Toon posts:

Wat voor type stekker is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben wij een AED calibratie tester, waarmee wij de spanning kunnen meten als de pads een stroomstoot krijgen.

Bij de Delta 1500 zijn er kabels bij geleverd. Echter willen wij nog een extra setje stekkers voor op het calibratie apparaat. Zoekende op internet in de hoop of er een type/nummer aan gekoppeld is, zodat wij de losse stekkers zelf kunnen voorzien van draad en een andere uiteinde voor verschillende modellen AED's.

Foto's van stekker
http://s1.postimg.org/mwjssgwan/20150306_093227.jpg
http://s1.postimg.org/gt288k60v/20150306_093324.jpg
http://s1.postimg.org/iop0jpuv3/20150306_093400.jpg
http://s1.postimg.org/lszogibnj/20150306_093440.jpg
http://s1.postimg.org/xyovqwqdb/20150306_093505.jpg

Iemand enig idee wat voor naam deze ronde stekker heeft? En is deze vrij makkelijk verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 12:25
Dit zijn gewoon de veilige versie van een bananenstekker :) zitten in veel meetapparatuur, zoals multimeters en labvoedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 15:52

BaRF

bijna kerst

Kan je dit niet gewoon bestellen bij de leverancier van het apparaat? Kan best zijn dat het een eigen ontwerpje is van de fabrikant? (neem ik aan voor een hoge spanning?)

hah als je zoekt op 'veilige bananenstekker' kom je er inderdaad een aantal tegen die er op lijken :+

[ Voor 24% gewijzigd door BaRF op 06-03-2015 10:29 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Veilige versie van een banaanstekker lijkt mij inderdaad geen overbodige luxe bij een AED :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De leverancier heeft ze alleen kant en klaar. En de originele eruit knippen en dan een andere connector aanzetten is niet echt wenselijk. Dat van muzenjaap is denk ik de juiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat is er op tegen om kant en klare snoeren te kopen? Ze zijn aangegoten en wel juist gemaakt om amateuristisch geknoei tegen te gaan. Niet lang genoeg, want wat zou anders je bezwaar kunnen zijn? Wel, er zijn ook verlengsnoeren en doorverbindingsblokjes van het zelfde principe. Die paar euro die alles dan meer gaat kosten kan toch niet het struikelblok zijn? Dus geknip, tussenlassen etc. etc., nooit aan beginnen, het is het niet waard en het is ook niet fraai. In een bedrijf met afdelingen waar met dergelijke apparatuur wordt gewerkt zou bij een periodieke veiligheidsinspectie zoiets onverbiddelijk worden afgekeurd. Overigens geldt dat ook voor snoeren met "ouderwetse" bananenstekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Techneut:

Het is voor ons zeker belangrijk dat alles goed gegoten is. Echter hebben wij losse nieuwe banaanstekkers nodig zodat wij de connectoren (die al zuiver gegoten zijn) op een correctie manier met elkaar kunnen verbinden. De kant en klare die de fabrikant heeft, zitten aan de andere kant van de banaanstekkers de verkeerde molex-stekkers op. Als wij deze speciale stekkers open proberen te maken, gaan ze al bij voorbaat kapot. Deze stekkers zijn gelast en gelijmd. Dus op een nette fatsoenlijke manier een nieuwe stekker aan zetten gaat niet.

Daarom willen wij ook graag een losse banaanstekker, waarop wij de snoeren volgens de juiste methode kunnen lassen. :)

Bij een periodieke controle (is nagevraagd) is deze toegestaan, MITS de kabels gelast zijn op de banaanstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het veilig en goedgekeurd wilt heb je dus het spul van de fabrikant nodig. En die weet dat ook en dus is zijn product prijzig, maar gegarandeerd goed. Dat heet marktwerking ;)

En ja, je zou zoiets zelf kunnen bouwen - maar als die AED daardoor om wat voor reden dan ook stuk gaat, trekt de fabrikant er logischerwijs zijn handen vanaf. En terecht. You break it, you fix it.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik ben de afgelopen jaren driemaal gereanimeerd met een AED, ik heb liever niet dat die dingen getest gaan worden met een zelfgemaakt snoertje en El Cheapo banaanstekkers van Conrad.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal ze niet bij de conrad hoor ;)

Het ging mij vooral even om wat de benaming van de stekkers waren. Inmiddels een leverancier gevonden die gelukkig deze stekkers levert voor de AED's.

