Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over het hoe en wat te doen en/of te gebruiken in een grootschalig netwerk.
Om het verhaal enigszins uit te leggen.
Ik heb nu 200 Mb internet van upc.
Vanuit de router van upc loopt er een lan kabel richting de horizon box van upc.
Een lan kabel naar de Samsung smart tv.
Dan loopt er een lange lan kabel naar kantoor waar een grote linsys router staat, deze kabel is daar op aangesloten. Vanuit de linksys gaan 4 lan kabels richting allerlei apparaten.
1 daarvan is o.a. een 8 port lan switch.
Een andere gaat naar beneden voor kassa systemen in de zaak.
3e voor aansluiting van een 2e linksys grote router.
4e kabel is even onbekend.(moet ik nakijken)
Vanuit de 8 port lan switch gaan er verschillende aansluitingen richting:
2 game systemen.
1 simpel dual core zakelijk.
Media speler boven.
En nog van alles.
En er komt binnenkort nog een voip tel bij.
Dit alles bij elkaar maakt het dat het ingewikkeld word om alles overzichtelijk te houden.
En ik kan nu niet vanaf 1 plek overal in en bij.
Nu is mijn idee om de beide linksys routers en de 8 port switch er tussen uit te halen.
Deze te vervangen door bijvoorbeeld een goeie 24 port lan switch/hub.
Dan alleen nog maar gebruik te maken van de upc router met 1 ln kabel naar de 24 port switch.
En vanuit daar alles aansluiten wat er ook maar is.
Voor WiFi had ik in gedachten om 2 repeaters in huis en in de zaak te plaatsen. Die het signaal van upc gewoon verbreden en versterken.
Wat is jullie kijk hierop en graag ook suggesties hoe dit beter of anders aan te pakken.
De bedoeling is om alles zo simpel mogelijk in1 groot toegankelijk netwerk te krijgen.
Zodat ik bijvoorbeeld vanuit een pc gemakkelijk in gedeelde mappen in een ander pc kan.
En alle media apparaten elkaar ook zoveel mogelijk zien en herkennen.
Alvast bedankt voor het lezen van deze lange topic.
Ik heb een vraag over het hoe en wat te doen en/of te gebruiken in een grootschalig netwerk.
Om het verhaal enigszins uit te leggen.
Ik heb nu 200 Mb internet van upc.
Vanuit de router van upc loopt er een lan kabel richting de horizon box van upc.
Een lan kabel naar de Samsung smart tv.
Dan loopt er een lange lan kabel naar kantoor waar een grote linsys router staat, deze kabel is daar op aangesloten. Vanuit de linksys gaan 4 lan kabels richting allerlei apparaten.
1 daarvan is o.a. een 8 port lan switch.
Een andere gaat naar beneden voor kassa systemen in de zaak.
3e voor aansluiting van een 2e linksys grote router.
4e kabel is even onbekend.(moet ik nakijken)
Vanuit de 8 port lan switch gaan er verschillende aansluitingen richting:
2 game systemen.
1 simpel dual core zakelijk.
Media speler boven.
En nog van alles.
En er komt binnenkort nog een voip tel bij.
Dit alles bij elkaar maakt het dat het ingewikkeld word om alles overzichtelijk te houden.
En ik kan nu niet vanaf 1 plek overal in en bij.
Nu is mijn idee om de beide linksys routers en de 8 port switch er tussen uit te halen.
Deze te vervangen door bijvoorbeeld een goeie 24 port lan switch/hub.
Dan alleen nog maar gebruik te maken van de upc router met 1 ln kabel naar de 24 port switch.
En vanuit daar alles aansluiten wat er ook maar is.
Voor WiFi had ik in gedachten om 2 repeaters in huis en in de zaak te plaatsen. Die het signaal van upc gewoon verbreden en versterken.
Wat is jullie kijk hierop en graag ook suggesties hoe dit beter of anders aan te pakken.
De bedoeling is om alles zo simpel mogelijk in1 groot toegankelijk netwerk te krijgen.
Zodat ik bijvoorbeeld vanuit een pc gemakkelijk in gedeelde mappen in een ander pc kan.
En alle media apparaten elkaar ook zoveel mogelijk zien en herkennen.
Alvast bedankt voor het lezen van deze lange topic.