Aankoop Gaming Headset PC

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:25
Ik zoek een?
5.1/7.1 Surround gaming headset voor te gamen op de PC vooral BF4. En om goed muziek te kunnen luisteren zonder dat andere er last van hebben.

Wat is je budget?
Maximaal 300 euro maar goedkoper is ook niet erg :P

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De reden dat ik dit topic aanmaak is omdat ik simpelweg niet weet welke ik moet kiezen, er zijn er zoveel. Ik heb gelezen dat Sennheiser en Astro (a40) goede keuzes zijn maar wat zeggen jullie?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wordt gebruikt voor mijn Game PC (zie onderschrift) in de

De headset hoeft dus niet draadloos te zijn aangezien het gewoon niet nodig is in mijn geval dus het is zonde om daar extra geld aan uit te geven. Wil wel graag dat de headset een goede bass heeft.

Wat ik zelf al heb gevonden is bijvoorbeeld de:
pricewatch: Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset
http://www.computerstore....582.1954168331.1425057586
pricewatch: Razer Tiamat 7.1

Zelf heb ik geen ervaring met headsets dus vandaar de de vraag, wat raden jullie mij aan? Is wat ik heb gevonden overpriced of is het gewoon top spul of moet ik voor een heel andere gaan?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Waarom niet een goede losse koptelefoon en een zalman clip on microfoon. Geluid zal vele male beter zijn als een headset. En de mic is vaak ook niet geweldig.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
pricewatch: Astro A50 Wireless & pricewatch: Astro Astro A40 System (2013) Black zijn de beste keuze's.

Ook de a50 versie 2 is leuk. :)

Heb inmiddels zo'n 1.5 jaar de A50 en ben er meer dan te spreken over, en is eigenlijk niet veranderd sinds ik hem uit de doos gehaald hebt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

loki504 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:48:
Waarom niet een goede losse koptelefoon en een zalman clip on microfoon. Geluid zal vele male beter zijn als een headset. En de mic is vaak ook niet geweldig.
Dit, of zo'n ding mic van V-moda, is wat beter dan die clip-on mic, maar ook duurder.

Naar mijn mening moet je al die 7.1 en 5.1 bullshit niet geloven, het is allemaal namaak, en menig game geeft al zeer goed ruimtelijk geluid in stereo weer. Zeker als je ook nog eens muziek gaat luisteren ben ik van mening dat je game headsets moet laten varen.

Zelf ben ik groot fan van mijn pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) welke ook ingame heerlijk klinkt. Klik er zo'n http://v-moda.com/boompro-microphone/ aan en gaan met el banaan.

People as things, that’s where it starts.

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02 18:10
Wat mij van de 7.1 en 5.1 afgeholpen heeft was dit filmpje: http://youtu.be/IUDTlvagjJA

• DM89
Hmm oke, heb dat filmpje geluisterd met mijn denon in-ears. Geweldig haha :P

Maar wat zijn de betere opties als ik geen surround headset kies maar een stereo headset? wordt steeds lastiger zo :P

[ Voor 34% gewijzigd door DM89 op 05-03-2015 19:45 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Beter gezegd: iedere koptelefoon/headset is surround, mits de bron goed is. Als de bron slecht is, zal zelfs een kunstmatige 5.1 ding slecht klinken, gezien die, op een paar na, gewoon 2.0 geluid gebruiken.

Zelf vind ik mijn COP dus erg prettig voor gaming, gezien alles goed klinkt en er veel details zijn. De verstelbare basspoorten zijn zeker prettig voor gaming, en hij is lekker gesloten, al zijn er zeker andere goede koptelefoons rond hetzelfde budget.

People as things, that’s where it starts.

• rolandos582
Meulendijks89 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:41:
Hmm oke, heb dat filmpje geluisterd met mijn denon in-ears. Geweldig haha :P

Maar wat zijn de betere opties als ik geen surround headset kies maar een stereo headset? wordt steeds lastiger zo :P
De nieuwe a40 die je geselecteerd word gebruikt door menig pro gamer. Ook op grote toernooien, uiteraard ook door sponsoring maar het feit dat ze ze nog altijd gebruiken zegt ook wel wat. En ik als groot fan van Astro door super service kan je deze ook zeker aanraden.

Voor gamen zeker een aanrader, voor muziek is het wel erg afhankelijk van wat je luistert/wat je gewend bent en hoe erg je verschil hoort in muziek.

• DM89
rolandos582 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:01:
[...]

De nieuwe a40 die je geselecteerd word gebruikt door menig pro gamer. Ook op grote toernooien, uiteraard ook door sponsoring maar het feit dat ze ze nog altijd gebruiken zegt ook wel wat. En ik als groot fan van Astro door super service kan je deze ook zeker aanraden.

Voor gamen zeker een aanrader, voor muziek is het wel erg afhankelijk van wat je luistert/wat je gewend bent en hoe erg je verschil hoort in muziek.
Ik luister 80's tot top 40 tot hardstyle :P, Is zo'n mixamp aan te raden dan? scheelt toch 100 euro met of zonder mixamp :o

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dit topic ga ik ff volgen, ben ook van plan om een headset te kopen...over een aantal maandjes.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• rolandos582
Meulendijks89 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:03:
[...]

Ik luister 80's tot top 40 tot hardstyle :P, Is zo'n mixamp aan te raden dan? scheelt toch 100 euro met of zonder mixamp :o
Zonder mixamp heb je dezelfde headset, maar dan stereo. En met mixamp heb je 7.1 geluid maar je hebt wel dezelfde headset.
Pagina: 1