Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Telefoon, liefst met Android maar zou ook wel open staan voor iets anders.

Wat is je budget?
ca 350€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whattsapp, games, alle andere zwaardere toepassingen. Ben eigenlijk wel een heavy user om het zo maar te zeggen.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG G3, Nexus 5, OnePlus One
- G3 schijnt dan toch weer veel bloatware te hebben, en accu is niet bijster goed
- Nexus 5 is ondertussen ook al weer redelijk 'oud'

Welke vragen heb je hier nog over?
De meest belangrijke dingen voor mij zijn: snelheid,scherm en camera. En met name deze laatste schijnt de bovenstaande telefoons niet echt heel goed te zijn.

Dus wellicht dat iemand hier nog betere suggesties heeft.

Alvast bedankt,

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

Heb je je al eens verdiept in de Lumia's met Windows Phone. Veel bang voor buck..

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 00:14
Je zou ook de Sony Xperia Z2 kunnen overwegen.
Ongeveer dezelfde specs. als bovenstaande telefoons en een relatief goede accuduur en camera.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Nexus 5 is oud? 1,5 jaar is niet oud en snapdragon 800 is snel genoeg, en ook al is de 805 sneller, die telefoons hebben vaak QHD resolutie, conclusie je komt qua performance op hetzelfde neer.

LG G3 zou ik niet nemen als je wilt gamen, QHD is de hoog voor een 801, Nexus 5 is niet oud zoals ik al zei, Android 5.1 komt er ook nog voor uit, en zo ook 5.2/6.0 (geen idee wat er na 5.1 gaat komen).

En dan de OnePlus One, de snelste van de door jouw genoemde telefoons met FHD resolutie.

En verder, is een Lumia geen goed idee? Windows Phone is een prima systeem hoor.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heavy user, wat is heavy? Zelf moet ik dan denken die hun server besturen via hun telefoon en allerlei andere gekke dingen doen, maar wellicht whatsapp je gewoon veel :+

Ben zelf best wel een WP fan, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik ergens een appgap zie, het echt wel bij de games is. En google diensten. Veel games komen later of simpelweg niet uit voor WP, of krijgen minder updates. Het een drama noemen is overdreven [dat is games op Symbian[ maar echt tof is het niet.

En google diensten dus, Google steekt beide middelvingers op naar MS/WP, dus officiele apps van google hoef je niet te verwachten. Gelukkig is er veel 3th party meuk, waardoor YouTube kijken gewoon kan, net als zat andere dingen.

Prijs/prestatie is de OPO wel koning, maar je zult genoegen moeten nemen met wat mindere service.

Qua WP-pad, ik kan niet zeggen dat ik van de huidige line-up boven de 640/730 echt weg ben. De 930 is opzich leuk, maar mist bijv. Glance, wel is de camera erg goed en is hij zoals ieder WP ding lekker snel + heb je gegarandeerd een update naar W10.

People as things, that’s where it starts.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mizgala28 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:19:
De 805 sneller, die telefoons hebben vaak QHD resolutie, conclusie je komt qua performance op hetzelfde neer.
805'ers met een QHD-resolutie? Ik ken ze niet, noem er eens een paar bitte.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:49
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:17:
Je zou ook de Sony Xperia Z2 kunnen overwegen.
Ongeveer dezelfde specs. als bovenstaande telefoons en een relatief goede accuduur en camera.
Z1 compact heeft een nog langere accuduur, als je 4.3" groot genoeg vindt. Maar welke precieze voorkeuren TS heeft kan ik niet raden.

• Mizgala28
CLB schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:47:
[...]

805'ers met een QHD-resolutie? Ik ken ze niet, noem er eens een paar bitte.
Note 4 en Nexus 6 bijvoorbeeld.

QHD = 2560x1440
qHD = 960x540

En ik doelde natuurlijk op die eerste.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dank!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:37:
Heavy user, wat is heavy? Zelf moet ik dan denken die hun server besturen via hun telefoon en allerlei andere gekke dingen doen, maar wellicht whatsapp je gewoon veel :+

Ben zelf best wel een WP fan, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik ergens een appgap zie, het echt wel bij de games is. En google diensten. Veel games komen later of simpelweg niet uit voor WP, of krijgen minder updates. Het een drama noemen is overdreven [dat is games op Symbian[ maar echt tof is het niet.

En google diensten dus, Google steekt beide middelvingers op naar MS/WP, dus officiele apps van google hoef je niet te verwachten. Gelukkig is er veel 3th party meuk, waardoor YouTube kijken gewoon kan, net als zat andere dingen.

Prijs/prestatie is de OPO wel koning, maar je zult genoegen moeten nemen met wat mindere service.

