Toon posts:

Soundbar, speakerset of wireless speaker. Welk apparaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij willen een audio systeem aanschaffen maar twijfelen over het meest geschikte apparaat voor onze situatie. Wij hebben een woonkamer van +- 24 vierkante meter waarvan ongeveer de helft onze zithoek met tv betreft. De zithoek grenst aan een schuifpui die over de gehele breedte van de woning is geplaatst en directe doorgang geeft tot onze tuin.

Onze grootste reden voor het aanschaffen van het audio systeem is dat wij de zithoek en het liefst ook een deel van de tuin (als de schuifpui open staat) willen voorzien van een goed audio geluid. De audio zullen we streamen vanaf een iPhone of Macbook. Wij vinden tv en films kijken minder belangrijk maar als we voor een goede prijs/kwaliteit verhouding iets kunnen aanschaffen waarmee we het geluid van de tv ook kunnen versterken dan natuurlijk graag.

Verder vinden wij design en gemak belangrijk, zo weinig mogelijk kabels dus. Ons budget is +- 500 tot 750 euro.

Wie o wie kan ons adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hallo,

Het is verplicht om zelf met een voorstel te komen,
dus wat had je zelf in gedachten?? (wij zijn geen online helpdesk natuurlijk).
Vanuit daar kunnen wij verder op de details ingaan en/of andere dingen aanraden.

Succes!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als die 500 inclusief speakers moet zijn geef ik je niet zo heel veel kans.
Een losse receiver eet al de helft van je budget op, en dan hou je vrij weinig over voor speakers. Het kan wel overigens :)

Verder: wil je stereo of surround? En moet buiten permanent aan te sturen zijn, moeten er buitenspeakers bij, hoe vaak ga je dat gebruiken? Is evt een iPod dock met radio buiten een latere optie?

Wil je het met name voor muziek of ook voor films?
En idd, wat mijn voorganger zegt: doe eigen onderzoek, en ga uiteindelijk ook zeker luisteren. Geluidssmaak is persoonlijk, wat ik goed vind klinken vind jij ruk ;)

Moest ik voor 500 euro wat uitzoeken, dan koos ik voor een simpele 5.1 receiver met airplay (geloof dat Onkyo en Yamaha tegenwoordig onder de 250 duiken voor die dingen) en twee F10 zuilen van Klipsch als speakers. In eerste instantie stereo, later uitbreidbaar. Of die dingen multiroom snappen weet ik niet, maar dan zet ik buiten wel een cheapo radio neer. Goedkoper en veiliger, want ik zou niet willen dat door een regenbui mijn apparatuur ineens sluiting maakte.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:56

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ik zal proberen meer informatie te geven op basis van mijn eerdere vooronderzoek.

We willen het met name voor muziek gebruiken maar als het kan zou het natuurlijk prettig zijn als we er tegelijkertijd het geluid van de TV mee kunnen versterken.

Zelf ben ik in lijn met mijn overige wensen voor design en gemak uitgekomen op een soundbar van Harman Kardon, een draadloze speaker van Harman Kardon en de producten van Libratone. Vooral de producten van Libratone spreken mij qua design erg aan. Volgens mij is het met de draadloze speaker van Harman Kardon en de producten van Libratone niet mogelijk om het geluid van de TV te versterken maar zou dit denk ik wel voldoende uitkomst moeten bieden voor een woonkamer met goed geluid. Dan zou alleen de vraag overblijven of het bereik groot genoeg is om in de zomer ook een deel van de tuin te verrijken (met de schuifpui open). Voor de duidelijkheid, de speaker zou dan gewoon binnen blijven staan.

Soundbar Harman Kardon: http://www.harmankardon.n...detail_nl/hk-sb-2630.html
Draadloze speaker Harman Kardon: http://www.harmankardon.n...ail_nl/hk-onyx-black.html
Producten van Libratone: https://shop.libratone.com/nl-nl/

Budget is overigens +- 500 tot 750 euro, dus is zeker niet vastgepind op 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:52
De soundbar van HK en Libratone zullen doen wat je wilt. Kunnen beide gekoppeld worden aan een tv en je kunt draadloos muziek streamen. Of de draadloze speaker gekoppeld kan worden met een tv weet ik niet...

Als we het gaan hebben over 'mooi geluid' dan wordt het een veel moeilijker te beantwoorden vraag. Vooral omdat 'mooi geluid' erg persoonlijk is. Over het algemeen zal het geluid uit een soundbar als 'minder' ervaren worden als je het vergelijkt met het geluid dat geproduceerd wordt door een receiver en twee zuil speakers.

Uit de voorstellen die je doet krijg ik het idee dat dat laatste geen optie is bij jullie thuis. Wat ik in dit geval zou doen, is een soundbar halen en die onder de tv hangen. Daarnaast een 'simpele' draadloze speaker die je makkelijk naar buiten kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Cross-post met je bericht in het Sonos ervaringen- en discussietopic.

Daarnaast ben je hier het topic aan het kapen en dat is ook niet gewenst. Als je er behoefte aan hebt, kun je zelf een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 255% gewijzigd door S1NN3D op 18-03-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses...was zoekende waar ik de vraag het beste kon stellen.
knippen/plakken en enter.....foutje...
Pagina: 1