Toon posts:

Game PC €900,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik begin wil ik Tweakers en de bezoekers bedanken voor deze geweldige, informatieve website!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ik wil de PC echter ook gebruiken voor dagelijkse dingen zoals internetten, netflix etc. Ik gebruik zo nu en dan Photoshop maar dit is púúr hobby. Voor de rest ben ik niet van plan om te gaan streamen, renderen of iets dergelijks.

Ik wil games gaan spelen zoals:
  • BattleField 4
  • GTA V
  • Heroes of the Storm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van zo'n €900,- excl. verzendkosten, assemblage (doe ik zelf) en Windows. Uiteraard is iets meer niet erg als ik hier voor aanzienlijk betere prestaties kan krijgen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals muis en toetsenbord is aanwezig, moet alleen nog een muismat aanschaffen maar hier heb ik niet echt hulp bij nodig. Aanraders zijn altijd welkom uiteraard.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Processor
  • Videokaart
  • Behuizing
  • SSD
  • Voeding
  • Monitor
  • RAM geheugen
  • Processorkoeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het is de eerste keer dat ik een PC zelf in elkaar ga zetten, mijn voorkeur gaat uit naar een Intel processor. Voor de rest sta ik open voor van alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een aardig tijdje op weg met deze PC met de mogelijkheden om over een paar jaar uit te gaan breiden. Ik wil graag de optie hebben om in de nabije toekomst een tweede videokaart, tweede monitor aan te sluiten en wellicht 2 reepjes RAM erbij prikken.

Ik wil niet per se een zeer stille PC, ik zou dit wel erg fijn vinden vandaar dat ik ook een processorkoeler mee heb genomen in het lijstje omdat ik uit reviews lees dat die van de 4460 nog al wat lawaaierig is. Voor de rest heb ik niet echt eisen/wensen.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen, ik ben niet bekend met overklokken dus ik ga me daar ook zeker niet aan wagen. Daarnaast is het tegenwoordig meer een hobby dan dat je er ook daadwerkelijk betere prestaties mee behaald. (op het gebied van gamen dan)

Met in mijn achterhoofd de uitbreidingen voor de toekomst ben ik op het volgende lijstje gekomen. Ik heb hier echter nog wel wat vragen over.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,-€ 180,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,-€ 70,-
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 193,95€ 193,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 164,50€ 164,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,95€ 56,95
1Seasonic S12G 450W€ 72,75€ 72,75
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 888,95

Eigenlijk heb ik één simpele vraag: Is dit, met de toekomstige uitbreidingen in mijn achterhoofd, een mooi lijstje?

- Heb ik een voeding met meer W nodig voor de toekomstige uitbreidingen?
- Ondersteund het gekozen moederbord de toekomstige uitbreidingen?

• koen2000
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03 11:03

koen2000

Software Ontwikkelaar

400 watt zou genoeg moeten zijn als je alleen je ram update,
Maar als je nog een video kaart er in gaat stoppen dan kan je beter iets meer nemen zodat je niet te weinig hebt.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp kan je zien hoeveel je nodig hebt. :)

All Round Software Ontwikkelaar

Verwijderd

Topicstarter
koen2000 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:19:
400 watt zou genoeg moeten zijn als je alleen je ram update,
Maar als je nog een video kaart er in gaat stoppen dan kan je beter iets meer nemen zodat je niet te weinig hebt.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp kan je zien hoeveel je nodig hebt. :)
Kijk, naar zo'n website was ik al op zoek. Ik ben nog niet zeker of ik het nodig vind om een tweede videokaart in de toekomst te nemen maar ik wil deze optie zeker wel open houden. Ik sla mezelf voor me kop als ik het straks wel wil en het niet mogelijk is. Anyway, bedankt voor de hulpvolle website!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ziet er keurig uit, zie niks om te verbeteren zo.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:34:
ziet er keurig uit, zie niks om te verbeteren zo.
Ook niet met de toekomstige eventuele uitbreidingen die ik wil doen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Welke uitbreidingen? Later kun je zeker een betere videokaart plaatsen ofzo.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mobo die meer "geschikt is voor gaming" en heeft M2 aansluiting pricewatch: Gigabyte B85 G1.Sniper B6

Review QNAP TS-230 NAS

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En 20 euro duurder is. Enige wat kinda merkbaar beter zal zijn is de audiochip, en zelfs dan mag je nog een beste setup hebben wil je het horen.

Begrijp me niet verkeerd, toen die M2 mobo's 10-20 euro goedkoper waren, raadde ik ze ook constant aan, maar dankzij de waardeloze wisselkoers vind ik ze zelf te prijzig geworden om aan te raden,

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik denk dat ik gewoon voor de build ga zoals hij hier staat. Een tweede videokaart is op dit moment toch overbodig. Is de monitor die ik gekozen heb goed voor gamen en in zijn prijsklasse?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Monitor is in my opinion één van de beste monitoren in prijs/kwaliteit. Prachtig AMVA-paneel met zéér mooie kleuren, goede kijkhoeken en een hooh contrast dus prima zwartwaardes. Top scherm d:)b

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 07:17:
Monitor is in my opinion één van de beste monitoren in prijs/kwaliteit. Prachtig AMVA-paneel met zéér mooie kleuren, goede kijkhoeken en een hooh contrast dus prima zwartwaardes. Top scherm d:)b
Top, dan denk ik dat dit de build word!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles besteld en de computer zit en elkaar, ik heb alleen geen drive voor CD's etc.
Is er een manier om de drivers voor mijn videokaart en moederbord te installeren zonder deze driver, zo ja, hoe?

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-03 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:47:
Ik heb alles besteld en de computer zit en elkaar, ik heb alleen geen drive voor CD's etc.
Is er een manier om de drivers voor mijn videokaart en moederbord te installeren zonder deze driver, zo ja, hoe?
Gewoon de drivers opzoeken op google voor het product?

Verwijderd

Topicstarter
Camo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Gewoon de drivers opzoeken op google voor het product?
lol wat dom.. zag de het download kopje niet op de site van sapphire -_-
Pagina: 1