Kostprijs barst scherm Iphone 6 plus België

Pagina: 1
Acties:
  • 4.149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden een Iphone 6 plus 128g, gekocht bij Telenet

Eergisteren is mijn Iphone van het nachtkastje (met stevig hoesje errond) van het nachtkastje op de parket gevallen (+-50cm hoog) en: scherm gebarsten.

Ik zie dat zo'n reparatie bij apple in de VS zo'n 129 dollar kost, maar hier in de winkel (Switch) weten ze mij te zeggen dat die reparatie (of inruil?) meer dan 300 euro kost; bij de Telenet verdeler weten ze nog geen prijs te zeggen (offerte wordt gemaakt na het opsturen).

Wat is nu de beste optie? Kan ik de telefoon best rechtstreeks opsturen naar Apple?

Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Wim

P.S Excuus indien deze vraag misschien al ettelijke keren voordien gesteld zou zijn; wegens mijn gezegende leeftijd en drukte kan ik nog maar zelden op tweakers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 21:40
Het beste is om een offerte via Apple zelf op te vragen en via Apple te laten repareren. Dat kan via hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Bij de Apple stores in Nederland zijn de prijzen €109,- voor het scherm van de iPhone 6 en 6 plus.

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er geen apple store is in belgie, kan je het best Apple care bellen. Als je dicht bij de grens woont, kun je een afspraak bij de store jn den haag overwegen. Maja, bellen is economischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Er zijn een paar bedrijven (Turken/Indiers/Paki's:+) die dat doen. Maar meestal is dat tegen een prijs van zo'n 150-175€.

**Niet racistisch bedoeld he... Wil gewoon maar meteen waarschuwen...

[ Voor 30% gewijzigd door Dima_2005 op 09-03-2015 11:15 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 24-03-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:32
Hier de prijzen van Apple in Nederland:
Mijn iPhone komt niet in aanmerking voor service onder garantie. Wat zijn mijn serviceopties?
Apple biedt serviceopties voor een iPhone die niet in aanmerking komt voor service onder garantie.

Reparatie van iPhone-scherm

De kosten voor het repareren en vervangen zijn afhankelijk van het iPhone-model en uw AppleCare-productdekking. Onopzettelijke schade wordt niet gedekt door Apple's 1-jarige Beperkte Garantie.

Als u online of via de telefoon vraagt om schermreparatie, reserveert Apple op uw creditcard de kosten voor de service buiten garantie voor uw iPhone. Deze kosten worden onder in het gedeelte Service buiten garantie weergegeven. Dit zijn de kosten voor het vervangen van het scherm en eventuele andere schade. We brengen dit bedrag in rekening als uw iPhone in aanmerking komt voor service buiten garantie en onze diagnostische testen blijk geven van andere schade. Als alleen het scherm van uw iPhone is beschadigd, brengen we de kosten voor schermreparatie in rekening.

Model Servicekosten schermreparatie
iPhone 6 € 121,10
iPhone 6 Plus, iPhone 5s,
iPhone 5c, iPhone 5 € 141,10
De verzendkosten van € 12,10 zijn al inbegrepen bij de servicekosten voor schermreparatie. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw. De prijzen voor de schermreparatieservice via een erkende Apple-serviceprovider kunnen uiteenlopen.

Service buiten garantie

Als u een iPhone hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie, maar wel voor service buiten garantie, voert Apple service uit op uw iPhone tegen de kosten voor service buiten garantie (hieronder weergegeven).

Model Service buiten garantie
iPhone 6 Plus € 331,10
iPhone 6 € 297,10
iPhone 5s, iPhone 5c,
iPhone 5 € 261,10
iPhone 4s € 211,10
iPhone 4, iPhone 3GS,
iPhone 3G € 161,10
De verzendkosten van € 12,10 zijn al inbegrepen bij de kosten voor service buiten garantie. Deze zijn alleen van toepassing als de service via Apple is aangevraagd en verzending noodzakelijk is. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw. Service buiten garantie voor iPhone is mogelijk ook beschikbaar bij uw mobiele provider. Prijzen kunnen verschillen.

Als u service buiten garantie aanvraagt, plaatst Apple een reservering op uw creditcard ter waarde van de maximale kosten voor service die hierboven worden vermeld. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op uw bestedingsruimte. De uiteindelijke servicekosten die wij voor de service in rekening brengen, worden tijdens het onderzoek van uw apparaat vastgesteld en kunnen minder bedragen dan de hierboven vermelde kosten.
https://support.apple.com...oduct=iphone&locale=nl_NL

Als het goed is val jij gewoon in de categorie van een jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
dragon4ce schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:11:
Bij de Apple stores in Nederland zijn de prijzen €109,- voor het scherm van de iPhone 6 en 6 plus.
Vaut!! 109 voor de iPhone 6 en 129 voor de iPhone 6 Plus. Als je hem gaat opsturen rekenen ze iets van 12,10 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

uit de tekst kan je opmaken dat de verzendkosten reeds bij de prijs zijn inbegrepen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13
Weet er iemand als ze dit in een Apple store direct vervangen? Dus dat je hem de dag zelf al mag meedoen naar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
Sircuri schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:43:
uit de tekst kan je opmaken dat de verzendkosten reeds bij de prijs zijn inbegrepen.
Dat betekent dus: 141,10 - 12,10 = 129...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Appleman schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:29:
[...]

Dat betekent dus: 141,10 - 12,10 = 129...
Ja, excuses. Ik zie nu pas wat je schreef. Scherp!! :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Jchan,
Sinds 2014 is er een Apple store in de Ooststraat in Roeselare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor de mededeling, maar daar had je niet een topic van bijna een jaar oud omhoog hoeven halen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.