Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660953

Topicstarter
Beste experts,
Ik heb sinds 2 weken internet via Ziggo met een modem van Cisco EPC3928. Deze geeft een Wifi signaal die niet krachtig genoeg is voor het hele huis. Daarom heb ik een router extender van TP-Link (WA830RE) gekocht om het signaal door te sturen naar de andere verdiepingen.

Dit werk perfect. Zelfs op zolder heb ik een goed signaal.

Alleen werk het internet maar 10 tot 15 minuten! Daarna stopt internet / Whatsapp / mail etc. Wifi blijft op volle sterkte (volgens de streepjes) en is ook actief in mijn wifi lijst.

Waar gaat het fout? Iemand ervaring met het oplossen van dit frustrerende probleem?

P.S. Setup volgens het boekje gedaan. Als de router-extender uitgeschakeld wordt heb ik gewoon een werkende internet verbinding via de wifi van de Cisco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Waar gaat het fout?
Bij het feit dat je een signaal draadloos wilt versterker / repeaten.
Als je een tijdje rondkijkt in dit subforum zie je dat dit zelden een goede oplossing bied.

Gelukkig kan je de TP-Link die je hebt ook als 'acces point' instellen in de instellingen.
Hang er een internetkabel aan het apparaat en stel zoals hierboven gesuggereert in.

Een repeater halveert per definitie al je snelheid, in het allerbeste geval dus. Jij probeert het ding ook nog een signaal te laten oppikken door gewapend beton, een slecht idee. Je ziet dan wel volle signaalbalkjes maar dit doelt op de verbinding tussen jou en de TP-Link. Het zegt dus niks over de brakke verbinding tussen je Cisco modemrouter en de TP-Link.

Doe jezelf een plezier en hang er een internetkabel aan. Geef het ding (de TP-Link dus) dezelfde netwerknaam + wachtwoordzin. Stel hem vervolgens op een ander WiFi kanaal in als je Cisco modemrouter.

Als de overlap dan qua signaal tussen die 2 te groot is kan je op zowel de TP-Link als de Cisco het zendvermogen op 50% zetten. Je apparaten switchen dan makkelijker tussen beide netwerken alnaar gelang je lokcatie in huis. Dit word ook wel roamen genoemd.

100% succes garantie
boven dezelfde vlotte verbinding als beneden
geen uitval meer

[ Voor 18% gewijzigd door andy88 op 07-03-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk, daar heb ik wat aan. Moet zeggen dat ik niet echt goed wist wat de instelling 'acces point' deed, maar ik zie i.d.d. dat veel mensen er gewoon mee experimenteren. (Had ik ook moeten doen maar ben altijd bang dat het van kwaad tot erger wordt)
Super bedankt, ga het direct proberen en begrijp nu waarom e.e.a. het niet deed.
Zal nog even melden wat het resultaat straks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, ben er klaar mee. Alles in de doos retour. Krijg het niet werkend. Wat een ellende. Zowel extender als acces point wil geen internet laden. Heb van alles geprobeerd.
Dit soort dingen moet ik voortaan maar aan een vakman overlaten...