Ideeen voor magnetische afscherming ???

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LionO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een klein probleem.
Sinds kort kan ik 2 monitoren tegelijk gebruiken (met m'n Matrox G450 DH) >:)
Maar helaas zijn mijn monitoren niet goed genoeg afgeschermd :'(

Weet iemand toevallig wat voor materiaal je tussen de monitoren kunt zetten als afscherming ???

BvD !

Another Stupid N00b ! Mijn machientje(s) PC Specs
"If it ain't broken, don't sell it", me ?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

Hoicks

Techno!

Een plaat lood ertussen?..:)

als je je hele kamer ermee doet dan ben je zelfs beschermd tegen radioactieve straling..:)

(Moet je alleen niet langs de muur likken >:)

• LionO
  • Laatst online: 02-12-2025
Iets goedkoper aub. Loodplaten zijn bij ons alleen te krijgen in een dikte van 1/2 cm en dikker, kost een vermogen :(

Another Stupid N00b ! Mijn machientje(s) PC Specs
"If it ain't broken, don't sell it", me ?

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Gewoon dun blik voldoet prima. Ertussen zetten en aarden. Volgens mij moet fijnmazig metaalgaas ook gaan.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• marcus22
  • Laatst online: 21-08 23:45
Fijnmazig (metaal) gaas is idd prima of een andere geleider die goed geaard is. Da's heel belangrijk.

* marcus22 heeft een monitor die op zijn GSM reageerd.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Een goede geleider.
Koperdraad of ijzer of misschien zelfs aluminiumfolie.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Karton met alufolie, en dan aarden. Werkt prima.

Verwijderd

Een magnetisch veld moet je afschermen met een materiaal dat zelf goed manetisme geleidt, ofwel iets dat zelf ook magnetisch kan worden. Je legt dan een kortsluiting voor het magnetische veld. Materialen die in aanmerking komen zijn ijzer, nikkel, kobalt.
een afscherming met een ijzeren kooi is effectief. Materialen als koper en lood werken hierbij averechts aangezien ze een mindere magnetische geleiding hebben dan zelfs lucht.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik had er ook ooit last van.

Mijn oplossing was bij een doe het zelf keten een dun plaatje aluminium te kopen.
Dat in een mooie L te buigen zodat ik n rand onder n van de monitorvoeten kon zetten, en de andere kan even hoog of iets hoger dan een monitor was.
Als laatste ff een draaidje gelecht naar een aardpunt.

Het gevolg was dat ik beide monitoren tot op een paar milimeter na tegen elkaar aan kon zetten. Hierdoor viel ook het plaatje alu niet op.

Let wel op dat je de boel niet zo op elkaar pakt dat de monitoren het warm krijgen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kicked to V&B
Pagina: 1