Beste tweakers!
Voordat ik dit topic opende, ben ik gaan zoeken welke evt. oplossingen ik tegen zou komen.
Mijn systeem (geassembleerd via Alternate, ongeveer 5 jaar geleden):
- Asus P5e3 Deluxe moederbord
- 8 GB OCZ K2 Fatality RAM geheugen
- WD 1 TB
- Samsung 500 GB
- NVIDIA GTS 250 videokaart
- Intel Q9650 4x 3Ghz
- OCZ XTC Memory Airflow cooler
- CPU Coolermaster V8
- Windows 7
Het probleem:
Ik gebruik het systeem echt minimaal. De eerste twee jaar heeft hij vaak uitgestaan, en nu gebruik ik hem voor mijn studie (alleen word, SPSS en surfen).
Sinds een maand heb ik na elke opstart na ongeveer 15 minuten een blauw scherm. Ik heb diverse foutmeldingen voorbij zien komen, waaronder ''memory management'' en de 0x00000024 (zie foto's in de link).
Wat heb ik al gedaan?
- HD uitgelezen dmv de windows optie, geen fouten
- RAM uitgelezen dmv windows optie, geen fouten
- Driver Genius check, videokaart drivers geupdate
- systeemherstel zegt dat ik geen herstelpunten heb, terwijl ik zeker weet dat hij wekelijks een herstelpunt maakt
- veilige modus ook bluescreen na verloop van tijd
Het vervelende is dat ik geen backup kan maken van mijn belangrijke bestanden, omdat hij na ongeveer 15 a 30 minuten bluescreened.
Iemand nog suggesties?
De foto's:

Voordat ik dit topic opende, ben ik gaan zoeken welke evt. oplossingen ik tegen zou komen.
Mijn systeem (geassembleerd via Alternate, ongeveer 5 jaar geleden):
- Asus P5e3 Deluxe moederbord
- 8 GB OCZ K2 Fatality RAM geheugen
- WD 1 TB
- Samsung 500 GB
- NVIDIA GTS 250 videokaart
- Intel Q9650 4x 3Ghz
- OCZ XTC Memory Airflow cooler
- CPU Coolermaster V8
- Windows 7
Het probleem:
Ik gebruik het systeem echt minimaal. De eerste twee jaar heeft hij vaak uitgestaan, en nu gebruik ik hem voor mijn studie (alleen word, SPSS en surfen).
Sinds een maand heb ik na elke opstart na ongeveer 15 minuten een blauw scherm. Ik heb diverse foutmeldingen voorbij zien komen, waaronder ''memory management'' en de 0x00000024 (zie foto's in de link).
Wat heb ik al gedaan?
- HD uitgelezen dmv de windows optie, geen fouten
- RAM uitgelezen dmv windows optie, geen fouten
- Driver Genius check, videokaart drivers geupdate
- systeemherstel zegt dat ik geen herstelpunten heb, terwijl ik zeker weet dat hij wekelijks een herstelpunt maakt
- veilige modus ook bluescreen na verloop van tijd
Het vervelende is dat ik geen backup kan maken van mijn belangrijke bestanden, omdat hij na ongeveer 15 a 30 minuten bluescreened.
Iemand nog suggesties?
De foto's: