Ziggo weigert xxx-humor Youtube filmpjes (nsfw)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Af en toe kijk ik bij FOK bij het weblog en zie ik leuke filmpjes
En af en toe mail ik deze naar andere.
Sinds vandaag kan ik dit niet meer. Ik krijg de melding dat de spamfilter van Ziggo de email heeft geweigerd.
Alle e-mailtjes met de volgende link YouTube: Wankband - The wearable tech that allows you to love the planet, by loving yourself... worden geweigerd.
Ander filmpjes komen er door EN als ik het volgende doe YouTube: Wankband - The wearable tech that allows you to love the planet, by loving yourself...-
(zie de - achter de link) dan komt hij er wel door. Is dat iets wat ik kan uitzetten? Hebben meer mensen hier problemen mee?
Het is dus niet iets waar ik niet omheen kan maar toch. Is dit censuur?

ps weet niet of dit het juiste plek is voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dan zet je bij Ziggo je spamfilter toch uit. Maar het kan ook zo zijn dat de verzendende server op een spamlist staat, dan wordt het ook geblocked.

Overigens, de link wordt totaal niet geweigerd bij mij (Ziggo). Misschien heb je een anti virus pakket wat de link filtert op sleutelwoorden???

[ Voor 86% gewijzigd door Wim-Bart op 07-03-2015 01:33 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
Mijn AVG scant alleen inkomende e-mail en ik heb verders niets hieraan veranderd.
Het enigste wat er veranderd is Ziggo is nu UPC.
Ik heb bij Ziggo de spamfilter uitstaan. Maar dat help niet want het is de smtp spamfilter die weigert
De text van Thunderbird is: the mailserver responded: Message refused by spam filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:50
misschien sta je zelf als spammer te boek bij Ziggo/UPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Of heeft de andere kant ze ingesteld! (zou het zelf ook doen als iemand me steeds van die filmpjes stuurde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
Ik sta niet als spammer te boek. Waarom zou ik een gewone link niet mogen versturen. Zelfs als ik een copie van de fp naar een kennis stuur weigert hij.
Ik heb meerdere mensen getest en deze werden allemaal geblokkeerd. Ik weet namelijk zeker dat iig 1 de filmpjes doorlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
biomechanical schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 02:08:
Ik sta niet als spammer te boek. Waarom zou ik een gewone link niet mogen versturen. Zelfs als ik een copie van de fp naar een kennis stuur weigert hij.
Ik heb meerdere mensen getest en deze werden allemaal geblokkeerd. Ik weet namelijk zeker dat iig 1 de filmpjes doorlaat
Waarschijnlijk sta je op de blacklist van een of meerdere providers.
Gebruik je een eigen mail adres of @ziggo.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Grote kans dat Ziggo's spamfilter (als je @ziggo.nl gebruikt) het een beetje zat is dat je steeds emailtjes stuurt met alleen een linkje, of korte text en een linkje, iets wat spammers nogal vaak doen ;)
Ik sta niet als spammer te boek.
Hoe weet jij dat? ;)
Maar wat gebeurt er nu exact?
Als je een email stuurt met een linkje erin, waar verteld het je dat het niet door gaat, wordt het gewoon niet ontvangen, komt het in de spam folder van de ontvanger of krijg je gelijk een melding dat je mailclient het niet wil verzenden?
En als je een normale mail stuurt, komt die dan wel aan?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
Wat er precies gebeurt.
Ik maak een e-mail.
Klik op verzenden.
Krijg foutmelding op het moment dat het e-mailtje bij de server is aangemeld
Ontvanger krijgt de e-mail niet (ook niet in zijn spamfolder)
Zelfs ziggo webmail weigert
Tja korte mailtjes. Ik heb het getest door een "normaal" youtub filmpe op te sturen (ipv een "xxx" )
Deze komen gewoon door. Maar als er een "xxx" link in staat weigert de smtp server mijn mail te ontvangen
ik gebruik mijn @Ziggo adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
En wat zeiden ze bij Ziggo toen je ze deze vraag stelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Wat voor foutmelding krijg je, wat staat er in de NDR?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
friggler schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:21:
En wat zeiden ze bij Ziggo toen je ze deze vraag stelde?
Zou jij je eerst door 3 lagen aan ondeskundigheid bij het callcenter heen worstelen en weken wachten op je antwoord, of zou je het eerst op Tweakers proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Ik zou toch eerst een mail sturen naar Ziggo met de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
SlaadjeBla schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Zou jij je eerst door 3 lagen aan ondeskundigheid bij het callcenter heen worstelen en weken wachten op je antwoord, of zou je het eerst op Tweakers proberen?
Duidelijk Ziggo de laatste 10 jaar niet meer gesproken.

