Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb een tweede hands computer waar windows xp op stond. Deze wilde ik opnieuw installeren, dus heb ik eerst de harde schijf leeggehaald. Het lukt me op geen enkele mogelijkheid om windows te installeren.

Eerst heb ik geprobeerd Windows XP van de CD te installeren. Tijdens de installatie kwam ik erachter dat de product key niet leesbaar is, dus die kan ik niet invoeren. Ik heb windows 7 op een usb stick gezet, en daaraf geboot, maar dat werkt ook niet. Als ik dat probeer zie je: "press any key to boot from usb" en als ik dan als een gek op dat toetsenbord sta te rammen gebeurt er in het begin niets, maar dan reboot hij, en start de installatie van windows xp (Die staat er half op ofzo, heel vreemd)

ik kan ook niet bij de harde schijf, omdat die pc zo is gebouwd dat je dan eerst alles met een drilboor moet gaan bewerken.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Het besturingsysteem maakt nu niet heel veel meer ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Windows XP wil je niet installeren.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Waarom zou je XP willen installeren? Het lijkt mij handig om alleen XP te installeren als je nog een oud bakkie hebt, en daar lekker op wilt rommelen. XP wordt niet meer ondersteund dus het is niet handig om daar op te surfen e.d. Neem op zijn minst Windows 7.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Martijn-IV schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:46:
Als ik dat probeer zie je: "press any key to boot from usb" en als ik dan als een gek op dat toetsenbord sta te rammen gebeurt er in het begin niets, maar dan reboot hij, en start de installatie van windows xp (Die staat er half op ofzo, heel vreemd)
Toevallig een USB toetsenbord? Indien ja, probeer dan eens een PS/2 toetsenbord.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Format je HDD eens met een andere tool (hirens ofzo) en probeer daarna nog eens te booten vanaf je OS cd/usb

*ik sluit mij aan bij mijn mede tweakers dat XP geen goed idee meer is

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 06-03-2015 20:22 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:17:
Waarom zou je XP willen installeren? Het lijkt mij handig om alleen XP te installeren als je nog een oud bakkie hebt, en daar lekker op wilt rommelen. XP wordt niet meer ondersteund dus het is niet handig om daar op te surfen e.d. Neem op zijn minst Windows 7.
Ik heb niet zomaar windows 7 licensies rondslingeren hier.
Ik heb windows 7 wel geprobeert, maar dat werkte dus ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Wat voor een melding krijg je?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:35

3DDude

I void warranty's

Dus je hebt het begin van de windows XP installatie doorgelopen --> Waarbij je van de installatie media de nodige bestanden gaat kopieren naar de hardeschijf.
Dan gaat je pc rebooten en verder met de installatie van de hardeschijf.
Voor XP .. Maar je hebt geen goede key?

Heb je die wel voor Windows 7 dan?
Kan je een DVD maken met windows 7? :)

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 06-03-2015 20:54 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
3DDude schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:54:
Dus je hebt het begin van de windows XP installatie doorgelopen --> Waarbij je van de installatie media de nodige bestanden gaat kopieren naar de hardeschijf.
Dan gaat je pc rebooten en verder met de installatie van de hardeschijf.

Kan je een DVD maken met windows 7? :)
Ik weet niet precies hoe de installatie werkt, maar het klopt volgens mij wel wat jij zegt.
Op het moment kan ik geen DVD maken, dat zou ik later moeten doen.

Ik krijg de melding dat de product key onjuist is.
Ik heb geen ps/2 toetsenbord, wel een adapter, maar daarmee gaat het precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:35

3DDude

I void warranty's

Oplossing:
Regel een juiste product key.

Of installeer Windows 7 (even ervanuitgaand dat je daar een key voor hebt)

Heb je al naar de BIOS instellingen gekeken voor het opstarten vanaf een USB stick?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
Ja, hij zegt ook press any key to boot from usb, dus dat zit wel snor. Ik denk dat ik inderdaad een w7 dvd ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 21:43

kevin33

Welkom in Utopia.

