Toon posts:

hp pavilion home entertainment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forum,

Ik heb een hp pavilion home entertainment uit 2009
Deze is erg traag geworden en ik wil er het liefst een intel core i5 processor in stoppen maar er zou dan ook een nieuw moederbord in moeten ik heb hier weinig verstand van en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt,
jorne

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Waar gebruik je de pc voor? Wat bedoel je specifiek met traag?

Ik vermoed dat je vooral een "snappy" ervaring wilt, daar zal een andere processor en moederbord je maar deels bij helpen. Je harde schijf vervangen door een SSD zou een groter effect hebben om je pc "snappy" te maken, meer zelfs, als je bij een harde schijf blijft en toch een nieuwe processor haalt, zal je pc nog steeds blijven haperen.

Een 2,5" SSD past in ongeveer alles (toch zeker desktops) en is een heel gemakkelijke upgrade om uit te voeren, veel makkelijker dan een moederbord en processor. Bovendien is er een kans dat je ook nog ander geheugen nodig hebt als die pc van jou nog DDR2 gebruikt.

Die omschrijving HP Pavilion Home Entertainment is overigens veel te vaag, er zijn zo honderden verschillende systemen. Een typenummer zou ons al veel verder helpen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Een SSD zal inderdaad veel meer doen, aangezien die uit 2009 komt en er zeer waarschijnlijk een low-cost plankje inzit met weinig interne I/O omdat zo'n 99% die kast toch niet open trekt zou het best wel eens kunnen dat je SATA-150 of helemaal geen SATA hebt.

Trek die kast is open.

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 06-03-2015 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Als ik thuis ben zal ik kijken naar het typenummer.
En ik wil de deze computer graag gebruiken voor spellen zoals minecraft.
In ieder geval alvast bedankt

• MacPoedel
Thomg schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:03:
Een SSD zal inderdaad veel meer doen, aangezien die uit 2009 komt en er zeer waarschijnlijk een low-cost plankje inzit met weinig interne I/O omdat zo'n 99% die kast toch niet open trekt zou het best wel eens kunnen dat je SATA-150 of helemaal geen SATA hebt.

Trek die kast is open.
SATA300 was redelijk standaard in 2009 hoor. SATA300 is heel snel na SATA150 verschenen (in 2004 al) en de overgang naar SATA600 duurde veel langer. SATA150 is alleen voor DVD drives nog wat langer in gebruik gebleven, omdat de bandbreedte van SATA300 daar toch overbodig voor was. Het zou me sterk lijken dat die HP geen enkele SATA 300 poort heeft.

En zelfs dan nog, een SSD aangesloten op een SATA150 poort is nog steeds redelijk snappy. Het sequentieel lezen en schrijven zou zwaar gebottleneckd zijn, maar de access time is nog steeds veel sneller dan een HDD.

Als ik nu lees dat de pc dient om Minecraft te gamen, gaat een andere processor en GPU waarschijnlijk toch wel nodig zijn. De GPU in een processor zou wel moeten volstaan, die moet je niet los kopen.

Dit zou moeten volstaan, wat betreft geheugen moet je eens nakijken of je al DDR3 hebt (maar gezien die pc uit 2009 is, zou dat waarschijnlijk klein en relatief traag zijn, ik zou het bij nieuw geheugen houden).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1ASRock H81M-HDS€ 41,90€ 41,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,90

Voor de iGPU is sneller geheugen ook nuttig, als je dit pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8 echt aan die prijs kunt krijgen is dat wel een aanrader (misschien wat overkill, moet nog nakijken of dat moederbord wel 2400MHz geheugen ondersteunt).

Verwijderd

Topicstarter
Past dit moederbord wel in de laptop?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Lol je kan cpu en moederbord van je laptop niet upgraden.

Je kan waarschijnlijk vrij weinig upgraden. Zeker een laptop uit 2009, hooguit een ram stick en of harde schijf.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:24:
Past dit moederbord wel in de laptop?
Mooie wending dit. Maar eens met legendareN, upgraden van een laptop is vaak zeer beperkt. Wat heb je inmiddels zelf gevonden dat eventueel zou kunnen?

• MacPoedel
Ugh koop een nieuwe pc. Lees maar eens deze BBG reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015.

Verwijderd

Topicstarter
De productcode is GH99BH8C2MMWBBMDJF9V4M26

Verwijderd

Topicstarter
En mij leek een nieuwe ssd wel een goed idee

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Daar hebben we niet zoveel aan...

Vermeld de volgende keer even van te voren dat het om een laptop gaat, maakt nogal heel veel uit.

Als het een laptop is zou ik er niet meer zoveel aan uitgeven...

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry.

In ieder geval bedankt

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mwah ik heb er hier nog 2 draaien, een c2q en een c2d beide met max RAM en SSD erin en win 8.1 erop. Lopen best lekker hoor, maar dit waren toen wel de top laptops (eur 1500+/stuk). Dus afhankelijk van welke je precies hebt, kun je met bovenstaande 3 upgrades nog best een eind komen.

Een nieuw moederbord, processor of grafische kaart gaat niet lukken uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt
Pagina: 1