Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows explorer geeft error bij verbinding FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb laatst voor mezelf als klein projectje een FTP server gemaakt met mijn Raspberry Pi B+.
Dit heb ik gedaan met vsftpd en het werkt gewoon via filezilla, chrome en firefox.
Maar nu wil ik hem in windows explorer als network drive instellen maar krijg ik een error als ik er dan bij probeer te komen.
Als ik gewoon de server via mijn internet IP toevoeg lukt het wél.

De error die ik krijg is

FTP Folder Error

An error occurred while opening that folder on the FTP Server. Make sure that you have permission to access t hat folder.

Details:
200 Switching to ASCII mode.
227 Entering Passive Mode (192,168,1,116,16,147)

Ik heb al een beetje het internet afgestruind naar mijn gevoel, maar kon niet veel vinden wat ik zelf kon toepassen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Met vriendelijke groet,
Blackrossy

EDIT:
Volgens mij heb ik dit in de verkeerde rubriek geplaatst, of niet? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 00:52 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. SWS -> CSA.

Passive mode: ben je niet 'simpelweg' vergeten wat poorten te mappen? Of probeer je het van binnen je netwerk / achter de router?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik zo zie is dat het verbinding maken met [intern adres van de Pi] een foutmelding geeft in Windows Verkenner, maar pakt hij een ander programma er geen probleem is met dezelfde methode. Pakt hij z'n poort forward op 't IP van z'n internetverbinding (dus van binnen via buiten terug naar binnen) het wel werkt met Windows Verkenner. En dat is vreemd.

Zie je nog wat meer in je logs van vsftpd? Event Viewer iets? Wat is je config van vsftpd? Moet je aanmelden en krijg je daar ook een scherm voor bij Verkenner als je 'm intern benadert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:29:
Yup. SWS -> CSA.

Passive mode: ben je niet 'simpelweg' vergeten wat poorten te mappen? Of probeer je het van binnen je netwerk / achter de router?
De FTP server is een vsftpd server die runt op Raspbian.
Het externe verbinden met de server lukt wel als ik het passieve IP adres specificeer op mijn externe IP.
Alleen dan lukt het intern verbinden niet meer

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu komen er bij mij vraagtekens boven m'n hoofd hangen. Je bent niet echt duidelijk met je posts. Het is erg moeilijk om je te volgen op deze manier.

Zou je mijn vragen kunnen beantwoorden die ik vanmiddag heb gesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:03:
Wat ik zo zie is dat het verbinding maken met [intern adres van de Pi] een foutmelding geeft in Windows Verkenner, maar pakt hij een ander programma er geen probleem is met dezelfde methode. Pakt hij z'n poort forward op 't IP van z'n internetverbinding (dus van binnen via buiten terug naar binnen) het wel werkt met Windows Verkenner. En dat is vreemd.

Zie je nog wat meer in je logs van vsftpd? Event Viewer iets? Wat is je config van vsftpd? Moet je aanmelden en krijg je daar ook een scherm voor bij Verkenner als je 'm intern benadert?
Config file:
user_sub_token=$USER
chroot_local_user=YES
#pasv_address=(extern IP)
listen=YES
anonymous_enable=NO
local_enable=YES
write_enable=YES
dirmessage_enable=YES
use_localtime=YES
xferlog_enable=YES
connect_from_port_20=YES
secure_chroot_dir=/var/run/vsftpd/empty
pam_service_name=ftp
rsa_cert_file=/etc/ssl/private/vsftpd.pem
pasv_min_port=3905
pasv_max_port=3925

Ik heb het probleem van de externe server toevoegen als map kunnen "oplossen" door het passieve IP adres te specificeren. Alleen zodra ik deed deed kon ik intern niet meer bij de server.
Zou verder niet weten waar ik de logs zou moeten vinden

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als wat hierboven staat nu je werkende configuratie is, maak je geen gebruik van pasv_address, want deze staat uit (zie # vooraan de regel).

Is er trouwens een reden waarom je FTP draait, en zelfs extern benaderbaar? Voldoet Samba niet, of SFTP?

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:44:
Als wat hierboven staat nu je werkende configuratie is, maak je geen gebruik van pasv_address, want deze staat uit (zie # vooraan de regel).

Is er trouwens een reden waarom je FTP draait, en zelfs extern benaderbaar? Voldoet Samba niet, of SFTP?
Ik heb hem inderdaad uitgezet omdat ik er internet niet meer bij kon, wat voor mij belangrijker is.
Heb eerlijk gezegd niet de moeite genomen om te kijken naar Samba of SFTP. heb er wel wat over gehoord, maar ik zag dit als een soort uitdaging.
Later als ik dit compleet werkend heb ga ik misschien een nieuwe uitdaging aan van Samba of SFTP.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je nou zou uitleggen wat je doel is, dan kunnen we zeggen of hetgeen wat je nu doet het juiste is, of Samba een betere oplossing is of niet, of dat je beter wat anders kan gebruiken.

Pagina: 1