Toon posts:

'hardwarematige' vpn component

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Router/switch of iets in die richting. Wat het moet doen: een vpn opzetten naar een andere locatie. Daarnaast moet de eigen verbinding gewoon in gebruik blijven. Makkelijkste zou zijn een ethernet naar ethernet Port met simpele vpn config mogelijkheid. Hoop dat dit duidelijk is.

Wat is je budget?
Zou me de kop niet moeten kosten lijkt me. Een stuk of wat tientjes.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Vind ik allemaal mooi.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie punt 1.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je specs zeggen vrij weinig over wat je nodig hebt. Stel dat je 1Mbit wil doen over je tunnel, dan is elke DD-WRT-capable router geschikt. Die kan IPSec, OpenVPN en PPTP. Als je iets raars wil zoals Microsoft's SSL versie van VPN or iets specifieks waar je een closed-source third party client voor nodig hebt zijn je opties weer anders.

Stel dat 30Mbit prima is, dan is elke router met een 1Ghz single core x86 CPU voldoende. Encryptie is een relatief 'zware' taak voor computers (en dus ook VPN), dus hoe meer bandbreedte je wil hebben hoe sneller de router moet zijn.

De meeste 'paar tientjes' oplossingen draaien op een ARM SoC die echt niet veel verkeer aan kan. Misschien 8Mbit over VPN als je gelukt hebt. Maar als dat voldoende is kom je er dus wel uit met een goedkope oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:59:
Je specs zeggen vrij weinig over wat je nodig hebt. Stel dat je 1Mbit wil doen over je tunnel, dan is elke DD-WRT-capable router geschikt. Die kan IPSec, OpenVPN en PPTP. Als je iets raars wil zoals Microsoft's SSL versie van VPN or iets specifieks waar je een closed-source third party client voor nodig hebt zijn je opties weer anders.

Stel dat 30Mbit prima is, dan is elke router met een 1Ghz single core x86 CPU voldoende. Encryptie is een relatief 'zware' taak voor computers (en dus ook VPN), dus hoe meer bandbreedte je wil hebben hoe sneller de router moet zijn.

De meeste 'paar tientjes' oplossingen draaien op een ARM SoC die echt niet veel verkeer aan kan. Misschien 8Mbit over VPN als je gelukt hebt. Maar als dat voldoende is kom je er dus wel uit met een goedkope oplossing.
Duidelijk. 30 mbit is voldoende. Ik wist niet dat dit op iedere huis tuin en keuken router in te stellen was.