Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 07:46
hallo,

Mijn 70-200 lens van canon is op de grond gesukkelt met als gevolg dat het glas gebroken is :(

Is dit financieel interessant om te laten herstellen? Als hij uberhaupt nog te herstellen is?

Na wat googlen weinig winkels gevonden in de buurt die herstellingen uitvoeren, daarom dat ik het hier even vraag voor ik hem richting canon stuur.

Alvast bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Welk glas? Als het enkel het laatste stuk glas is (dat bij de zonnekap), dan zal reparatie niet zo duur zijn. Dat is geen geslepen lenselement. Wellicht bij Rofa repair in de Den Haag langsgaan?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 07:46
ajhaverkamp schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:35:
Welk glas? Als het enkel het laatste stuk glas is (dat bij de zonnekap), dan zal reparatie niet zo duur zijn. Dat is geen geslepen lenselement. Wellicht bij Rofa repair in de Den Haag langsgaan?
Inderdaad het glas aan de zonnekap. Wat een pak van mijn hart! Probleem is dat ik Belg ben en den Haag behoorlijk ver is.

Ik denk dat ik de lokale cameraboer eens zal binnenstappen.

Mag ik rekenen op 100euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Bij een klap waarbij het voorste lenselement kapot is, kan het best zijn dat de rest van de interne lenselementen ook deels verschoven zijn. Zou dus niet zomaar uit gaan van €100. Maakt de lens nog (scherpe) foto's en doet de zoom/diafragma/MF/AF/IS het nog?

Nadeel is dat je niet goed kan zien wat er allemaal kaduuk is. Zoek dus een winkel/reparatiecentrum op dat geen al te hoge onderzoekskosten rekent, want de kans bestaat dat het inderdaad niet meer rendabel is (en dan kan je beter €30 dan €90 aan onderzoekskosten moeten betalen).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als je enkel het front element is, dan kun je dat wellicht voorzichtig proberen te verwijderen. Mocht de rest geen valschade hebben, dan moet hij nog goede foto's maken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45
Informeer ook even bij je verzekering. Mogelijk is het gedekt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1