Martijn-IV schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:11:
Ja, hij zegt ook press any key to boot from usb, dus dat zit wel snor. Ik denk dat ik inderdaad een w7 dvd ga maken
USB toetsenbord?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
ja, maar ik heb ook geprobeerd met ps/2 asapter en ps/2 muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Kijk eens in de bios of je USB Legacy Support aan kunt zetten. Andere optie is om de harde schijnt eerst helemaal leeg te maken, dan krijg je als het goed is de vraag niet of je van cd wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
Nielson schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:21:. Andere optie is om de harde schijnt eerst helemaal leeg te maken, dan krijg je als het goed is de vraag niet of je van cd wil starten.
Dat wilde ik proberen, maar ik weet niet hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het lijkt me geen slim idee om nu, 14 jaar na de release ervan, nog nieuwe installaties van Windows XP uit te voeren. Dat wil je gewoon niet, geloof me.

Als het een oude PC betreft die geen Windows 7 of 8.1 gaat draaien kun je beter gaan kijken naar een lichte Linux-distro dan naar Windows XP.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:15
Compizfox schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:35:
Het lijkt me geen slim idee om nu, 14 jaar na de release ervan, nog nieuwe installaties van Windows XP uit te voeren. Dat wil je gewoon niet, geloof me.

Als het een oude PC betreft die geen Windows 7 of 8.1 gaat draaien kun je beter gaan kijken naar een lichte Linux-distro dan naar Windows XP.
Ik vertik het nog om XP te installeren : niet privé en al helemaal niet zakelijk. Op mijn werk heeft mijn collega het ook al echt geweigerd bij een klant die dit graag wilde (aangezien wij de verantwoordelijkheid dragen van hun gehele omgeving was dat ook goed te rechtvaardigen naar de klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
[b]AnonymousWP schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:17: XP wordt niet meer ondersteund dus het is niet handig om daar op te surfen e.d. Neem op zijn minst Windows 7.
Gek genoeg krijg ik op m'n (wat oudere) laptop nog steeds updates voor XP. :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:59

BLACKfm

o_O

Wat loopt men toch te zeiken dat je geen XP moet installeren?! Als de TS dat wilt dan wilt de TS dat.

Windows 7 boot werkt niet, want je moet op een knop drukken en dat wordt niet geregistreerd.
Je ziet een bericht dat je op een knop moet drukken, dus de USB wordt herkent en wilt ook booten.

Die boodschap krijg je echter als Windows 7 herkent dat er al een windows installatie aanwezig is (of die nou werkt of niet). Een oplossing hiervoor is om de hardeschijf te formateren zodat deze helemaal leeg is. In theorie zou de installatie van W7 dan gelijk moeten starten.
En je moet blijkbaar formateren, gezien je zelf aangeeft dat de installatie van windows XP verder wilt na de reboot, dus die staat nog op de hardeschijf.

Dat is in ieder geval een manier om windows 7 aan de praat te krijgen. Een key heb je niet direct nodig. Je kunt deze vraag 'overslaan' en dan heb je 30 dagen om vrijuit windows te gebruiken. Er zijn register 'truukjes' waarmee je deze timer een aantal keer kunt resetten en nog wel wat andere 'ondergrondse' methodes.

Wil je echter windows XP installeren dan zul je toch een goede key moeten hebben. De installatie lukt blijkbaar, maar gaat niet verder omdat de key niet juist is. Dan moet je toch iets beter op de kast zoeken naar de juiste key. Of een goede key vinden...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Aangezien de product key niet meer leesbaar is, en ik denk dat TS hiermee de sticker bedoeld die op de kast zit, zal hij of een legale key moeten aanschaffen of zich zien te redden met een minder legale versie.

De computer is niet verbonden aan de key die op de sticker staat. Wel andersom.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1