Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:28
Ik vrees dat het niet mogelijk is, maar misschien dat hier nog slimme ideeën leven. Heb mijn (oude) fritzbox ingeruild voor een gigaset N300A. Dit om de telefonie betrouwbaarder te krijgen. De fritzbox had iets van call monitoring: via een poort werden binnenkomende telefoontjes gemeld aan het netwerk.
De gigaset lijkt deze functionaliteit te ontberen. Veel heb ik niet nodig: als er gebeld wordt zou het mooi zijn als ik dat op een of andere manier kan afvangen. Bijv. dat de N300A een http request doet of zo.
Of zou er iets met het SIP-protocol zelf mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Een Gigaset N300A kan dit niet. Zit ook geen functionaliteit in om bv SNMP Traps te zenden of iets dergelijks..

Misschien als je ergens een custom firmware te pakken krijgt ofzo; maar anders ben ik bang voor je dat het niet tot de opties behoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Gaat denk ik alleen met een Wireshark meting lukken, moet je wel kunnen monitoren op de netwerkpoort van de N300A. Bij een inkomende oproep zie je dan een SIP invite voorbij komen. Maar of dit handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 20:52
De N300A heeft wel een telefoonboek-lookup-functie waar iedere inkomende oproep tegenaan wordt gegooid om zo een naam te koppelen aan het nummer. Die zou je kunnen "misbruiken". De documentatie daarvan moet ik hebben, maar dan moet je me even tijd geven. Heeft me dagen bellen gekost om die te pakken te krijgen naar zo'n beetje iedere Nederlandse en Duitse afdeling.

Laat het even weten als je interesse hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door linkforsoad op 07-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Ik denk eerder dat een asterisk installatie op een raspberry pi meer voor je kan doen dan de n300,
Een n300 is bedoelt als een sip endpoint, als je kunt programmeren kun je asterisk dingen laten doen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
wegens familieomstandigheden even wat anders aan mijn hoofd. Maar die lookup functie vind ik wel interessant en inderdaad een goed idee. Ik houd me aanbevolen voor documentatie.

asterisk is ook wel leuk, maar wil voorlopig niet te veel kloten met de telefonie. Loop ik kans op ruzies intern :-) en heb ook niet 1-2-3 use cases voorhanden waarom ik dit zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
heb even gekeken, maar dit lijkt inderdaad te werken. Pas als de telefoon opgenomen wordt zo op het eerste gezicht, maar hij stuurt dan zo'n soort http/get:

(Object) { "command": "get_list", "type": "pb", "fn": "*", "ln": "*", "ct": "*", "st": "*", "hm": "003212345678", "nr": "*", "mb": "*", "fx": "*", "sip": "*", "zc": "*", "em": "*", "in": "*", "bp": "*", "lang": "10", "first": "1", "count": "1", "mac": "7C2F808A8799", "reqsrc": "auto", "handsetid": "028B9C9524", "limit": "2048" }

hier kan ik wel mee uit de voeten.

Maar het zou ook wel leuk zijn als ik weet welk bericht ik terug moet sturen, dan kan ik mijn eigen telefoonboek maken misschien

[ Voor 11% gewijzigd door maxtrash op 18-03-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
hij zoekt het nummer toch al op voordat je opneemt. Alleen doet ie dat alleen als hij nog niet in het telefoonboek staat. Dat is wel spijtig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet niet of je het "online" telefoon boek ook kan gebruiken om nummers mee te bellen.
Want dan kan je het handset telefoonboek leeg maken.

Ik zou graag mijn N300a willen syncen met Horde exchange server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
je kunt nummers opzoeken in het online telefoonboek (als die werkt), maar dat gaat omslachtiger dan via je handset telefoonboek volgens mij. Daarom is het leeg moeten maken van het handset telefoonboek een beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 20:52
Totaal dit topic vergeten, sorry! Om het toch, ondanks de lange postinterval, compleet te maken voor eventuele volgende zoekers:

http://dump.pellegrom.org/gigaset/

Dit heb ik destijds, na lang zeuren, vanuit Gigaset gekregen.

[ Voor 38% gewijzigd door linkforsoad op 08-07-2016 17:09 . Reden: Linkje geupdate ]

Pagina: 1