Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus N751 of toch desktop?

Pagina: 1
Acties:

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 15:17
Ik sta op het punt een Asus N751JK-T7130H aan te schaffen:

http://tweakers.net/price...9/asus-n751jk-t7130h.html

Maar twijfel nog tussen deze laptop of toch een dekstop pc met dezelfde spec's. Wat zou het prijsverschil zijn dan? Maar ik vind geen kant-en-klare systemen met deze spec's.

Vraag is dus wat een desktop met ongeveer deze specs zou kosten:
  • Intel Core i7
  • 8-16 GB intern
  • SSD plus eventueel HDD
  • FullHD of groter scherm 24/27 inch IPS
Dank!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar LAA.

Je kan daar natuurlijk vrij eenvoudig de PW voor gebruiken.
i7 = 335
mobo = 70
SSD 256gb = 100
HDD 1TB = 50
Case = 60
RAM 16GB = 115
voeding = 60
Monitor = vanaf 130 euro
OS = 90
Evt. assemblage = 50

Totaal ~1060. Daar kan nog wat van af door een minder luxe mobo of voeding te nemen, de HDD eruit te laten etc. Je hebt in ieder geval nog 400 euro over voor eventueel een toetsenbord en muis (en boxen?). Met een desktop ben je eigenlijk altijd goedkoper uit voor dezelfde kracht. Je raakt dan echter natuurlijk wel de draagbaarheid kwijt. Dus in hoeverre is dat van belang?

• zeeg
Maar dan moet ik 'm ook nog zelf in elkaar zetten. En de laatste keer dat ik dat gedaan heb ik grofweg 15 jaar geleden... :)

Dan vind ik het verschil eigenlijk erg klein worden. En dan mis ik de mogelijkheid om 'm eens te verplaatsen. Maar wel een veel groter scherm. Lastig...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Assemblage had ik meegerekend hè, al is dat geen rocket science met een goede tutorial van YT ernaast.

Imo is de enige reden om een laptop te nemen de verplaatsbaarheid.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:49

Thomg

Aww yiss

Je weet dat een i7 laptop tot pulp wordt geslagen door een budget i5 van een desktop, right?

• zeeg
Thomg schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:11:
Je weet dat een i7 laptop tot pulp wordt geslagen door een budget i5 van een desktop, right?
Nee, is dat zo? Ook met de genoemde laptop van Asus?
Aan de andere kant heb ik de prestaties niet echt nodig; ik wil vooral dat ie weer 4/5 jaar meegaat.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

zeeg schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:20:
[...]

Nee, is dat zo? Ook met de genoemde laptop van Asus?
Aan de andere kant heb ik de prestaties niet echt nodig; ik wil vooral dat ie weer 4/5 jaar meegaat.
Zodra men zegt "Ik wil een i7 in mijn desktop" en ze komen niet met een goede onderbouwing is het vrijwel 100% zeker dat ze botweg dachten "i7 laptop = i7 desktop" of gewoon de duurste lijn hebben gepakt.
Dit is natuurlijk ongegrond en heeft vrijwel geen invloed op de merkbare prestaties.

Koop lekker een i5 ipv een i7 en doe wat leuk met wat je overhoud, leuker schermpie, meer geheugen, grotere SSD, etc.
Je zit zo'n 300 euro onder de prijs van je laptop, daar kan je een 4k monitor van kopen :+

Nu heb jij toevallig nog een i7 laptop proc die een quad core is, anders was het al helemaal duidelijk welke de betere is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 06-03-2015 11:26 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Als je voor de N751 gaat neem een versie zonder ssd en bouw deze zelf in is een stuk goedkoper.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Je vergeet dat je over 4/5 jaar niet de complete desktop hoeft te vervangen. ;)
En als prestaties niet belangrijk kan het nog veel goedkoper: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

[ Voor 58% gewijzigd door wappiewappie op 07-03-2015 17:22 ]

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
Thomg schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:11:
Dat klopt niet. Een i7 laptop is ongeveer bijna even snel als de budget i5 desktop. Dat het door pulp wordt geslagen is wel overdreven.. een i7 4710HQ turbo boost zichzelf naar 3.3ghz met all 4 core in gebruik. Als je naar de K versie kijkt met overclockt is het een ander verhaal.
Ik speel supreme commander met me maten, en de langzaamste cpu heeft altijd een lagere sim speed. Mijn i7 4710HQ heeft altijd een gelijkwaarde simspeed als de budget i5 desktop.

Kijk maar.
http://www.futuremark.com...8426.497164002.1425747450

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

het ligt heel erg aan welke laptop i7 je vergelijkt, er zijn zeker een paar snelle, echter, er zijn ook zeker meer dan genoeg "trage" i7's. Intel maakt het niet makkelijker door al die namen door elkaar heen te gebruiken. Ook moet je rekening houden met het feit dat weinig laptops voldoende gekoeld zijn om lange tijd een i7 hoog te laten clocken zonder een takkeherrie te maken, en/of de accu snel leeg te trekken.

Ook moet je kijken naar het prijsverschil, een leuke gamebak met een i5 zit zo rond de, mwah, 800-900 euro compleet, en dan heb je ook nog een veel snellere videokaart erin.

Dit soort laptops zijn leuk als je geld teveel hebt, of die rekenkracht echt nodig hebt op allemaal vreemde locaties, wil je gewoon een leuk iets om mee te gamen, dan zou ik zeker een desktop halen.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

monoking schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Dat klopt niet. Een i7 laptop is ongeveer bijna even snel als de budget i5 desktop. Dat het door pulp wordt geslagen is wel overdreven.. een i7 4710HQ turbo boost zichzelf naar 3.3ghz met all 4 core in gebruik. Als je naar de K versie kijkt met overclockt is het een ander verhaal.
Ik speel supreme commander met me maten, en de langzaamste cpu heeft altijd een lagere sim speed. Mijn i7 4710HQ heeft altijd een gelijkwaarde simspeed als de budget i5 desktop.

Kijk maar.
http://www.futuremark.com...8426.497164002.1425747450
Waar echter vaak geen rekening mee gehouden wordt is dat de kloksnelheid vrijwel nooit lang op de aangegeven snelheid draait wegens TDP en hitte limitaties.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
Dat klopt inderdaad maar de TDP limiet van 4710HQ bijvoorbeeld valt opzich wel mee. Mijn 4710HQ clockt zichzelf terug naar 3.12ghz. Als je een fatsoenlijke game laptop hebt voor rond de 1000 euro zoals de lenovo y50 dan denk ik niet dat de temperatuur een probleem zal zijn.
Pagina: 1