Ik zoek een:
Nieuwe videokaart
Wat is je budget /voorkeur?
Ik heb op dit moment deze kaart op het oog, deze past ook binnen budget: pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost [/i]
Huidig systeem:
De PC wordt vooral gebruikt voor Cubase en Traktor, en deze draaien prima op het huidige systeem. Echter merk ik dat ik met gamen toch wel begin achter te open wat performance betreft. Oudere games draaien prima, bij de nieuwe games moet ik steeds meer toeters en bellen uit zetten.
De vraag is dus of de rest van het systeem ook een upgrade zou moeten hebben om de nieuwe videokaart bij te houden.
CPU/moederbord:
Wat CPU betreft zie ik vaak een i5 aangeraden worden, ik zag op deze site dat de benchmarks vooral door i7's aangevoerd worden, deze zouden voor gaming niet echt relevant zijn. De i5 die ik heb, scoort nog redelijk tov de rest:
http://www.cpubenchmark.n...+Core+i5-2400+%40+3.10GHz
Werkgeheugen:
In mijn beleving zal sneller werkgeheugen hooguit seconde(s) van het laden afhalen, iets wat geen hoge prioriteit heeft.
Suggesties en tips zijn daarom welkom.
Uiteraard voor de volledigheid nog mijn huidige specs:
Processor : Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
GPU : Sapphire Radeon 6950 met 2gb GDDR5
Geheugen : 2x 4gb Corsair (DDR3-1600)
Mobo : MSI H67MA-ED55
SSD : 256gb Crucial M4 en nog 2 HDD voor data opslag.
Nieuwe videokaart
Wat is je budget /voorkeur?
Ik heb op dit moment deze kaart op het oog, deze past ook binnen budget: pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost [/i]
Huidig systeem:
De PC wordt vooral gebruikt voor Cubase en Traktor, en deze draaien prima op het huidige systeem. Echter merk ik dat ik met gamen toch wel begin achter te open wat performance betreft. Oudere games draaien prima, bij de nieuwe games moet ik steeds meer toeters en bellen uit zetten.
De vraag is dus of de rest van het systeem ook een upgrade zou moeten hebben om de nieuwe videokaart bij te houden.
CPU/moederbord:
Wat CPU betreft zie ik vaak een i5 aangeraden worden, ik zag op deze site dat de benchmarks vooral door i7's aangevoerd worden, deze zouden voor gaming niet echt relevant zijn. De i5 die ik heb, scoort nog redelijk tov de rest:
http://www.cpubenchmark.n...+Core+i5-2400+%40+3.10GHz
Werkgeheugen:
In mijn beleving zal sneller werkgeheugen hooguit seconde(s) van het laden afhalen, iets wat geen hoge prioriteit heeft.
Suggesties en tips zijn daarom welkom.
Uiteraard voor de volledigheid nog mijn huidige specs:
Processor : Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
GPU : Sapphire Radeon 6950 met 2gb GDDR5
Geheugen : 2x 4gb Corsair (DDR3-1600)
Mobo : MSI H67MA-ED55
SSD : 256gb Crucial M4 en nog 2 HDD voor data opslag.
<Zinloze tekst hier>