How to 4K?

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Bacon
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo mede-Tweakers

Alle 4K monitoren komen allemaal langzaam naar beneden in prijs. Dus ik vroeg me af of jullie mij een goede budget 4K budget monitor kunnen aanbevelen? Of zou ik ff wachten tot er meer support is en 4k meer de standaard is?

Moet ik misschien ook wat upgrades doen aan dit systeem? Belangrijk: Het is niet mijn doel om de nieuwste games van de bovenste plank op max 4k te spelen Maar ik zou wel graag de mainstream games op 4K willen spelen zoals: dota 2, Civ, CS GO en dat soort zaken. Dus niet het nieuwste van het nieuwste.

Alvast bedankt mensen! _/-\o_

specs:

Mobo: Asus F1a55-m lx r2.0
GPU: EVGA gtx 760 acx sc
PSU: Corsair cx 600
CPU: AMD a8 3870 APU 3.00 GHz
Storage: Seagate barracuda 500Gb, WD Blue 1Tb, Crucial m500ssd
CPU cooler: scythe katana 4
Ram: 8gb Corsair ValueSelect ram

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

We gaan wel uit van eigen inzet, dussss, welke heb je op het oog?

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:45
Hoi kapitein spekkie,je hebt al een 4k monitoor voor 450€ dat is dan een tn paneel wat over het algemeen een wat slechtere kleurweergave en kijkhoek heeft.
Lijkt mij niet zo heel duur maar je kunt ook wachten tot dat de IPS panelen die prijs zijn die hebben betere( kleurweergaven en kijkhoek).
Wat je hardware betreft denk ik dat je wel een upgrade moet doen van moederboord cpu en videokaart als je er op 4k mee wilt gamen.Denk dan aan een i5/i7samen met een Amd 290(x) of een Nvidia Gtx 970/980.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Inderdaad, met die pc ga je niet heel ver komen op 4k...alles op low met die resolutie. Zeker als je bedenkt dat je voor alle pracht en praal toch wel 2x290 of 2x970 nodig hebt met een degelijke i5. Oftewel, koop voor 350 euro een goede 1440p monitor en spaar door tot je wat upgrades kan doen. Een enkele r9 290 van AMD kan die resolutie nog handelen op ultra settings (afhankelijk van de game, op ultra kun je games zoals BF4 op ultra draaien met 50-60fps).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Ik ben het met bovenstaande niet eens, gewoon een R9 290 erbij zetten en dan kun je de genoemde games echt wel op 4k en medium-high spelen (en sommige oudere games zelfs op maximale settings).

http://www.techpowerup.co...US/GTX_980_Matrix/13.html
http://www.techpowerup.co...US/GTX_980_Matrix/12.html
Om maar wat te noemen.

• pwillemske
  • Niet online
Die processor gaat een bottleneck vormen hoor...dat brengt de fps omlaag met minimaal 10fps als het niet meer is...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De GPU (GTX 760) is niet in staat om 4K op 60Hz weer te geven, het kan max op 30Hz. Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar wel handig om even mee te nemen.

youtube.com/@hisrep

• mitsumark
pwillemske schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:41:
Die processor gaat een bottleneck vormen hoor...dat brengt de fps omlaag met minimaal 10fps als het niet meer is...
Als de processor voor 1080p voldoende is (of whatever de TS nu ook draait), dan is hij dat ook voor 4k.
Een verhoging van resolutie kost je niet tot nauwelijks extra processor kracht.

• pwillemske
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:31:
[...]

Als de processor voor 1080p voldoende is (of whatever de TS nu ook draait), dan is hij dat ook voor 4k.
Een verhoging van resolutie kost je niet tot nauwelijks extra processor kracht.
Dan kunnen we dus beter aan iedereen een a8 aanraden ipv een i5 als er volgens jou geen bottleneck is...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat TS speelt is niet heel zwaar voor je CPU, op Civ wellicht na, dus dan is een A8 prima voor medium/high op 4k.

FC4 gaat je niet lukken, maar ik zie ook nergens dat TS dat wilt doen.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
pwillemske schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Dan kunnen we dus beter aan iedereen een a8 aanraden ipv een i5 als er volgens jou geen bottleneck is...
Ik snap niet hoe je die conclusie uit mijn post haalt.

De A8 kan voor sommige games een bottleneck zijn, maar dat is voor de TS niet relevant.

Overigens denk ik inderdaad ook dat een i5 (zwaar) overkill is voor drie kwart van de gamers, een A8 is dan het andere uiterste (en uiteraard geen slimme koop omdat een athlon x4 goedkoper is).

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

4K gaming is bijna onmogelijk om rond de 60 fps te spelen. of je moet graag 3x SLI GTX 980 erin wilt doen.
Dit is een duur grapje. Blijf lekker bij 1080P!
Je kan denk ik beter upgraden in intel CPU en mobo (eventueel je GPU)

Review QNAP TS-230 NAS

• mitsumark
Dutchredgaming schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:10:
4K gaming is bijna onmogelijk om rond de 60 fps te spelen. of je moet graag 3x SLI GTX 980 erin wilt doen.
Dit is een duur grapje. Blijf lekker bij 1080P!
Je kan denk ik beter upgraden in intel CPU en mobo (eventueel je GPU)
Heb je de TS wel gelezen?
Cpt.Bacon schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:47:
Belangrijk: Het is niet mijn doel om de nieuwste games van de bovenste plank op max 4k te spelen Maar ik zou wel graag de mainstream games op 4K willen spelen zoals: dota 2, Civ, CS GO en dat soort zaken. Dus niet het nieuwste van het nieuwste.
40fps is voor 9 van de 10 gamers voldoende.
Daarnaast draaien de games die hij noemt prima op 4k met een 290, zelfs op hoge settings.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Er zijn zeker GPU's die 4k aankunnen, zoals de R9 290, R9 290X (8GB), en natuurlijk de 4k-keizer: de R9 295X2. *O* Die laatste kost wel wat, maar dat het goedkoop zou zijn heb ik niet gezegd. ;)

Wat een goede 4k-monitor betreft, in dat gebied heb ik nog geen "kennissen". Wel kan ik je ernstig aanraden om er 1 met een (AH-)IPS- of A-MVA-paneel te kopen, en absoluut geen TN-paneel. TN is duivelswerk. })

¯\_(ツ)_/¯

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
MasterPrutser schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 07:51:
Er zijn zeker GPU's die 4k aankunnen, zoals de R9 290, R9 290X (8GB), en natuurlijk de 4k-keizer: de R9 295X2. *O* Die laatste kost wel wat, maar dat het goedkoop zou zijn heb ik niet gezegd. ;)

Wat een goede 4k-monitor betreft, in dat gebied heb ik nog geen "kennissen". Wel kan ik je ernstig aanraden om er 1 met een (AH-)IPS- of A-MVA-paneel te kopen, en absoluut geen TN-paneel. TN is duivelswerk. })
klopt. TN planelen zijn duivels snel 8)7

maar even zonder gekheid. ligt er helemaal aan wat je er mee doet. als je alleen gebruikt om te gamen en niets anders mee doet. go for it. doe je ook YouTube etc dan is een non tn planeel beter.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

loki504 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:21:
[...]

klopt. TN planelen zijn duivels snel 8)7
Al merk je daar vrij weinig van. Die snelheid is vooral op papier.
maar even zonder gekheid. ligt er helemaal aan wat je er mee doet. als je alleen gebruikt om te gamen en niets anders mee doet. go for it. doe je ook YouTube etc dan is een non tn planeel beter.
De kleuren in-game zijn wel veel beter met een IPS. Ik zou nevernooit terug willen naar TN.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1