Qua WP-pad, ik kan niet zeggen dat ik van de huidige line-up boven de 640/730 echt weg ben. De 930 is opzich leuk, maar mist bijv. Glance, wel is de camera erg goed en is hij zoals ieder WP ding lekker snel + heb je gegarandeerd een update naar W10.
Toch wel de meest zware games uit de Play Store, veel video kijken en noem maar op. Met heavy user wijs ik mede ook op de accuduur.

Dus jou lijkt toch de OPO de beste keuze? Ik ben toch wel een beetje huiverig voor deze omdat het toch wel een redelijk onbekend merk is.

Verder Lumias, ja het zijn zeker mooie apparaten maar daar noem je inderdaad het gebrek aan apps die beschikbaar zijn. In principe zijn de meesten er wel maar je zult net zien dat een paar handige apps ontbreken. Maar ik zal er zeker even naar kijken ;) .

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
In Azië is Oppo geen onbekend en klein merk.
Het scheelt je een hoop kosten voor het merk, maar als jij dat ervoor over hebt...

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 00:14
Momus schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:19:
Het scheelt je een hoop kosten voor het merk, maar als jij dat ervoor over hebt...
Er is een verschil tussen Oppo en OnePlus (One).
OnePlus is wel een relatief onbekend en klein merk al hebben ze wel zééééééér nauwe banden met Oppo (Oppo is eigenlijk gewoon eigenaar van OnePlus).

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je vertelt me niks nieuws en bovendien onderstreep je me met je laatste zin. Bij een Samsung of HTC betaal je 200€ merkkosten. Wat mij betreft zonde geld.

Verwijderd

Topicstarter
Momus schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:19:
Nou ja het blijkt toch wel dat Samsung en HTC bijna altijd wel goede producten in de markt zetten. Vaak zie je toch van de wat kleinere merken dat deze toch wat mindere punten hebben en eerder kuren krijgen. Wat ik bijvoorbeeld allemaal lees in het 1+1 topic schijnen er ook nog wel rare kuren voor te komen (meer dan bijv. de M8 of de S5).

Ondertussen is de S5 ook al naar de 400 gezakt zie ik, was toch wel m'n ideale telefoon. Maar die is die 50€ extra het waard t.o.v. bijvoorbeeld de G3? Ook de Z3 (compact) begint een interessante optie te worden maar dat scherm blijkt dan weer niet zo mooi te zijn. Het belangrijkste punt blijft voor mij toch dat een telefoon gewoon 'snel' blijft. Keuzes keuzes....

• Mizgala28
Z3 heeft last van spontaan verkend glas.

S5 zal sneller aanvoelen dan de G3 omdat die laatste een hogere resolutie heeft, echter als je voor een S5 wilt gaan kun je evengoed voor de 1+1 of Nexus 5 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 01:12:
Z3 heeft last van spontaan verkend glas.

S5 zal sneller aanvoelen dan de G3 omdat die laatste een hogere resolutie heeft, echter als je voor een S5 wilt gaan kun je evengoed voor de 1+1 of Nexus 5 gaan.
Is dat ondertussen niet al verholpen? En is dat probleem ook zo bij de Compact?

Ik heb gehoord en gelezen dat die Oneplusone in gebruik nog al eens wat bugs/haperingen heeft. Ik vindt het met name belangrijk dat het toestel in gebruik gewoon altijd werkt zonder haperingen, wat is dan de beste koop voor dit geld?

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Is dat ondertussen niet al verholpen? En is dat probleem ook zo bij de Compact?

Ik heb gehoord en gelezen dat die Oneplusone in gebruik nog al eens wat bugs/haperingen heeft. Ik vindt het met name belangrijk dat het toestel in gebruik gewoon altijd werkt zonder haperingen, wat is dan de beste koop voor dit geld?
Nee, de probleem bestaat nog steeds bij de Z1, Z1 Compact, Z2, Z3 en Z3 Compact.

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-11 12:39
Ik heb de Oneplus One nu een ruim half jaar en ik heb eigenlijk nooit last van haperingen of bugs. Ik denk in totaal 1 á 2x een hard reset moeten doen, maar qua snelheid en dergelijke echt niets te klagen.
Batterijduur is nu een kleine twee dagen bij zwaar gebruik, maar de Lollipop update komt binnen een week uit. Overigens kun je de telefoon alleen morgen (vandaag dus) nog voor z'n originele prijs van 300 euro kopen (zonder invite), vanaf woensdag gaat de prijs met 50 euro omhoog door de lage euro-koers

Verwijderd

Topicstarter
De keuze wordt steeds lastiger met al die prijsverlagingen. Er komen steeds meer toestellen binnen het budget.

