Ik heb bij een bij de Bovag aangesloten Peugeot-dealer een merkdealer-onderhouden Audi A3 occasion proefgereden uit 2009 met een vraagprijs van 14500 EUR en km stand van 65000 die me bevalt. De A3 heeft al een voor de dealer vrij lange statijd van ca. 50 dagen, waar de dealer een soft max. hanteert van 60 dagen. Omdat ik niet noodzakelijk een auto nodig heb voor werk o.i.d., kan ik het me veroorloven de onderhandelingen wat langer te rekken.
Wat is jullie mening over het 'besparen' van enkele honderden EUR op de 6-maanden durende Bovag-garantie? De auto zag en reed prima; ik heb een belletje gedaan naar de Audi-dealer waar deze auto vandaan kwam en altijd in onderhoud is geweest - die zeiden dat de onderhoudshistorie van de A3 perfect was.
In mijn ogen kan het natuurlijk altijd fout lopen: na twee weken de motor in de soep, met duizenden EURs reparatiekosten
. Dan is een Bovag-garantie het waard. Aan de andere kant, mochten er andere gebreken optreden die een paar honderd EUR kosten, kan ik die net zo goed naar de Audi-garage brengen voor hetzelfde geld als de Bovag-garantie.
Wat is jullie mening?
Wat is jullie mening over het 'besparen' van enkele honderden EUR op de 6-maanden durende Bovag-garantie? De auto zag en reed prima; ik heb een belletje gedaan naar de Audi-dealer waar deze auto vandaan kwam en altijd in onderhoud is geweest - die zeiden dat de onderhoudshistorie van de A3 perfect was.
In mijn ogen kan het natuurlijk altijd fout lopen: na twee weken de motor in de soep, met duizenden EURs reparatiekosten

Wat is jullie mening?
[ Voor 0% gewijzigd door Stereotomy op 06-03-2015 11:13 . Reden: grammatieka ]
Alors.