Meerdere boxen, apart regelen via software.

Pagina: 1
Acties:

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
Hey allemaal!

In een enthousiaste bui ben ik weer eens een oud project gaan oppakken. Het is een app op je telefoon die ervoor zorgt dat mijn webserver muziek afspeelt. De software is het probleem niet, maar de hardware.

Ik zou graag meerdere boxen hebben, die apart te regelen zijn. Dus twee boxjes in de kamer, twee in de keuken, twee in de badkamer.. you get it. Om het een extra dimensie te geven, moet er in mijn app ook te kiezen zijn in welke ruimte (oftewel welke boxen) de muziek af moet spelen.

Mijn vraag aan jullie, ben ik nu veel te enthousiast, of is er wel degelijk een oplossing?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Sonos, Nuvo en nog een paar andere merken kunnen dit.

• eokken
Zijn er ook andere manieren? Bijvoorbeeld een geluidskaart met verschillende in- en uitgangen, die ik in Windows apart aan kan sturen?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

eokken schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:11:
Zijn er ook andere manieren? Bijvoorbeeld een geluidskaart met verschillende in- en uitgangen, die ik in Windows apart aan kan sturen?
Ja, dat kan zeker ook. Moet je alleen zorgen dat jouw software de juiste uitgang selecteert.
Er zijn van die kleine, vrij goedkope amplifiers te koop (zoek op "class T"), die ook nog behoorlijk goed schijnen te klinken. Het beste is wel je amplifier te regelen, niet het volume wat je PC uitstuurt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Je zou leentjebuur kunnen spelen bij Squeezeplug en een distributiesysteem opzetten met een Raspberry Pi & HiFiBerry per ruimte als speler.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Als je in gelegenheid bent Windows Mediaplayer Classic te gebruiken en een (minstens) 5.1 analoge output op je PC hebt kun je nog wel een leuk trucje doen. In WMC kun je namelijk aangeven welk kanaal naar welke speaker moet. Dus 3 setjes speakers aan de PC hangen, 1 instantie van WMC kanaal voor laten gebruiken, 1 instantie kanaal achter en 1 instantie center/sub. Zou in theorie kunnen werken.

• eokken
ShitHappens schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:55:
Als je in gelegenheid bent Windows Mediaplayer Classic te gebruiken en een (minstens) 5.1 analoge output op je PC hebt kun je nog wel een leuk trucje doen. In WMC kun je namelijk aangeven welk kanaal naar welke speaker moet. Dus 3 setjes speakers aan de PC hangen, 1 instantie van WMC kanaal voor laten gebruiken, 1 instantie kanaal achter en 1 instantie center/sub. Zou in theorie kunnen werken.
Ik gebruik mijn eigen geprogrammeerde applicatie voor het afspelen van audio. In mijn applicatie kan ik alle uitgangen wel detecteren, maar ik vraag me af of er ook onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende kanalen van een geluidskaart.

Ik ben wel meer op zoek naar een manier om het zelf te maken, dan een complete oplossing zoals hierboven gegeven is.
Pagina: 1