In ieder geval bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DeBolle schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:50:
Ik ben de afgelopen jaren driemaal gereanimeerd met een AED, ik heb liever niet dat die dingen getest gaan worden met een zelfgemaakt snoertje en El Cheapo banaanstekkers van Conrad.
Versta me goed, ik begrijp je volkomen terechte bezwaren tegen geknoei. Maar "in het veld" waar de AED daadwerkelijk wordt toegepast, ik heb er zeer kort geleden nog een demonstratie van meegemaakt, werken die dingen op batterijen. Dus dáár zijn deze zorgen helemaal niet relevant. Het gaat hier alleen maar om het testen van die dingen. Het had net zo goed totaal andere apparatuur kunnen zijn. Ook daarvoor gelden er voorschriften/richtlijnen voor veilig werken. Natuurlijk is men verplicht om de voorschriften na te leven, dat blijft voorop staan. Maar deze aspecten van de testmethodes hebben totaal geen invloed op de goede werking.

Om op TS terug te komen, er moeten naar mijn mening via de leverancier professionelere methoden dan gepruts met zelf te monteren stekkertjes beschikbaar zijn. Dat kan dunkt me haast niet anders. De AED is inmiddels een dusdanig bekend fenomeen geworden, dat volgens mij dergelijke technische vragen gewoon gemakkelijk op vakkundige wijze te lossen zijn. Kortom, gewoon geen geknoei maar even informeren bij de fabrikant.

Even offtopic, misschien dat het echt hulpverlenen met de AED niet voor iedereen geschikt is, best mogelijk, want het vereist een bepaalde koelbloedigheid. Maar met wat ik er kortgeleden van zag zou ik iedereen kunnen aanbevelen om zo'n demonstratie een keer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeBolle schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:50:
Ook aan het knutselen geweest met een AED? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--Techneut
......Dat kan dunkt me haast niet anders. De AED is inmiddels een dusdanig bekend fenomeen geworden, dat volgens mij dergelijke technische vragen gewoon gemakkelijk op vakkundige wijze te lossen zijn. Kortom, gewoon geen geknoei maar even informeren bij de fabrikant........

Klopt, dat zou zo inderdaad moeten. Echter zijn er AED's op de markt met verschillende typen molexstekkers in de omloop. Het typische bekende verhaal dat de fabrikant een "eigen" standaard willen doordrukken in de markt. Ambulancemedewerkers hebben die speciale verloopstekkers bij de hand. Maar door het missen van een type / naams aanduiding heb ik mijn vraag hier gesteld :) Ik heb al in mijn eerdere zoektocht diverse oplossingen gevonden, maar het betrof hierbij om connectoren die een universele uitvoering hebben. Ondanks dat deze connectoren universeel zijn, voelen ze wat "losjes" aan bij het aansluiten op de AED. Vraag mij niet waarom en hoe.

Gezien het feit dat het niet helemaal strak passend is, kiezen wij voor een nieuwe banaanstekker waarbij de kabels erop gelast kan worden. Zo zijn wij in ieder geval verzekerd van een goede en betrouwbare aansluiting.
De eisen hieromtrent (qua bekabeling) is bij navraag conform de gestelde eisen.
Er is zelfs medegedeeld dat de universele connectoren, ondanks dat ze naar onze mening "losjes" op zitten, ook goedgekeurd zijn.
Pagina: 1