Beste tweakers,
Sinds enkele dagen heeft m'n oude laptop de geest gegeven, hij start nog op maar wanneer het bureaublad zou moeten laden valt hij gewoon uit. Op zich geen ramp, het begon toch tijd te worden om dit prehistorisch geval te vervangen. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, zoals iedereen wil ik zoveel mogelijk bang for the bucks.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal niet dienen om te gamen, eerder alledaags gebruik, wat surfen, mailen, filmpje kijken, ...
Wat is je budget?
Max € 500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het mag zeker een lomp ding zijn, liefst wel een numpad. 2 Slots voor de harde schijf zou leuk zijn, dan kan ik er een ssd in plaatsen en tegelijk de oude hdd blijven gebruiken, al vrees ik dat deze beperkt zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merken. Hij moet liefst wel wat future proof zijn, het is de bedoeling om er toch een 5tal jaar mee te kunnen werken. Ik was zelf van plan om er een SSD in te steken.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Deze voldoen allen aan mijn vereisten, al heeft de acer voorlopig mijn voorkeur, gezien de 8gb geheugen en mogelijks een processor met een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Al deze laptops heb ik gevonden op cyberport.de, omdat de prijzen op de Duitse markt blijkbaar heel wat kunnen verschillen van de Belgische/Nederlandse. De exacte types kon ik niet allemaal terugvinden in de pricewatch, daarom zal ik trachten zoveel mogelijk informatie mee te geven:
Lenovo ThinkPad Edge E531 (wel in pricewatch)
pricewatch: Lenovo Thinkpad E531 (N4I67MB)
Model cyberport: http://www.cyberport.de/a...ws-8-1-1C26-9FW_1695.html
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-75 (80EC00B8NX)
Model cyberport: https://www.cyberport.de/...ws-8-1-1C31-2KG_1695.html
Voorlopig gaat mijn voorkeur naar Lenova Ideapad, gezien de prijs en de SSHD, ik vraag me enkel af of deze processor binnen enkele jaren nog wel voldoende zal zijn?
Sinds enkele dagen heeft m'n oude laptop de geest gegeven, hij start nog op maar wanneer het bureaublad zou moeten laden valt hij gewoon uit. Op zich geen ramp, het begon toch tijd te worden om dit prehistorisch geval te vervangen. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, zoals iedereen wil ik zoveel mogelijk bang for the bucks.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal niet dienen om te gamen, eerder alledaags gebruik, wat surfen, mailen, filmpje kijken, ...
Wat is je budget?
Max € 500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het mag zeker een lomp ding zijn, liefst wel een numpad. 2 Slots voor de harde schijf zou leuk zijn, dan kan ik er een ssd in plaatsen en tegelijk de oude hdd blijven gebruiken, al vrees ik dat deze beperkt zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merken. Hij moet liefst wel wat future proof zijn, het is de bedoeling om er toch een 5tal jaar mee te kunnen werken. Ik was zelf van plan om er een SSD in te steken.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Deze voldoen allen aan mijn vereisten, al heeft de acer voorlopig mijn voorkeur, gezien de 8gb geheugen en mogelijks een processor met een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Al deze laptops heb ik gevonden op cyberport.de, omdat de prijzen op de Duitse markt blijkbaar heel wat kunnen verschillen van de Belgische/Nederlandse. De exacte types kon ik niet allemaal terugvinden in de pricewatch, daarom zal ik trachten zoveel mogelijk informatie mee te geven:
Lenovo ThinkPad Edge E531 (wel in pricewatch)
pricewatch: Lenovo Thinkpad E531 (N4I67MB)
- Intel® Core™ i5-3230M Dual core
- 4GB DDR3L-1600
- 500 GB 7200rpm HDD
- Windows 8 64bit
- 39,6 cm (15") HD 16:9 LED Display mat 1.366 x 768
- Intel HD 4000 Grafik
- Numpad
- € 429.00 bij cyberport
Model cyberport: http://www.cyberport.de/a...ws-8-1-1C26-9FW_1695.html
- AMD Vision A8-7100 Quad core
- 8 GB DDR3-1600
- 1 TB 5400rpm HDD
- Windows 8.1 64bit
- 39,6 cm (15.6") HD 16:9 LED Display mat 1.366 x 768
- AMD Radeon R5 Grafik
- Numpad
- € 489.00 bij cyberport
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-75 (80EC00B8NX)
Model cyberport: https://www.cyberport.de/...ws-8-1-1C31-2KG_1695.html
- AMD Vision A8-7100 quad core
- 4 GB DDR3L-1600
- 500 GB SSHD + 8GB SSD
- Windows 8.1 64bit
- 39,6 cm (15") HD 16:9 LED Display mat 1.366 x 768
- AMD Radeon R5 Grafik 2 GB VRAM
- Numpad
- € 379.00 bij cyberport
Voorlopig gaat mijn voorkeur naar Lenova Ideapad, gezien de prijs en de SSHD, ik vraag me enkel af of deze processor binnen enkele jaren nog wel voldoende zal zijn?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 19:42 ]