Hallo allemaal
Ik game momenteel op een asus Laptop had deze gekocht voor school.
Deze is alweer 3 jaar oud en de nieuwe games draaien er gewoon niet erg lekker meer op
dus wil ik graag een nieuwe desktop pc bouwen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Het voornaamste wat ik ermee ga doen is gamen op 1080p het liefst high/ultra setting
Ik wil er ook mee gaan programmeren en video's bewerken en renderen.
Games die ik ga spelen:
Gta 5,Witcher 3 en 2,Total war serie Rome 2 /napoleon,guild wars 2 +aankomende uitbreiding,Skyrim,swtor enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
600 a 700 euro Ik bouw hem zelf
Dit is zonder grasfichekaart deze koop ik los 2de hand marktplaats of vraag en aanbod
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Muis,toetsenbord,koptelefoon en een samsung 24inch fhd SD340
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles behalve grafische kaart deze koop ik 2de hands simpelweg een betere kaart voor minder geld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
prossesor :intel/amd
voor de rest ligt mijn voorkeur wel bij Asus/msi ect
Maar voor andere merken sta ik zeker open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
energie verbruik maakt mij niet zoveel uit woon zelf net over de Duitse grens en energie is hier spotgoedkoop.
Ik wil niet een straaljager op de achtergrond dus een stil systeem ben ik zeker een voorstander van.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
ja maar dan moet het wel nut hebben wat ik hier zoal lees is dat het met b.v. een i5 niet egt veel nut heeft en dan heb ik het extra geld er niet voor over.
Mijn eerste idee voor de intel kant
verder wil ik er nog aan toevoegen
voor de amd kant heb op verschillende websites gezien dat de bios van het moederbord eerst moet worden geupdate voordat die een fx8320 herkent iemand hier misschien meer info over ?
hier de amd build
Ik wil de builds wel wat goedkoper doen als hierboven alleen niet heel veel prestatieverlies
sta open voor alle suggesties
Alvast bedankt voor alle info en opties
gr
Ik game momenteel op een asus Laptop had deze gekocht voor school.
Deze is alweer 3 jaar oud en de nieuwe games draaien er gewoon niet erg lekker meer op
dus wil ik graag een nieuwe desktop pc bouwen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Het voornaamste wat ik ermee ga doen is gamen op 1080p het liefst high/ultra setting
Ik wil er ook mee gaan programmeren en video's bewerken en renderen.
Games die ik ga spelen:
Gta 5,Witcher 3 en 2,Total war serie Rome 2 /napoleon,guild wars 2 +aankomende uitbreiding,Skyrim,swtor enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
600 a 700 euro Ik bouw hem zelf
Dit is zonder grasfichekaart deze koop ik los 2de hand marktplaats of vraag en aanbod
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Muis,toetsenbord,koptelefoon en een samsung 24inch fhd SD340
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles behalve grafische kaart deze koop ik 2de hands simpelweg een betere kaart voor minder geld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
prossesor :intel/amd
voor de rest ligt mijn voorkeur wel bij Asus/msi ect
Maar voor andere merken sta ik zeker open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
energie verbruik maakt mij niet zoveel uit woon zelf net over de Duitse grens en energie is hier spotgoedkoop.
Ik wil niet een straaljager op de achtergrond dus een stil systeem ben ik zeker een voorstander van.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
ja maar dan moet het wel nut hebben wat ik hier zoal lees is dat het met b.v. een i5 niet egt veel nut heeft en dan heb ik het extra geld er niet voor over.
Mijn eerste idee voor de intel kant
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 181,- | € 181,- |
| 1 | MSI H97 PC Mate | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | NZXT Phantom 240 Zwart / Grijs | € 66,- | € 66,- |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 14,52 | € 14,52 |
| 1 | be quiet! SHADOW ROCK 2 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR | € 71,77 | € 71,77 |
| 1 | be quiet! System Power 7 600W | € 72,80 | € 72,80 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,88 | € 109,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 682,82 | |
verder wil ik er nog aan toevoegen
voor de amd kant heb op verschillende websites gezien dat de bios van het moederbord eerst moet worden geupdate voordat die een fx8320 herkent iemand hier misschien meer info over ?
hier de amd build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 143,51 | € 143,51 |
| 1 | Gigabyte GA-990FXA-UD5 | € 148,80 | € 148,80 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | NZXT Phantom 240 Zwart / Grijs | € 66,- | € 66,- |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 14,52 | € 14,52 |
| 1 | Zalman CNPS9900 MAX (Blue led) | € 45,- | € 45,- |
| 1 | G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR | € 71,77 | € 71,77 |
| 1 | be quiet! System Power 7 600W | € 72,80 | € 72,80 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,88 | € 109,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 727,23 | |
Ik wil de builds wel wat goedkoper doen als hierboven alleen niet heel veel prestatieverlies
sta open voor alle suggesties
Alvast bedankt voor alle info en opties
gr