Samsung 840 evo SSD low-read speed?

Pagina: 1
Acties:

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Beste Tweakers,

Ik had even een vraagje over mijn SSD, ik krijg volgens de Samsung Magician software de volgende resultaten:

http://gyazo.com/ec726599382d6f4057b71f9bcb1abeab

Ik kan mij herinneren dat ik 540mb/s gehad heb.

Is hier iets aan te doen?

MVG,

Bas

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Draai eerst eens een fatsoenlijke benchmark met AS-SSD en post een screenshotje hier.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 05-03-2015 17:37 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

non relevant...
Een benchmark maakt frisse data, die geen probleem heeft van een degradatie*

@ Basson.
Wat voor een systeem heb je?

Je lees snelheden zien er uit alsof ze op een add-on sata-600 controller zitten en niet een native AMD/Intel controller.

[ Voor 27% gewijzigd door Swordlord op 05-03-2015 18:01 ]

• bassonn

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Zijn je SATA drivers up to date?
Hoeveel writes doe jij gemiddeld denk je?

Gezien write performance/symptomen zou ik nu neigen om te zeggen, dat het NAND van je SSD in een vervuilde staat is, door gebrek van TRIM.

Laat eens je smart gegevens zien, middels crystaldisk info.

[ Voor 34% gewijzigd door Swordlord op 05-03-2015 17:55 ]

• bassonn
Mijn AMD S-ATA controller driver is up-to-date

Hoe laat ik crystaldisk info zien?

[ Voor 31% gewijzigd door bassonn op 05-03-2015 18:06 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Swordlord schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:42:
[...]
non relevant...
Een benchmark maakt frisse data, die geen probleem heeft van een degradatie*
Nou uhh, ik heb de magician benchmark daarnet even gedraait.. Maar hij begint met een read benchmark, hij kan niet alleen maar bestaande data lezen aangezien hij nog geen data heeft geschreven..

Er zijn nogal wat problemen met de performance degradatie van de EVO serie.. Installeer eens de performance restoration tool en draai die eens? Enige wat die doet is alle data lezen en opnieuw terugschrijven. Als de performance daarna beter is dan heb je denk ik gewoon last van de 'bekende' problemen.

http://www.samsung.com/gl...mance_Restoration_V11.zip

[ Voor 32% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-03-2015 10:56 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:25:
[...]

Nou uhh, ik heb de magician benchmark daarnet even gedraait.. Maar hij begint met een read benchmark, hij kan niet alleen maar bestaande data lezen aangezien hij nog geen data heeft geschreven..
Welk programma gebruik je dan om vast te stellen dat hij niets geschreven heeft?
Ik bedoel maar, start de benchmark, indien er een testfile van 1 GB MB geschreven wordt zal dat 1 sekonde in beslag nemen, in de tijd merk je het dus niet, en als het programma niet aangeeft "writing testfile" hoe weet je dan dat er niets geschreven wort?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Reepje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Welk programma gebruik je dan om vast te stellen dat hij niets geschreven heeft?
Ik bedoel maar, start de benchmark, indien er een testfile van 1 GB MB geschreven wordt zal dat 1 sekonde in beslag nemen, in de tijd merk je het dus niet, en als het programma niet aangeeft "writing testfile" hoe weet je dan dat er niets geschreven wort?
Mag ik even opmerken dat je helemaal gelijk hebt en ik er compleet naast zit? _/-\o_

Bench

In de perfmon is te zien dat hij bij het beginnen van de benchmark een fikse hoeveelheid data wegschrijft. Dat zal de testdata zijn. }:O
Pagina: 1