Sinds ik een stroomverbruik meter heb aangesloten aan mijn pc valt mij op dat google chrome een veel hoger verbruik veroorzaakt dan IE11. Natuurlijk kan dit prima als het cpu verbruik van chrome hoog zou zijn, maar zelfs in ruste en met controle van CPU-Z dat de multiplier op de laagste waarde staat, blijft het verbruik veel hoger.
Terwijl ik dit type met IE11 is mijn stroomverbruik slechts 78 watt. Als ik dit zelfde type met chrome is mijn verbruik rond de 150 watt (!). De oorzaak hiervan kan ik niet vinden in cpu verbruik of het draaien met een hogere multiplier.
Ik vind het nogal een verschil, kan iemand dit verklaren of heeft misschien hetzelfde verschijnsel ?
Op internet vond ik deze verklaring, of dit nog van toepassing is ? KLIK
Ter info mijn configuratie :
I5-3550 op een Asus Z77-A
16gb DDR3 1333
GTX 780
1x SSD, 3x Harddisk
Case fans, bergen USB devices
Terwijl ik dit type met IE11 is mijn stroomverbruik slechts 78 watt. Als ik dit zelfde type met chrome is mijn verbruik rond de 150 watt (!). De oorzaak hiervan kan ik niet vinden in cpu verbruik of het draaien met een hogere multiplier.
Ik vind het nogal een verschil, kan iemand dit verklaren of heeft misschien hetzelfde verschijnsel ?
Op internet vond ik deze verklaring, of dit nog van toepassing is ? KLIK
Ter info mijn configuratie :
I5-3550 op een Asus Z77-A
16gb DDR3 1333
GTX 780
1x SSD, 3x Harddisk
Case fans, bergen USB devices
[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 07-03-2015 07:27 ]