Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 18:33
Ik zoek een?
Led tv.

Wat is je budget?
ongeveer 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
vooral films/series bekijken. Gamen doe ik nog zelden op mijn televisie.

Wat heb je zelf al gevonden?
mijn vorig toestel was een Samsung ue46d8000 buiten de backlight bleed was ik zeer tevreden van dit toestel. Na vele positieve reacties op het forum over de Sony w8 reeks ben ik eind 2014 over gegaan naar de Sony 50w828b. Kleuren en zwartwaardes van dit toestel zijn top. Alleen ben ik niet tevreden van de scherpte van het beeld ( vergeleken met mijn Samsung ue46d8000 ). Vooral bij weergave van 720p content presteerde mijn vorig toestel veel beter.
Nu heb ik een netflix abonnement aangeschaft, en de scherpte van de content vind ik ook maar matig op de 50w828b

Door mijn positieve ervaring met Samsung overweeg ik om terug een Samsung televisie te kopen.

Volgende modellen lijken mij interessant

Samsung ue46h7000sl
Samsung ue48h6700

Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste. Input lag maakt me niet zoveel uit.
Audio is ook van ondergeschikt belang.

Qua grootte zoek ik een toestel tussen 46"-50"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
Het belangrijkste verschil tussen de genoemde toestellen is de native refresh rate van het paneel. Voor H6700 is dit 100 Hz. (600 CMR) en voor de 46H7000 200 Hz. (800 CMR).
Daarnaast is de global microdimming van de H7000 iets geavanceerder. Ik vermoed echter niet dat je hier in de praktijk veel zal merken.

AVForums
H6700: https://www.avforums.com/...-55-h6700-tv-review.10496
H7000: https://www.avforums.com/...d-led-lcd-tv-review.10848
Digital Versus
H7000: http://www.digitalversus....596/test.html#full-review
Techradar:
H7000: http://www.techradar.com/...e46h7000-1243378/review/1
Onderstaande quote zeker ter harte nemen:
Samsung still hasn't solved the problem of light leakage from the edges of the screen, although it is confined to the bottom edge of the UE46H7000.
Uit eigen ervaring (40") kan ik dit beamen en kwam behoorlijk vaak voor. Niet alleen bij dondere beelden.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 18:33
ok bedankt.

ik ga morgen bij mediamarkt dit toestel eens bekijken
and that you activate the set’s Cinema Black feature during ultra-wide films which have black bars above and below them, as this significantly reduces the chance of you being distracted by any light bleed or clouding
zou je dit even voor mij kunnen testen of dit het probleem verbeterd? ik heb ook gelezen wanneer je helderheid van de tv onder niveau 8 zet zo goed als alle clouding/bleeding verdwenen zou zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door matthijsdgr op 06-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
Ik heb dit model (40") niet meer. Deze gaf bij mij te veel problemen (mijn exempaar had ook last van o.a. hardnekkige DSE). Zelfs met de backlight laag op ± 4-7 waren de hotspots aan de onderzijde nog zichtbaar. Ik heb ook een 46" in huis gehad deze was aanzienlijk beter maar ik twijfelde (en was wellicht te kritisch geworden) en heb ook deze uit voorzorg teruggestuurd om ergenissen te voorkomen.

Mocht je overgaan tot aankoop dan raad ik je aan om - meteen na aankoop - heel zorgvuldig te testen of de onderzijde van het paneel niet aanzienlijk feller verlicht is dan de rest van het paneel. En hoe vaak en onder welke omstandigheden dit optreedt en of de beeldinstellingen (lagere backlight) hierin wel of geen verbetering brengt.
Eventueel retoureren of laten omruilen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:25
Ik heb zelf de 55 inch variant van de H7000 en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, ik heb nog niets geks opgemerkt.

Ik vind het een erg mooi toestel!