GPO, Libraries en Nave Pane 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Na veel zelf studie en maar proberen is het gelukt om een lokaal GPO op te zetten voor "Gebruiker"
Ik heb alles in mijn idee goed ingesteld, maar het lukt maar niet om de snelkoppelingen in deze computer naar de bibliotheken uit te krijgen in de GPO.

Het kan uiteraard in de registry, maar elke pc wijzigen is hoop werk. Een reg script ook al gevonden, maar dat is ook niet makkelijk, want je moet eerst de rechten overnemen over de reg sleutel.

Weet iemand een oplossing al dan niet met een extra beheerssjabloon voor "gebruiker"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh.....misschien kun je het iets duidelijker omschrijven? Je hebt een local GPO aangemaakt voor een gebruiker, maar krijgt snelkoppelingen (wat voor snelkoppelingen?) er niet in ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
Voorbeeld Google IMG

Afbeeldingslocatie: http://res2.windows.microsoft.com/resbox/en/windows%207/main/75df6474-9feb-49ce-b7cb-d025c3e29b78_48.jpg

De Libraries zie ik al niet meer, maar bij deze PC staan al deze koppelingen nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat wil je nu precies? Je wilt de library's verwijderen van pc's?

Welke instellingen heb je daarvoor uitgevoerd in welke GPO?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
Ik heb een lokaal GPO opgezet door middel van MMC.
Dit kan in windows 8.1 Enterprise

Daar kun je veel uitzetten of aanzetten, maar een instelling om die bibliotheken weg te poetsen kom ik niet tegen. Alle engels / amerikaans antowoorden die google eruit spuwt hebben het allemaal over een adm of reg script die daarvoor nodig zou zijn.

Nu heb ik een adm script gevonden, maar ook die krijgt de bibliotheken niet weg.
De naam bibliotheken is wel weg, maar nu staan ze onder deze PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Windows Libraries uitschakelen

[ Voor 14% gewijzigd door Wim-Bart op 08-03-2015 21:53 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1