Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop < € 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds enkele dagen heeft m'n oude laptop de geest gegeven, hij start nog op maar wanneer het bureaublad zou moeten laden valt hij gewoon uit. Op zich geen ramp, het begon toch tijd te worden om dit prehistorisch geval te vervangen. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, zoals iedereen wil ik zoveel mogelijk bang for the bucks.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal niet dienen om te gamen, eerder alledaags gebruik, wat surfen, mailen, filmpje kijken, ...

Wat is je budget?
Max € 500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het mag zeker een lomp ding zijn, liefst wel een numpad. 2 Slots voor de harde schijf zou leuk zijn, dan kan ik er een ssd in plaatsen en tegelijk de oude hdd blijven gebruiken, al vrees ik dat deze beperkt zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merken. Hij moet liefst wel wat future proof zijn, het is de bedoeling om er toch een 5tal jaar mee te kunnen werken. Ik was zelf van plan om er een SSD in te steken.

Wat ik zelf al gevonden heb:
Deze voldoen allen aan mijn vereisten, al heeft de acer voorlopig mijn voorkeur, gezien de 8gb geheugen en mogelijks een processor met een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Al deze laptops heb ik gevonden op cyberport.de, omdat de prijzen op de Duitse markt blijkbaar heel wat kunnen verschillen van de Belgische/Nederlandse. De exacte types kon ik niet allemaal terugvinden in de pricewatch, daarom zal ik trachten zoveel mogelijk informatie mee te geven:

Lenovo ThinkPad Edge E531 (wel in pricewatch)
pricewatch: Lenovo Thinkpad E531 (N4I67MB)
  • Intel® Core™ i5-3230M Dual core
  • 4GB DDR3L-1600
  • 500 GB 7200rpm HDD
  • Windows 8 64bit
  • 39,6 cm (15") HD 16:9 LED Display mat 1.366 x 768
  • Intel HD 4000 Grafik
  • Numpad
  • € 429.00 bij cyberport
Acer Aspire E5-551-86K9 (niet in pricewatch)
Model cyberport: http://www.cyberport.de/a...ws-8-1-1C26-9FW_1695.html
  • AMD Vision A8-7100 Quad core
  • 8 GB DDR3-1600
  • 1 TB 5400rpm HDD
  • Windows 8.1 64bit
  • 39,6 cm (15.6") HD 16:9 LED Display mat 1.366 x 768
  • AMD Radeon R5 Grafik
  • Numpad
  • € 489.00 bij cyberport
Lenovo IdeaPad Z50-75 (verschilt met model pricewatch)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-75 (80EC00B8NX)
Model cyberport: https://www.cyberport.de/...ws-8-1-1C31-2KG_1695.html
  • AMD Vision A8-7100 quad core
  • 4 GB DDR3L-1600
  • 500 GB SSHD + 8GB SSD
  • Windows 8.1 64bit
  • 39,6 cm (15") HD 16:9 LED Display mat 1.366 x 768
  • AMD Radeon R5 Grafik 2 GB VRAM
  • Numpad
  • € 379.00 bij cyberport
Is er eigenlijk een nadeel aan het bestellen van een laptop uit Duitsland (met uitz van de dienst na verkoop en het querty toetsenbord, met beiden kan ik wel leven)?

Voorlopig gaat mijn voorkeur naar Lenova Ideapad, gezien de prijs en de SSHD, ik vraag me enkel af of deze processor binnen enkele jaren nog wel voldoende zal zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daarnaast nog 2 andere laptops gevonden in de pricewatch, deze hebben wel een azerty toetsenbord, wat op zich wel een voordeel is.

pricewatch: Toshiba Satellite C70D-B-311

pricewatch: MSI Classic CR70 2M-325BE

Qua prijs liggen deze wel wat hoger dan de Lenovo IdeaPad Z50-75

[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 19:58 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

LAA beleid
Bolletje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:24:
Welkom in het Laptop Aankoopadviesforum (LAA)!
[...]

4. We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken.

Wat we dus niet meer willen zien zijn:
  • Linkjes naar wenslijsten*
  • Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels
  • Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.
* klik in dat geval op de knop 'Genereer RML' om de tabel te krijgen die je kan kopiëren in je bericht.

Dit is omdat deze links en afbeeldingen onderhevig zijn aan veranderingen. Ook is het gewoon dat het voor de gebruikers die je willen helpen zo makkelijker wordt om te zien wat je al hebt.

De enige uitzondering is dus wanneer het product zich niet in de Pricewatch bevindt. Geef in dat geval zoveel mogelijk informatie/specificaties overzichtelijk weer. Ook de prijs is dan belangrijk.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
Topic is aangepast, echter niet alles teruggevonden in pricewatch, maar specificaties zijn nu wat uitgebreider