Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Thinkpad Edge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe Thinkpad Edge. Mijn huidige - uit 2010 - bevalt op zich nog redelijk, maar af en toe laat-ie het afweten vwb snelheid en - belangrijker - de batterij houdt het niet langer uit danb 45 minuten.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik hem vooral voor mijn business: web-surfen, e-mailen, Word, Excell and PowerPoint, maar ook af en toe een filmpje bekijken en snel wat foto's uploaden en/of in een bestand verwerken. Geen spelletjes e.d.

Wat is je budget?
Maximaal € 1000,- , maar ik zat meer te denken rond de € 600-700,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik reis veel voor mijn business. Gewicht en formaat is dus belangrijk (maar mijn huidige Edge is acceptabel), batterijduur is wel (heel) belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil weer een Thinkpad Edge, maar weet absoluut niet welke. In dit forum (en bij de reviews) lees ik veel goeds over de E540, maar ook de S-serie.
Op Lenovo's site zie ik alleen nog maar een E550 (en een E555, maar die is nog niet te koop?). De E540 en S-serie is niet meer leverbaar?
Ook lees ik in het forum dat de Lenovo-site absoluut niet klopte (betreffende de opties e.d.).

Ik wil dus graag een heel specifiek advies, inclusief de betreffende uitvoering en opties èn hoe/waar ik deze (liefst online) kan kopen.

Alvast bedankt!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Op het werk hebben we zowel de E540 als de S540.
De S540 vind ik veel beter. Die is veel steviger dan de E540 en heeft een veel langere accuduur. Deze heeft alleen geen dvd-speler (hoe vaak gebruik je dat tegenwoordig nog?) en langzamere cpu (voor office en video afspelen niet belangijk).
Hou er wel rekening mee dat alle muisknoppen in het touchpad geintegreerd zitten. Als je hier een hekel aan hebt kun je misschien beter voor de E550 gaan. Deze is alleen nog zo nieuwe dat er nog geen reviews van te vinden zijn.

De S540 staat niet meer in de Lenovo webshop, maar is nog in genoeg andere webshops te vinden: pricewatch: Lenovo Thinkpad S540 (20B3007CMH)
Bij deze zou ik dan wel meteen de hdd vervangen door een ssd: pricewatch: Crucial MX100 256GB
Dan zit je wel tegen het maximum van je budget aan.

Je kunt ook nog je huidige laptop upgraden met een ssd (de hdd is de reden dat die nu traag is) en nieuwe accu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt wappiewappie. M'n huidige laptop heeft ook geen dvd-speler, dus dat is geen issue. Ik heb wel 'ns gezocht naar een nieuwe accu voor m'n huidige laptop, maar ook die is volgens mij niet meer leverbaar.

Op de Lenovo-site loop ik nu ook tegen de T-serie aan: T540p en T550. Is dat nog wat? Vergelijkbaar? Beter/slechter dan de E of S?

En als ik toch voor de E ga, heeft het dan zin (ff?) te wachten op de 555, of duurt dan nog maanden?

Je ziet, ik heb er niet veel verstand van. Mijn vraag staat dan ook nog open of ik de laptop met 'extra opties' het best via de Lenovo-site kan kopen, of beter ergens anders? En in het laatste geval, wrden deze opties dan ook ingebouwd, of moet ik zelf nog aan de slag?

Laatse, aanvullende vraag: ik heb wel 'ns gelezen dat de Lenovo.de goedkoper levert (ook in NL) Is dit zo en krijg ik dan hetzelfde? dwz. Engelse/NL-se programma's en gebruiksaanwijzing e.d.?

• wappiewappie
De T-serie is weer een klasse hoger dan de S- en E-serie, wat je o.a. terug ziet in de veel betere bouwkwaliteit en de optie tot een langere accuduur. Daar betaal je dan ook meer voor.
De T440p (wel 14") is van die serie wel interessant.
Uitgerust met een 128GB ssd, een FHD scherm en 99,9Wh accu en gebruik makend van de WINTERSALE kortingscode zit je nog net onder de €1000,-
Deze heeft een AHVA scherm met een hele mooie kleurweergave en goede kijkhoeken.
De accu gaat volgens notebookcheck 10 uur mee: http://www.notebookcheck....GE-Notebook.108423.0.html

Een E550 met een 128GB ssd en een fhd scherm (wat in dit geval gewoon een lelijk TN scherm is) kost €584,-
Aan jou de keus of je meer wilt uitgeven voor een T-serie of dat je genoegen neemt met een E-serie.

Een E555 is zo te zien een E550 met een AMD cpu en heeft daardoor een kortere accuduur.

De webshop van Lenovo is inderdaad bijna altijd goedkoper dan andere webshops.
Dit is gewoon een op Nederland gerichte webshop die moet voldoen aan de Nederlandse wetgeving en de laptop wordt ook gewoon in het Nederlands geleverd.
De laptop wordt op bestelling gemaakt, zoals jij het geconfigureerd hebt. Je hoeft dus zelf niks in te bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door wappiewappie op 08-03-2015 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Ik heb ondertussen de bestelling geplaatst en wacht (ongeduldig) op mijn:

Thinkpad T450 met de volgende extra's:
- 14"HD+ (1600 x 900) LED Backlit Display;
- 256 GB Solid State Drive, Serial ATA3 OPAL2.0 - Capable; en
- ThinkPad Battery 6 cell Li-Ion (72Wh) Cyl HC Rear

Wordt ook wel tijd, want m'n Edge 13 laat me steeds vaker in de steek...

• wappiewappie
d:)b
Ben benieuwd of die bevalt.
72Wh accu i.c.m. een i3-5010U. Zou mij niks verbazen als je daar 2 werkdagen mee doet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt deze week geleverd.
Is er al consensus over de beste manier om de levensduur van een batterij zo groot mogelijk te maken?

Iedere keer volledig opladen en volledig op-verbruiken om 'm daarna weer volledig op te laden, of kun je 'm net zo goed bij 60% of 40% weer op het netsnoer aansluiten en evt. bij 80% weer van de stekker halen?

Ik heb hier veel tegenstrijdige berichten over gelezen...
Pagina: 1