Ik heb een 144hz scherm en een 120hz scherm, maar als ik mijn tweede scherm (eerste is met DVI aangesloten op videokaart) aansluit met een HDMI kabel, dan zijn mijn beide schermen om één of andere reden allebei 60Hz. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb spijtig genoeg geen twee DVI aansluitingen op mijn videokaart.
Waarschijnlijk om dat je kaart geen twee schermen op een hoge refresh rate kan aansluiten, of anders om dat je instellingen verkeerd staan.
Ik denk eerder omdat de HDMI kabel die je gebruikt geen beeld ondersteund met een refreshrate hoger dan 60Hz. Windows stelt alle beeldschermen dan in op de laagste refreshrate van de aangesloten beeldschermen zodat ze voor elke monitor gelijk zijn, in dit geval dus 60Hz omdat het HDMI beeldscherm niet meer weer kan geven dan 60Hz.
Ook al zou je ze allebei wel met goede kabels aansluiten (dual-link DVI kabels) dan zou elk beeldscherm als nog 120Hz weergeven en niet 144Hz en 120Hz. Misschien is daar een truukje voor maargoed, ik heb zo'n beeldscherm niet dus kan ik het ook niet testen
Ook al zou je ze allebei wel met goede kabels aansluiten (dual-link DVI kabels) dan zou elk beeldscherm als nog 120Hz weergeven en niet 144Hz en 120Hz. Misschien is daar een truukje voor maargoed, ik heb zo'n beeldscherm niet dus kan ik het ook niet testen
Ik denk dat je limiet gewoon HDMI is, afaik gaat zelfs 2.0 HDMI maar tot 4K / 60hz, geen idee of daar nog een mogelijk is om er 1080/120 van te maken (geen idee welke resolutie jij draait). Ik neem aan dat in de handleiding van die monitor ook zal staan dat je dual-DVID of DP nodig hebt om die frequentie aan te kunnen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.