Wat is de EXACTE melding (screenshot misschien als je hetn iet helemaal begrijpt) die je krijgt in de gebounce'de email. Ik vermoed namelijk ook dat de ontvangende kant je mailtje weigerd. Ziggo / UPC Kan het echt geen reet schelen dat een klant een keer een X-rated mailtje verstuurd, hell, ook niet als je de complete naaktfoto collectie van je schoonmoeder verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien komt het doordat de link op 3 puntjes eindigt.
Spamfilters kijken vaak naar de extensie van een bestand (of hier dus een link).
Omdat er wel eens misbruik werd gemaakt van blabla.doc.exe bestanden hebben die spamfilters rules die iets met puntjes doen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Als TS zijn NDR plaatst kan de reden hopelijk gezien worden.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Het kan best dat de mailserver van Ziggo je mail weigert. Je mail vertoont dan kenmerken van een spammail, wellicht dat jouw link gebruikt is bij een bekende spamaanval en mailtjes met dezelfde karakteristieken geweigerd worden. Werken andere Urls dus wel? Dan is t waarschijnlijk gewoon toeval dus. Gewoon laten gaan.
Komt dit in de toekomst vaker voor? Dan zou ik contact met ziggo opnemen.

Je zou overigens voor de zekerheid je IP adres door wat bekende sites kunnen halen om te zien of je op spam blacklists staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
Heb gecontroleerd of ik als spammer te boek sta en alleen bij spamhous krijg ik een melding. Ik heb nog geen contact met ziggo kunnen krijgen ivm het feit dat mijn dag/nacht ritme, ehh, anders dan normaal is. Ga nog een ander e-mail cliënt proberen. Maar zoals ik al melde, het probleem ligt niet bij andere. Maar aangezien niemand anders aangeeft dat het probleem ook bij hun is, ga ik er van uit dat het probleem toch bij mij ligt. Dank u allen voor uw hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe weet je dan dat het probleem niet bij de andere ligt? Krijg je een bounce mail of krijg je het direct te zien als response van je SMTP connectie? Post je NDR eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

biomechanical schreef op zondag 08 maart 2015 @ 02:18:
Heb gecontroleerd of ik als spammer te boek sta en alleen bij spamhous krijg ik een melding. Ik heb nog geen contact met ziggo kunnen krijgen ivm het feit dat mijn dag/nacht ritme, ehh, anders dan normaal is. Ga nog een ander e-mail cliënt proberen. Maar zoals ik al melde, het probleem ligt niet bij andere. Maar aangezien niemand anders aangeeft dat het probleem ook bij hun is, ga ik er van uit dat het probleem toch bij mij ligt. Dank u allen voor uw hulp.
ik zou eens bij AVG beginnen...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
Hmm, ik herinnerde me net dat ik de firmware van mijn router had geüpdatet. Dus mijn pc direct aan de ziggo router gehangen en ja hoor, geen probleem. Ergens in mijn router ging het fout. Het is een rt-ac68u van asus. En na update was het verstandig om te resetten. En ik dacht bij me zelf, DAT hoef ik niet te doen, nergens voor nodig. Router gereset. Instellingen opnieuw ingevoerd. Probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Dat is een hoek waar ik het niet snel gezocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wederom de vraag om die NDR te posten, anders is en blijft dit topic voor andere volstrekt nutteloos. Want je symptoom en je oplossing lijken ver uit elkaar te zitten. Daar kan iets heel interessants achter zitten, maar daar komen we nooit achter als je de moeite niet neemt de info waar we sinds gisterochtend al naar aan het vragen zijn te posten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
De enige melding die ik kreeg bij thunderbird was the mailserver responded: Message refused by spam filter.
En bij de webmail kreeg ik error melding http error 500.
Verders geen enkele melding of code.

En ik kan deze niet meer reproduceren aangezien de error weg is.
Heb nog eventjes mijn router doorgeneust maar ik kan helemaal geen verschil zien kwa instellingen.
Sorry hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 00:04
Heb je nu toevallig ook een Nieuw Wan IP?
Dat is de enige verklaring die ik op Router/netwerk basis zou kunnen voorstellen.
Dat je nu weer een nieuw IP heb die niet op een blacklist staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Niet online
Ja al mijn ip adressen zijn veranderd. Lan En Wan
En ik sta nergens meer op een zwarte lijst Ook niet meer bij spamhouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
biomechanical schreef op zondag 08 maart 2015 @ 02:18:
Je geeft het antwoord al zelf. Je ipadres stond te boek als spammer bij spamhause. Dat is de reden waarom je de "550 Message refused by spam filter" kreeg. Bijna elk domein waar je een mail naartoe stuurt gebruikt één of meer spamdatabases om mail te scannen en te blokkeren indien het ip-adres van de afzender voorkomt in één van de databases.

Als dit vaker gebeurd zou ik eens goed naar je eigen apparatuur kijken welke gebruik maakt van jouw internetverbinding (en dus jouw ip-adres). Je komt namelijk niet zomaar op zo'n lijst te staan.
Pagina: 1