Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Goedenavond mensen.

Voor 2 weken terug hebben we onze oude 47PFL8404 vervangen voor een 55PUS8809.
We hebben verschrikkelijk veel plezier van dit toestel...beeld is geweldig en Philips (TP Vision dan) bewijst hiermee dat ze toch wel instaat zijn om een toestel fatsoenlijke software mee te geven.

Met dat gezegd heb ik wel 1 puntje waar ik na 2 weken toch nog niet helemaal aan gewend ben.
Bij het TV/DVD kijken lijkt het alsof er in de lichte beelden...denk hierbij aan veel wit of zonnige scenes etc... een soort witte waas op het beeld hangt. Het beste is dit uit te leggen alsof je door een vitrage kijkt. Het valt nauwelijks op en of het echt hinderlijk is weet ik zelf ook niet maar ti's meer zo'n dingetje waarvan je denkt "mwah, dat kan v.w.b. kleur en helderheid wel wat natuurgetrouwer"

Nou begrijp ik prima dat wij van een oud beestje af komen die uit het tijdperk contrast en helderheid factor dramatisch stamde, echter was het beeld wel een stuk echter.
Mij is dus de vraag, zijn er meer bezitters van dit toestel of ander recent Philips model die ditzelfde ervaren. Nog belangrijker, wat heb je gedaan om het te maskeren met de instellingen ? Ik heb al instellingen van diverse websites geprobeerd en ben zelf aan het rommelen geweest en daaruit kom ik steeds tot de conclusie dat de kleur blauw (koel) wel erg sterk aanwezig is. Helaas kan ik dit niet afzonderlijk instellen.

Om één en ander te verduidelijken heb ik getracht een foto wat te bewerken van het beeld zoals het nu is en zoals ik het graag zou willen. Je moet even goed kijken maar, dit is zo'n beetje de situatie.

Ik hoor graag van jullie !

Beeld zoals het nu is.
Afbeeldingslocatie: http://i1373.photobucket.com/albums/ag363/peterrieketom/origineel_zpsabn2xr0o.jpg

Dit is meer zoals ik het zou willen.
Afbeeldingslocatie: http://i1373.photobucket.com/albums/ag363/peterrieketom/edited_zpszsdreco4.jpg

edit... zo is het wel erg slecht te zien.
Als je de foto's in volle resolutie bekijkt en dan heen en weer switcht dan zie je het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo-Puppy op 05-03-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 14:07
Gamma wellicht 1 puntje lager?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 13:35
Je zou inderdaad gamma kunnen proberen aan te passen.

Heb je ook is geprobeerd alle 'beeldverbeteraars' uit te zetten? Persoonlijk vind ik de beeldverbeteraars het beeld alleen maar onnatuurlijk maken.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Inmiddels goed een week verder en het is me nog niet gelukt om het weg te krijgen.
De gamma waardes heb ik aangepast maar, door die hoger te zetten wordt het niet zo zeer minder maar, het geheel wordt donkerder waardoor het minder opvalt. Dat is dan eigenlijk weer niet de bedoeling en ook kan ik dit niet corrigeren met de helderheidsinstelling. De beeldverbeteraars heb ik allemaal aan/uit of van min tot max gehad maar dat heeft nauwelijks invloed op het beeld.

Gelukkig moest ik vandaag even de telefoon van moeders de vrouw ophalen bij de MM wat me gelijk de kans gaf om even te kijken bij andere Philips toestellen. In de winkel lijken ze er allemaal wat last van te hebben. De één wel meer dan de ander echter, wordt dit vrij sterk verdoezeld doordat er spotjes en felle lampen in de zaak hangen. Ik begin dus aan te nemen dat het gewoon is zoals het is.

Mocht er nog iemand een suggestie hebben of bovengenoemde herkennen dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
TP Vision is zeker niet in staat fatsoenlijke software te leveren. Verschillende beeldinstellingen missen waardoor je de televisie nooit op een fatsoenlijke manier kunt kalibreren en dergelijke problemen die jij ondervindt niet kunt aanpassen.

Ook de werking van de beeldinstellingen vind ik slecht werken. Het aanpassen hiervan resulteert in het veranderen van verschillende zaken. Zo lijkt bijvoorbeeld helderheid ook effect te hebben op achtergrondverlichting en dit is niet goed. Nu weet ik niet hoe het met de Philips 55PUS8809 staat, maar met de modellen waar ijk gewerkt heb, is de achtergrondverlichting tevens niet eens apart in te stellen.

Nee, ik ben het zeer zeker niet eens met de stelling dat TP Vision in staat is goede software te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Met goede software doelde ik meer op een vlot werkende UI en een soepel werkende smart afdeling echter sla je hier wel de spijker op z'n kop.
Als ik dus met de instellingen aan de gang ga die direct invloed hebben op de helderheid/gamma etc dan blijft het inderdaad niet beperkt tot die instelling. Ik blijf concessies doen tussen bijv. Neutrale kleurweergave en bijpassende helderheid. Gooi ik de gammawaardes omhoog of omlaag dat krijg ik of te veel witte waas of bij een te lage waarde weer iets wat meer op een sepia effect lijkt dan dat het juist het het tegenovergestelde doet van een te hoge waarde.

Ik wil het nog wel een kans geven door hem eens te ijken.
Nu had ik al even gegoogled maar ik kom simpele usb apparaatjes tot studio inrichtingen tegen en kennelijk hanteren diverse apparaten verschillende normen... Vooral m.b.t. Kleur/rgb bereik ? Geen idee wat mag dat inhouden maar, mijn gevoel zegt dat er best wel een breed geaccepteerde norm bestaat voor het ijken van een tv toestel.

Heeft iemand ervaring met ijken ? Wat is een beetje "de" manier om voor een acceptabel prijsje dit te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
Zet eens een voetbadwedstrijd op in HD, en kijk dan of je die waas ziet, ik heb er met mijn SONY ook last van, maar dan alleen bij snelbewegende beelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deze televisie heeft hele uitgebreide calibratie mogelijk heden, en het beeld moet na calibratie toch wel heel mooi zijn, ook is het gewoon mogelijk om de backlightverlichting en contrast los te regelen.
Zet je beeld instellingen hier eens neer dan kunnen we je beter helpen, en zet perfect contrast niet aan!

@dimens,

De 8000 en de 9000 serie hebben juist hele uitgebreide calibratie mogelijk heden, en het contrast en backlight is afzonderlijk te regelen. Deze televisie maken gebruikt van Android en is sinds de laatste versie al een stuk beter, maar zeker niet perfect 😟

[ Voor 31% gewijzigd door Happy2000 op 17-03-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Als het witbalans te koel lijkt te zijn, zet je deze warmer. Of zeg ik nu vreemde dingen?

Te koel witbalans zorgt ook voor de blauw/grijze waas in de zwartwaardes. LCD kan nooit compleet zwart weergeven, te koel witbalans maakt dit echter nog erger.
Pagina: 1