Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foutje in digid?

Pagina: 1
Acties:

• low profile197
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 19:56
Ik was zojuist met de balstingaangifte bezig zoals zoveel mensen, en nu was ik weer eens mijn gebruikers/naam en of wachtwoord kwijt.
Feit was, ik kon niet inloggen omdat de combinatie fout was, en na 3 keer fout een kwartier wachten, weer 3 keer fout weer 15 minuten wachten.
Dus uiteindelijk dacht ik ik ga maar een nieuwe gebruikersnaam aan vragen, ik wist tenslotte niet welke van de 2 verkeerd was.
Kon ik kiezen nieuwe gebruikersnaam vergeten of wachtwoord.
Eerst maar de gebruikersnaam, grote waarschuwing, let op volledige reset, je krijgt weer een brief thuis blablablabla.

Toch maar doen, deze pagina ervoor gebruikt.
https://digid.nl/herstellen/persoonsgegevens
Wat blijkt je moet je BSN nummer opgeven, en een te wensen gebruikersnaam.

Geeft de pagina na het invullen van mijn BSN zonder op enter te drukken dat de gebruikersnaam al gebruikt is, hierdoor wist ik zeker dat mijn gebruikersnaam goed was en ik dus alleen een nieuw wachtwoord hoefde aan te vragen.

Nu vraag ik me af, kan je hier dus net zo lang doorgaan met intypen als je de gebruikersnaam bijna weet?
Het ziet er naar uit dat steeds die 15 minuten wachten hier niet opgaat.
Ik loop altijd te hannesen met hoofdletters, speciale teken enz.
En als dat bij je gebruikersnaam het probleem is dan is dit een snellere oplossing als je meer dan 3 variaties hebt.
Wil tenslotte ook niet mijn inloggegevens ergens opschrijven of opslaan.

[ Voor 0% gewijzigd door low profile197 op 06-03-2015 14:41 . Reden: Typo ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit is enkel de validatie dat de username werkt. Niet dat die bij jouw BSN hoort. Toch?
Om het wachtwoord te raden kan je nog steeds maar drie pogingen per kwartier doen.

NB: sowieso zou je 2-factor auth willen doen als je je bekommerd om de beveiliging. (Dus: SMSje vereisen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• low profile197
F_J_K schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:47:
Dit is enkel de validatie dat de username werkt. Niet dat die bij jouw BSN hoort. Toch?
Om het wachtwoord te raden kan je nog steeds maar drie pogingen per kwartier doen.

NB: sowieso zou je 2-factor auth willen doen als je je bekommerd om de beveiliging. (Dus: SMSje vereisen).
Niet helemaal,ik bleek steeds een hoofdletter ergens neer te zetten waar het niet hoorde.
Maar als je je wachtwoord kwijt bent is dat een kwestie van BSN en gebruikersnaam, en dan kan je een nieuwe aanmaken.

Dus proberen op je gebruikersnaam tot je te horen krijgt dat deze al bezet is, er vanuit gaande dat je niet als gebruikersnaam digid1234 ofzo heb dan kan je een hit hebben van iemand anders, maar als je denkt dat er een klein foutje in zit.

en dan daarna een nieuw wachtwoord. Hoppa

Helemaal eens met de 2 factor auth, maar veel mensen zijn lui he, is te ingewikkeld.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die sms is ook een wassen neus. Als je dat nu 'vast' aan kon zetten had het nog waarde.
Nu is het zo dat je per transactie, notabene bij het inloggen, zelf kunt kiezen om er gebruik van te maken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
MikeyMan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:56:
Die sms is ook een wassen neus. Als je dat nu 'vast' aan kon zetten had het nog waarde.
Dat kun je regelen in Mijn DigiD.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
low profile197 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:55:
[...]

Niet helemaal,ik bleek steeds een hoofdletter ergens neer te zetten waar het niet hoorde.
Maar als je je wachtwoord kwijt bent is dat een kwestie van BSN en gebruikersnaam, en dan kan je een nieuwe aanmaken.

Dus proberen op je gebruikersnaam tot je te horen krijgt dat deze al bezet is, er vanuit gaande dat je niet als gebruikersnaam digid1234 ofzo heb dan kan je een hit hebben van iemand anders, maar als je denkt dat er een klein foutje in zit.
Het nieuwe wachtwoord krijg je toch uiteindelijk via de post (of beter gezegd, de brief met de url om je wachtwoord te wijzigen) toegestuurd?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• low profile197
Puc van S. schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Het nieuwe wachtwoord krijg je toch uiteindelijk via de post (of beter gezegd, de brief met de url om je wachtwoord te wijzigen) toegestuurd?
Sorry foutje je hebt gelijk om je wachtwoord te wijzigen moet je je oude wachtwoord wel invoeren, maar die bleek ik toch te weten, het was alleen de gebruikersnaam die ik niet wist.

Toch vreemd dat ik heel vaak een gebruikersnaam kan invullen zonder die 15 minuten regel na 3 keer. Anders was hij vast totaal geblokkeerd.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
MikeyMan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:56:
Nu is het zo dat je per transactie, notabene bij het inloggen, zelf kunt kiezen om er gebruik van te maken.
Geen idee meer waar precies maar je kunt dit vast aanzetten.
Ongeacht of ik de keuze voor SMS wel of niet maak krijg ik altijd de mededeling dat voor mijn DigiD SMS verplicht is gevolgd door een SMS.

• low profile197
Oh en het goede nieuws krijg nog geld terug ook

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

low profile197 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:05:
Oh en het goede nieuws krijg nog geld terug ook
Dat is inderdaad beter nieuws (voor jou dan).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 22:34

hellknight

Medieval Nerd

resetten digid password bij vergeten password hoeft niet altijd per post - zolang je een gsm-nummer hebt ingesteld, kun je kiezen voor optie om via mail en sms password te resetten

Your lack of planning is not my emergency

Pagina: 1