Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome hoog stroom verbruik

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds ik een stroomverbruik meter heb aangesloten aan mijn pc valt mij op dat google chrome een veel hoger verbruik veroorzaakt dan IE11. Natuurlijk kan dit prima als het cpu verbruik van chrome hoog zou zijn, maar zelfs in ruste en met controle van CPU-Z dat de multiplier op de laagste waarde staat, blijft het verbruik veel hoger.

Terwijl ik dit type met IE11 is mijn stroomverbruik slechts 78 watt. Als ik dit zelfde type met chrome is mijn verbruik rond de 150 watt (!). De oorzaak hiervan kan ik niet vinden in cpu verbruik of het draaien met een hogere multiplier.

Ik vind het nogal een verschil, kan iemand dit verklaren of heeft misschien hetzelfde verschijnsel ?

Op internet vond ik deze verklaring, of dit nog van toepassing is ? KLIK

Ter info mijn configuratie :

I5-3550 op een Asus Z77-A
16gb DDR3 1333
GTX 780
1x SSD, 3x Harddisk
Case fans, bergen USB devices

[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 07-03-2015 07:27 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 13:22
Google Chrome start meerdere onderdelen in de achtergrond. Misschien ook al opgevallen dat Chome bij taakbeheer direct een aantal keren tegelijk opstart als je hem slechts 1x opstart? Je pc moet er meer voor werken. Dit verklaart niet de multie plier (dat deze zo laag staat). Bij mijzelf gaat deze gewoon omhoog.

Googe Chrome heeft voordelen maar het begint wel steeds meer log te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Cave_Boy op 07-03-2015 07:29 ]

• HaseMike
  • Niet online
@cave_boy

Ja dat weet ik, maar op zich is dat geen reden tot hoger stroomverbruik als alle taken van chrome tesamen een laag cpu verbuik hebben. In de task manager worden deze netjes samen opgeteld in het "Apps" deel.

Overigens is mij opgevallen dat alle browsers die gebasseerd zijn op de chrome engine, zoals b.v. Opera en Vivaldi, hetzelfde verschijnsel hebben.

Zoeken op dat Timer probleem leverd helaas geen oplossingen op, het zal de reden wel zijn.

Of google chrome ipv IE11 40 Euro per jaar stroom extra mag kosten.....

**EDIT** Firefox heeft het probleem niet

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 07-03-2015 07:49 ]

• HaseMike
  • Niet online
Heb het ondertussen zelf gevonden : Ipv chrome met Avast, draai ik nu Firefox met Panda Antivirus en zie daar het verbruik van 150 idle naar 78 Watt . Niet om de centen , maar wel leuk om het zo laag mogelijk te krijgen met dezelfde functionaliteit....

Ach ja teveel tijd omhanden ;)