Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Geen idee of iemand mij kan helpen maar ik heb een probleem.

Ik heb windows 7 home premium op mijn laptop staan maar moet naast W7 home premium W7 ultimate er op hebben. ( dit i.v.m. WinCC van Siemens, deze werkt alleen op Pro en ultimate)

De pc heeft drie schijven:

F schijf, waar ik niet bij kan komen ( hier staat waarschijnlijk de installatie op van W7 home premium)

C schijf, met windows 7 home premium

E schijf, waar ik windows 7 ultimate op heb geinstalleerd

Na de installatie start de pc zich opnieuw op. Alleen niet in Ultimate maar in home premium. Vervolgens in systeembeheer aangegeven dat de pc op moet starten vanaf de E schijf, maar nog steeds start hij op in Home premium.

Heeft er iemand een oplossing waardoor mijn pc het onderschijdt ziet tussen Home premium en Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ga eens naar msconfig --> Computer Opstarten.......

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:22:
Ga eens naar msconfig --> Computer Opstarten.......
Heb ik gedaan en de E schijf staat ingesteld als standaardbesturingssysteem (windows 7 ultimate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Waarom niet de Home editie geupgrade naar Ultimate zodat geen dual boot nodig is? Lijkt me toch gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:31:
[...]

Heb ik gedaan en de E schijf staat ingesteld als standaardbesturingssysteem (windows 7 ultimate).
Maar waarom zou je überhaupt 2 Windows 7 systemen willen hebben? Ik zou gewoon Windows 7 ultimate gebruiken en Home premium eraf vegen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lazybones schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:34:
Waarom niet de Home editie geupgrade naar Ultimate zodat geen dual boot nodig is? Lijkt me toch gemakkelijker.
Mijn C schijf zit zo vol dat ik deze wil formateren omdat mijn pc nogal langzaam is, maar ik heb morgen nog een programma nodig, die ik na de installatie van W7 ultimate niet snel kan installeren. Hier gaat ongeveer 2 uur overheen. (wordt het nachtwerk en moet morgen weer naar school ;) ) Gaat om inventor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42
Afgezien van het feit of het noodzakelijk is om 2 verschillende Windows 7 versie op één PC te hebben: dit kan sowieso als je de beide windows versies gescheiden houdt dmv verschillende partities.
Maar dit is niet iets wat je "zo even" kunt doen, je zult moeten leren hoe partities en dual-boot in elkaar steekt. Zoek eens op internet naar hoe je een dual-boot systeem maakt met Windows 7 en Windows 8.
Met dezelfde methode kun je een 2 x Windows 7 systeem maken.
Maar ik vraag mij af of dit een goede oplossing is voor jouw probleem. Je wilt nu te veel en te snel.
Een "recipe for disaster" als je het mij vraagt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Windows 7 ultimate heeft ondersteuning voor VHD boot : je kunt deze dus op een vhd installeren en hiervan booten (heb ik in het verleden ook meerdere malen gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Killah_Priest schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:12:
Windows 7 ultimate heeft ondersteuning voor VHD boot : je kunt deze dus op een vhd installeren en hiervan booten (heb ik in het verleden ook meerdere malen gedaan)
Is het niet zo dat je dat kan als je Ultimate hebt draaien, en niet om Ultimate zelf te draaien vanaf HP bijvoorbeeld?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
En waarom niet de Win 7 Ultimate als VM draaien in bijv. virtualbox?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Hero of Time schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:42:
[...]

Is het niet zo dat je dat kan als je Ultimate hebt draaien, en niet om Ultimate zelf te draaien vanaf HP bijvoorbeeld?
Nee, je kunt ultimate en enterprise ook op een kaal systeem in een vhd installeren.

Andere versies van Windows 7 kunnen het in theorie ook echter krijg je dan een melding dat vhd boot niet mag ivm licentie.
Pagina: 1