-Z3 Compact
-S5
-G3
-Galaxy Alpha
-Nokia 930
-Nexus 5
-Z2
-Ascend Mate 7
-iPhone 5c
-LG G Flex

Sommige liggen boven mijn budget, maar als ik voor die paar tientjes een veel betere telefoon krijg wil ik dat nog wel wagen. Ik kan echt niet kiezen, allemaal hebben ze zo hun goede en slechte verhalen. Ik wil vooral een toestel dat lang snel blijft. Mijn huidige telefoon was ooit het topmodel maar begon na 1 ~ 1,5 toch stroperig aan te voelen. En dit is hetgeen ik echt niet wil. Formaat van scherm maakt me niet uit, ik heb liever een mooi scherm (á la Note4, die dan niet binnen het budget valt). OnePlusOne valt voor mij eigenlijk af heb in mijn omgeving mensen met enkel slechte ervaringen over deze telefoon.

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
Ik zou voor een toestel gaan waar je nog de langste ondersteuning kan verwachten, een Nexus 5 of GS5 denk ik dan.

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat de S5 nog wat in prijs daalt wanneer de S6 ook echt uit is? Kijkende naar voorgaande jaren.

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Als fanboy van de nieuwe zenfone ga ik die ook hier weer aanbevelen :P
http://www.gsmarena.com/asus_zenfone_2_ze551ml-6917.php
Zeker het bekijken waard en ik denk dat ie jouw heavy user gebeuren ook wel aankan. En hij kost ook maar €300.
Mocht je deze niet willen en perse een van de telefoons van jouw lijstje willen dan zou ik sws voor de opo gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door pieterbas99 op 08-04-2015 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
pieterbas99 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:08:
Als fanboy van de nieuwe zenfone ga ik die ook hier weer aanbevelen :P
http://www.gsmarena.com/asus_zenfone_2_ze551ml-6917.php
Zeker het bekijken waard en ik denk dat ie jouw heavy user gebeuren ook wel aankan. En hij kost ook maar €300.
Mocht je deze niet willen en perse een van de telefoons van jouw lijstje willen dan zou ik sws voor de opo gaan.
Zat ik ook al naar te kijken, maar het schijnt dat er nogal behoorlijke verschillen zitten tussen de diverse uitvoeringen. Daarnaast is Asus nou niet echt een bekende speler op de markt. De OPO zie ik ook vanaf, is geeneens een 'echte' Android en hoor enkel slechte verhalen uit mijn eigen omgeving.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stolpert schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:43:
Ik zou voor een toestel gaan waar je nog de langste ondersteuning kan verwachten, een Nexus 5 of GS5 denk ik dan
Na W10, over een halfjaar, krijgt de L930 nog minimaal 1,5 jaar ondersteuning. Weinig Androids, zeker Samsung, die na 3 jaar nog support krijgen zonder dat je met custom roms mag gaan prutsen.

Voor lange support en geen gezeur met dat een telefoon na 1,5 jaar lekker traag is met je bij MS wezen, vervelende is alleen dat er een kans is dat je een veel gebruikte app mist, maar, er kunnen prima vervangers voor zijn.

Is er niet iemand met een WP in jouw omgeving die je even kan lenen om te kijken of je dingen gaat missen?

People as things, that’s where it starts.

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:58:
[...]

Zat ik ook al naar te kijken, maar het schijnt dat er nogal behoorlijke verschillen zitten tussen de diverse uitvoeringen. Daarnaast is Asus nou niet echt een bekende speler op de markt. De OPO zie ik ook vanaf, is geeneens een 'echte' Android en hoor enkel slechte verhalen uit mijn eigen omgeving.
Dat klopt, maar als jij de beste uitvoering neemt maken die andere uitvoeringen toch niks meer uit? En Asus is inderdaad nog niet echt groot op de smartphonemarkt maar het is wel een betrouwbaar bedrijf.

Over de OPO, ik ken 3 a 4 mensen met een OPO en nog nooit een kwaad woord over gehoord. En dat het geen echte android is komt omdat hij op Cyanogenmod draait. Dat is een soort android alleen dan met meer functies en je kunt meer en makkelijker aanpassen. Een paar dagen geleden heeft OnePlus wel een eigen Android uitgebracht om Cyanogenmod op den duur te vervangen: https://blog.oneplus.net/2015/04/oxygenos-is-here-2/

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:09:
[...]

Nee, de probleem bestaat nog steeds bij de Z1, Z1 Compact, Z2, Z3 en Z3 Compact.
Beetje late reactie maar wanneer ik google op spontaan brekend glas zie ik de Z2 niet voorbij komen. Enkel de Z1 maar vooral de Z3 (compact).

Ik denk dat het de Z2 gaat worden, is overall de telefoon die het beste bij mijn wensen aansluit. Nu maar hopen dat hij ook nog een tijdje ondersteund gaat worden.
Pagina: 1