Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een dummy video file maken voor in een mkv container

Pagina: 1
Acties:

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 15:14
Hoe maak je een dummy video (h.264 etc. file?

Ik gebruik mkv merge, mkv extract en handbrake voornamelijk voor al mijn video bewerkingen. Handbrake neemt zijn tijd maar is ook goed instelbaar en duidelijk vind ik. Alleen nu wil ik een audio spoor converten van AC-3 naar AAC(faac), dit gaat natuurlijk met handbrake maar niet zonder dat HB ook iets met de video file doet, en dit kost tijd.
Ik had ergens gelezen dat als je de ac-3 en dummy video file samen in een mkv container zet dat HB de video een passthru geeft en de audio convert naar wens en dus sneller is.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je niet beter op zoek gaan naar een tool dat alleen met audio werkt? Ben je veel sneller klaar en zou je nu al gevonden kunnen hebben. In de tijd dat je wacht op een antwoord (wat dit niet eens is) had je al klaar kunnen zijn. ;)

Maar heb je zelf al wat gevonden? Je zegt dat je 'ergens iets' hebt gelezen, maar waar was dat dan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:25:
Kan je niet beter op zoek gaan naar een tool dat alleen met audio werkt?
Ik snap 't ook niet: hij noemt note bene faac al :D

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 15:14
Het is gelukt. Ik heb geen dummy file gemaakt maar de avg bitrate op 1kbps (grijs beeld met de nieuwe mkv) gezet, dit gaat snel genoeg. cheers!