. Bij mid-range kaarten kan SLI wel achteraf een interessante upgrade zijn.
bron. Je "winst" is minimaal tot niet bestaand.

• Farabi
  • Niet online
ik ga waarschijnlijk voor een 2e hands 780ti. past deze op mijn moederbord ? msi z77a-g45. met een 700w watt voeding van modxstream.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 00:22

Thomg

Aww yiss

lennox-06 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:58:
ik ga waarschijnlijk voor een 2e hands 780ti. past deze op mijn moederbord ? msi z77a-g45. met een 700w watt voeding van modxstream.
Mwa, lijkt me onwaarschijnlijk dat het niet werkt. Je merkt het wel als die het niet trekt.

Je hebt in de praktijk trouwens een 550W voeding, fyi.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 09-03-2015 09:36 ]

• Farabi
  • Niet online
ik heb hem gekocht. bedankt voor jullie reacties

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 09-03-2015 12:31 ]

Pagina: 1